Plattor med Windows 8.1/10 (Främst billiga Kinaplattor)

Permalänk
Avstängd

@marmeladov: Hade en rcovery av hela disken från Paragon Harddiskmanager och fungerat innan men inte längre och ingen aning varför.

Men det någon kunde göra är att använda Double Driver och göra en kopia på sina drivare i plattan (Wi8 blabla-141210001) https://www.dropbox.com/s/8mcd3jf3rii7vry/DoubleDriver.zip?dl... Bara att klicka på dd.exe som Administratör och välja Backup.

Finns en W8 recovery med rätt serienummer jag laddat ner men fattar inte hur man ska få in den. Lite surt när de inte lägger med en readme.txt

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

@marmeladov: Hade en rcovery av hela disken från Paragon Harddiskmanager och fungerat innan men inte längre och ingen aning varför.

Men det någon kunde göra är att använda Double Driver och göra en kopia på sina drivare i plattan (Wi8 blabla-141210001) https://www.dropbox.com/s/8mcd3jf3rii7vry/DoubleDriver.zip?dl... Bara att klicka på dd.exe som Administratör och välja Backup.
https://youtu.be/M130Ml-U72o

Finns en W8 recovery med rätt serienummer jag laddat ner men fattar inte hur man ska få in den. Lite surt när de inte lägger med en readme.txt

Ah ok, du var redan inne på det spåret alltså. Knepigt att det inte fungerade med Paragon där dock. Jag har inte järnkoll på de där, mwn minns att då jag körde så för att få de till den laptopen jag nämnde, så var det lite knepigt att lägga partitionerna rätt och ha rätt "format" (logical, primarey mm) på dem. Det var ett visst pill, men fick det att lira till slut.

Att någon här inne gör backup på sina drivrutiner till dig med double driver, är nog det bästa att börja med, precis som du skriver.

Har själv varit inne på en chuwi-platta, därför jag följer denna tråden. Äger tyvär ingen själv, annars hade jag fixat drivers åt dig.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Avstängd

Nä, nu är plattan i garderoben och styr den med Teamviewer. Vad jag ska ha den till vet jag inte. Höll på ganska länge att rota och läsa på Internet hur man får igång toutchen men till slut gav jag upp. Dessa Kina-plattor ska man nog inte pilla på eller uppdatera. Drivare från denna och andra leverantörer i Kina finns inte. Därför kanske så billiga?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Nä, nu är plattan i garderoben och styr den med Teamviewer. Vad jag ska ha den till vet jag inte. Höll på ganska länge att rota och läsa på Internet hur man får igång toutchen men till slut gav jag upp. Dessa Kina-plattor ska man nog inte pilla på eller uppdatera. Drivare från denna och andra leverantörer i Kina finns inte. Därför kanske så billiga?

Ja, det ligger nog lite i det du skriver, man får nog inte räkna med en superbra support för drivrutiner och annat för det priset.

Om du av händelse inte kommer på något vettigt att använda den till, eller tröttnar på att ha den i garderoben, så hör gärna av dig om du vill bli av med den. Jag inbillar mig, såklart gravt felaktigt, att jag har lite tid över som föräldraledig och behöver något att pilla med

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marmeladov:

Ja, det ligger nog lite i det du skriver, man får nog inte räkna med en superbra support för drivrutiner och annat för det priset.

Om du av händelse inte kommer på något vettigt att använda den till, eller tröttnar på att ha den i garderoben, så hör gärna av dig om du vill bli av med den. Jag inbillar mig, såklart gravt felaktigt, att jag har lite tid över som föräldraledig och behöver något att pilla med

Fixade sig och var rätt simpelt. Tog och ändrade till att ta emot uppdateringar från utvecklar-versionen av W10. Blev en megauppdatering som nog installerade om Windows igen och sedan fungerade toutchen.

Varit hemsk att använda Androids flertalet kassa RSS-läsare och äntligen kan jag kör Next Geen Reader som jag även har till min Windows Phone. Lite synd bara att de tagit bort svep från vänster i Windows 10 när man byter appar. Till 8.1 går det inte backa tillbaka till längre.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Fixade sig och var rätt simpelt. Tog och ändrade till att ta emot uppdateringar från utvecklar-versionen av W10. Blev en megauppdatering som nog installerade om Windows igen och sedan fungerade toutchen.

