Permalänk
Medlem

Mixa ram?

Halloj!

Jag har 2x4gb Crucial Ballistix 1600mhz 1,5v i min dator just nu och har fått 2x4gb corsair value kit 1333mhz också 1.5v och då är frågan kommer det funka utan massa errors och kommer det att göra så att 1600mhz ramet kommer ligga på 1333mhz? mitt moderkort är ett msi z87 g55 btw.

Visa signatur

CHASSI: Fractal design arc midi r2, MOBO: ASUS Z97 A, CPU: Intel core i5 4690k @4.4Ghz, RAM: 4x4GB GPU 2x Asus gtx 970 strix, SSD: Crucial 500gb, PSU Evga SuperNOVA G2 750w

Permalänk
Medlem

Det går att blanda minnen precis hur man vill, så länge man är medveten om att alla stickor kommer behöva köras i samma hastighet, på samma spännning, med samma timings. Jag blandar storlek, spänning, timings och tillverkare i min dator utan problem. Har du otur krävs det manuell konfiguration, men moderkortet ska vara smart nog att ställa in efter de lägsta specsen. Sedan kan du ju överklocka dina nya minnen och komma upp i 1600+ MHz om du känner för det.

RAM kan liksom inte gå särskilt fel.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Okej tack för svaret! Då blir det att prova i alla fall

Visa signatur

CHASSI: Fractal design arc midi r2, MOBO: ASUS Z97 A, CPU: Intel core i5 4690k @4.4Ghz, RAM: 4x4GB GPU 2x Asus gtx 970 strix, SSD: Crucial 500gb, PSU Evga SuperNOVA G2 750w