Varit hemsk att använda Androids flertalet kassa RSS-läsare och äntligen kan jag kör Next Geen Reader som jag även har till min Windows Phone. Lite synd bara att de tagit bort svep från vänster i Windows 10 när man byter appar. Till 8.1 går det inte backa tillbaka till längre.

Härligt att du fick till det. Bra att ha lösningen här också i händelse av att någon stöter på samma problem som du.

I övrigt, är du nöjd med plattan? Den är inte seg eller så?
Jag är lite sugen på skaffa en Chuwi hi10 64gb. Vet över riktigt vad jag ska ha den till men det facila priset på drygt 1500kr gör ju en klart sugen. Det är väl samma som flera här beställde fast det är full-hd på hi10.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Avstängd

@marmeladov: Har ju också en LG Pad 8.3 med 1920x1200 pixlar och superblank fin skärm. Tyckte det är för ansträngande att läsa text på den om man jämför med min Chuwi som har sämre upplösning (1280x800) och lite mattare skärm.

Blev så jädrans glad när jag fick igång den så ska bli fint att kunna läsa Sweclockers på den när jag lagt mig. Lättare att hålla i än LG Pad, trotts bara 0.3 tum mindre, och inte lika hal i karossen. Chuwi är faktiskt inte det minsta halkig att hålla i. Däremot knarrig.

Seg är nog en definition. Windows är segare än Android. Surfa inga problem men gör man tyngre saker brukar jag få starta om den om jag ska byta program. Ska installera lite program så kan jag spela in genom Teamviewe hur det funkar. Stå kvar i mitt inlägg och tryck F5 om en timma så kommer filmen

Konverteringen tar ju lång tid även på en I7:a. Kopplade plattan med nätverkshubb från usb för att få upp farten mellan datorerna vid Teamviewer sessionen. Fast blir eftersläpningar när video i video-klippen ska visas men direkt på plattan flyter det. Filmen kommer snart...
Får se när You Tube också är färdiga med att bearbeta filmen. Här är den:

Filmens del av installation av lite mer program samtidigt att jag körde 3 flikar film i webbläsaren samtidigt och tog en recovery-backup med Paragon blev tyvärr korrupt så den delen kom inte med.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

@stormense: Grymt! Det ska bli kul att få se lite hur den fungerar och tackar dig stort för ett kommande filmklipp!

Jag är helt med på vad du menar med att läsa och för hög upplösning på liten skärm. Där har du en poäng helt klart.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Avstängd

@marmeladov: Fick upp filmen nu. Inte hela, tyvärr, men alltid något.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

@stormense: Kul att se lite och den verkar ju ändå prestera helt klart. Man köper ju ändå inte en sån där manick för att den ska sköta ens tunga uppgifter, men vad man kan se duger det där ju helt klart för lite smått och gott. Tack för info och filmen!

Ska ta mig en funderare och kanske blir det en beställning, väger väl wi-modellens bättre batteri mot hi-modellens bättre upplösning, i stora drag.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

@marmeladov:

fan sånt där får du ju inte länka nu vill jag uppgradera min chuwi hi8 haha
1920x1200 är skönt självklart men egentligen lite overkill och plattan blir ju lite slöare än motsvarade modeller med lägre upplösning vilket är värt att tänka på, jag valde hi8 över vi8 ultimate pga att den inbyggda högtalaren är mycket bättre i hi8 och fick då 1920x1200 på köpet så att säga.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

@marmeladov:

fan sånt där får du ju inte länka nu vill jag uppgradera min chuwi hi8 haha
1920x1200 är skönt självklart men egentligen lite overkill och plattan blir ju lite slöare än motsvarade modeller med lägre upplösning vilket är värt att tänka på, jag valde hi8 över vi8 ultimate pga att den inbyggda högtalaren är mycket bättre i hi8 och fick då 1920x1200 på köpet så att säga.

Haha, förlåt då
Jag är själv lite av en "hög* upplösning-junkie, gillar inte att stora grejer som täcker halva skärmen i onödan, därav lockar det med 1920x1080. Men jag får se hur det blir med en eventuell beställning. Jag behöver egentligen ingen platta nu och väntar man lite längre kommer det säkert någon ännu mumsigare modell. Återstår att se hur jag kontrollerar mitt kraftfulla anlag för impulsköp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

@marmeladov:

använder inte min mycket heller, mest på tågresor etc för att kolla på serier när jag inte har med laptopen
skulle vilja ha något lite kraftfullare än hi8 och gärna med ett användbart tangentbord men känns inte riktigt motiverat i nuläget, kanske när brorsonen blir lite äldre så får han ärva min hi8 och jag får leta efter något annat kul hehe

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av htbtoma:

@marmeladov:

fan sånt där får du ju inte länka n...

Har märkt att Geek Publisher inte längre verkar gilla när man tipsar och länkar till produkter. De bruka snällt ta bort länken, beroende av vilken moderator som kollat, så är nog bara en tidsfråga innan denna tråd blir urvattnad: http://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bara...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Kinaplattor... Någon som har nån bra att rekommendera? Jag behöver 3g/4g, minst en full size USB, gärna Cherry eller core M och tangentbord.

Kollat lite på en sån där hybrid. Voyo A1 Ultimate, Har även sneglat på Onda v116w Core M.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Avstängd

@ares93: Ingen aning. Köpte min för att jag ville ha en liten plastig och lätt surfplatta. Tror du ska kolla svenska butiker. Det verka som om du är ute efter en kvalitetsprodukt och visst finns sådana i Kina men inte mycket billigare än hemma. Jag tror t.ex. att ett garantiärende går fortare från en butik i Sverige.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig just en Hi10 som test enhet. Ska bli intressant o se om jag gillar den. Hur har VI8 fungerat för dig @stormense

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

@jnsson: Fungerar utmärkt. Kan bli seg, men bara att starta om. Använder min till bara läsa rss och MS EDGE för artiklarna. Men rätt skönt att kunna bläddra i sitt nätverk utan "Android-appar" och inte behöva bry sig om om saiterna envisas med Flash eller inte. Behöver heller inte bry mig om att betala för Viaplay om jag vill kolla på TV3 Play och står ut med reklamen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@jnsson: Fungerar utmärkt. Kan bli seg, men bara att starta om. Använder min till bara läsa rss och MS EDGE för artiklarna. Men rätt skönt att kunna bläddra i sitt nätverk utan "Android-appar" och inte behöva bry sig om om saiterna envisas med Flash eller inte. Behöver heller inte bry mig om att betala för Viaplay om jag vill kolla på TV3 Play och står ut med reklamen.

Då har du uppdaterat din till Windows 10. Om Hi10 klarar av YouTube videor i 1080p 60 FPS utan problem så kan den absolut hänga med när jag är ute på språng så behöver jag inte ta med mig min klumpiga dator som har ca 5 år på nacken och som inte klarar av 1080p 60 FPS YouTube videor

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

@jnsson: Spelade in när jag körde ett You Tube klipp i 1080p. Nu klarar inte denna skärm mer än 1280 men tror inte det spelar jättestor roll.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@jnsson: Spelade in när jag körde ett You Tube klipp i 1080p. Nu klarar inte denna skärm mer än 1280 men tror inte det spelar jättestor roll.

https://youtu.be/ML-nYvNuSHs

Ser helt okej ut. Dock inte 60 FPS video, vilket drar mer, men borde då klara det utan problem. Vad för tangentbord använder du till den? Jag behöver nämligen hitta något till Hi10 (alltså en 10 tums platta). Och btw, Microsoft Edge, den har inte stöd för Adblock va? (Ska tillägga att jag har Sweclockers som typ den enda sidan som är whitelistad i Adblock)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

@jnsson: Tangentbordet är detta: Logitech K480
Och ibland använder jag min datormus Logitech MX Master som även fungerar över Bluetooth.

I Microsoft Edge får jag bort reklamen genom Adguard som dock kostar en liten slant per år. Men fungerar ju fint att använda standard Chrome med Ublock om man vill.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@jnsson: Tangentbordet är detta: Logitech K480
Och ibland använder jag min datormus Logitech MX Master som även fungerar över Bluetooth.

I Microsoft Edge får jag bort reklamen genom Adguard som dock kostar en liten slant per år. Men fungerar ju fint att använda standard Chrome med Ublock om man vill.

Hur fungerar Chrome? Läst att det drar en del mer på kraften av plattan o därmed är typ lite seg(?) enligt review på YouTube. Har du fått några repor eller så på din platta? Hur länge har du haft din nu? Hur fungerar batteriet om det är länge du har haft den? Och sista frågan, vågar man ladda plattan under natten utan oro? Tänker på "kina" batterier o säkerheten

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Hur fungerar Chrome? Läst att det drar en del mer på kraften av plattan o därmed är typ lite seg(?) enligt review på YouTube. Har du fått några repor eller så på din platta? Hur länge har du haft din nu? Hur fungerar batteriet om det är länge du har haft den? Och sista frågan, vågar man ladda plattan under natten utan oro? Tänker på "kina" batterier o säkerheten

Använder bara Chrome med Linux på min Lenovo Yoga så kan inte svara om Chrome är tungdrivet. Jag har inte fått några repor på min platta fast det första jag gjorde var att ta bort skyddsfilmen. Jag har haft min sedan trådstarten i slutet på januari 2015 och batteriet har aldrig haft lång livslängd men heller inte blivit sämre. Någon timma kontinuerligt användande klarar den nog av (säg 2-3). Brukar ladda min när jag går till jobbet och inga problem med överhettning.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Använder bara Chrome med Linux på min Lenovo Yoga så kan inte svara om Chrome är tungdrivet. Jag har inte fått några repor på min platta fast det första jag gjorde var att ta bort skyddsfilmen. Jag har haft min sedan trådstarten i slutet på januari 2015 och batteriet har aldrig haft lång livslängd men heller inte blivit sämre. Någon timma kontinuerligt användande klarar den nog av (säg 2-3). Brukar ladda min när jag går till jobbet och inga problem med överhettning.

OKej. Hur länge ligger den på laddning då? 8-9 timmar antar jag då? Skönt det då. OKej. Intressant att du bara får runt 2-3 timmar. Jag har kunnat läsa att vissa har fått över 5 timmar... Har du haft några problem med att den inte laddas för att du använder plattan så mycket? Vad använder du din platta till? Använder du "stock" laddaren eller använder du din egna laddare till den?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

@jnsson: Legat på laddning mer än en dag någon helg. Använder plattan mest i sängen till att läsa och surfa kolla på TV, vilket är ett ganska vanligt användningsområde. Har en mer speccad Androidplatta men tycker Windows 10 är enklare att hantera med sina svep istället för att behöva tråckla ner till botten av plattan för att tex komma åt backknappen. Fast Windows 8 var bättre än Windows 10 men för sent för mig att backa nu.

Den laddas ofta inte ut när jag använder den. Viloläge, det är då plattan laddas ut för mig. Max 2 dagar håller den även om användningen inte är frekvent.
Jag använder alltid laddaren som följde med.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@jnsson: Legat på laddning mer än en dag någon helg. Använder plattan mest i sängen till att läsa och surfa kolla på TV, vilket är ett ganska vanligt användningsområde. Har en mer speccad Androidplatta men tycker Windows 10 är enklare att hantera med sina svep istället för att behöva tråckla ner till botten av plattan för att tex komma åt backknappen. Fast Windows 8 var bättre än Windows 10 men för sent för mig att backa nu.

Den laddas ofta inte ut när jag använder den. Viloläge, det är då plattan laddas ut för mig. Max 2 dagar håller den även om användningen inte är frekvent.
Jag använder alltid laddaren som följde med.

Okej. Måste bara fråga en sak. När man tycker på powerknappen för att släcka skärmen, är platta fortfarande på, i att den kan få meddelanden (chattmeddelanden), spela musik mm? Om ja, om man får ett meddelande, säg Skype, tänds skärmen eller inte? Ger den ifrån sig något ljud? Och jag gillar Windows 10 mer än Windows 8.1

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

@jnsson: Inga ljud eller att skärmen tänds vad jag märkt. Fungerar som en vanlig PC det vill säga att detta inte fungerar lika bra som på en mobil. Kanske går att ställa in någon stans i Windows men inget jag efterfrågar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@jnsson: Inga ljud eller att skärmen tänds vad jag märkt. Fungerar som en vanlig PC det vill säga att detta inte fungerar lika bra som på en mobil. Kanske går att ställa in någon stans i Windows men inget jag efterfrågar.

Okej, så den stänger ner sig eller? Tänker om jag drar igång musik, och sedan tycker på powerknappen, för att den ska släcka skärmen, stänger den av dig då?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

@jnsson: Japp, är ju standard Windows på plattorna.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)