Uppgradera, Räcker GPU eller CPU också?

Permalänk

Uppgradera, Räcker GPU eller CPU också?

Hejsan... Så, jag testade nyss spela H1Z1, jag diggar spelet och att skjuta folk med pilbåge är sjukt roligt. Problemet är att jag har en 1440p 144hz skörm men kan inte ens spela på high i 1080p och sänker man till Very Low-Medium så blir det sjukt mörkt.

Har också köpt Far Cry 4 som jag inte kan spela pga kass dator och nu snart kommer ju Dying Light som jag också vill spela.

Det här är min dator just nu:

Vet inte varför det står 666MHz på mina minnen för det kan ju inte stämma?

Så min fråga är.. räcker det att uppgradera grafikkort? Räcket ett 980 eller ska man vänta till 960 och se priset på den och om den inte blir allt för dyr köra 2st? Sen har väl Nvidia snackat något om Titan 2 med 12gb minne som är 50% snabbare än 980. Kanske vänta till den eller kommer den kosta 12.000-20.000kr?

EDIT: Vill lägga till att jag är lite av en entusiast och vill komma så nära max grafik som möjligt.

Tack på förhand

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk

Kommer du in i BIOS och kolla på minnena? De kan vara satta till en låg MHz av någon anledning. Bör gå att köra upp dem till det de är ämnade att gå i (antar 1600?)

Hade förmodligen hellre rekommenderat 970 än 960, men nu dyker det ju upp snack om VRAM-problem med 970, så kanske inte är så attraktivt med tanke på 1440p och 144hz. Om du inte känner dig beredd att lägga på pengarna på ett 980 så är det antagligen nästan klokast att lägga pengarna på 2 960 då. Men det kunde löna sig att vänta till våren om möjligt då det snackas om 4GB-versioner vilket du nog kommer behöva med den skärmen.

Titan 2 kommer förmodligen också ligga på ett enormt högt pris likt föregångaren, så det hade jag kanske inte rekommenderat. Titan-korten är mer ämnade för människor med många 4k-skärmar om jag förstår saken rätt.

Hade jag vart du hade jag i bästa fall kört på ett 980. Kanske lägga till ett någon gång om du skulle vilja det, men SLI brukar kunna ställa till med problem speciellt med sprillans nya titlar tills det kommer en patch för det, så hellre ett starkt kort än fler som inte är lika starka. Det är tumregeln.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

3770K ska inte vara några problem. Att överklocka den är dock en god idé.

DDR=Double Data Rate, alltså körs dina minnen i 1333. Har du snabbare än så bör du ställa in XMP i BIOS.

980 och 690 presterar ungefär likvärdigt. Det du får är 4GB VRAM istället för 2GB (2+2=2 när det gäller SLI), markant lägre strömförbrukning, har för mig att det är 165w TDP på 980 och 300w på 690 och att du slipper SLI och den varierande prestandan det innebär med olika profiler.

1440p 144Hz är långt ifrån lättdrivet, skulle satsa på 980 SLI i din sits.

Titan 2 kommer med största sannolikhet ligga över 10 000kr, kanske vid 15 om vi har otur.

960 är ute och är fullkomligt ointressant i din situation. Du kan köra på 970 SLI om du vill då det blir mycket billigare men det är långsammare och har också ett problem just nu när man drar över ~3,3GB VRAM.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Okej, tack för svaren.. ska vänta och se om det dyker upp något extra pris på 980s (vill helst ha strix).
Jag behöver inte få ut 120fps+ i alla spel

Min CPU har varit överklockad men det försvann när jag köpte min ssd.

Ska se om jag kan kolla upp det där med minnena.. förhoppningsvis så kör det spelen bättre om dom blir rätt inställda.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk

Hej igen, istället för att skapa nya trådar så skriver jag i denna igen då det gäller samma fråga.

Jag har läst runt lite och kollat GTX 980 och GTX 970, jag vill helst inte gå under 60fps i spel som Dying Light/H1Z1/Far Cry 4 etc. Då det är spel som jag inte komma spela lika mycket som CS:GO/Dota och andra online spel så måste jag inte få ut full 144 på dom. (Då mer skadar inte).

Jag har funderar på om jag ska börja med att köpa ett GTX 980 Strix, eller 2st 970 Strix direkt. Vad tror ni är bättre? Kanske köpa ett 980 och testa, sen köpa en till om det inte riktigt ger bra prestanda?

Sen så funderat också min bror på vad han borde uppgradera för samma spel. Han kör en 1080p 144hz skärm så kan tänka mig att han också vill få ut flytande fps iaf. Han har inte lika hög budget som jag så han funderar på ett 970 och en 4790k processor med ASUS Z97-A moderkort.

Här är en bild på hans nuvarande dator:

Dold text

Tack på förhand.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem

970 sli är mycket kraftfullare än ett 980. 1440p 60 fps klarar du bra med ett kraftfullt grafikkort, även om det inte alltid kommer gå med allra högsta inställningarna, speciellt vad gäller AA. lättdrivna spel i 1440p 144hz fungerar också alldeles utmärkt med ett kraftfullt grafikkort.

vad gäller din brors dator så är 2500k fortfarande en jättebra processor, bara dumt att byta den, i synnerhet med tanke på hur jävla dyra processorer är just nu. duger inte prestandan så är det bara att överklocka den, sandy överklockar riktigt bra överlag.

då det aldrig verkar stå vad det faktiskt är för grafikkort när det gäller amd utan "7900 series" så är det inte lika lätt men han sitter väl på ett 7950 eller 7970 då antar jag. egentligen bra grafikkort fortfarande men en vettig uppgradering vore gtx 970/gtx 980. annars kanske han kan ärva ditt gtx 690.

edit: se till att han köper en ssd också. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2880218 skulle jag nog satsa på.

Permalänk

1. Kan rekommendera Gigabyte 980 G1, bra pris just nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2810934. Som du ser ovan kan bytet dock svårligen motiveras.
2. Aktivera/ställ in XMP i BIOS för att minnena ska köras i rätt hast. Kolla detta klipp (ditt moderkort): https://www.youtube.com/watch?v=xL1BEvk8UGA&t=5m20s
3. Överklocka CPU:n

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk

Tack för svaren. Då mitt 690 inte presterar allt för bra i dom senare spelen ens i 1080p så tror jag inte han vill ärva det. Känns inte ens värt att sälja den men det kanske det är.

Vad är det för skillnad på Strix och G1? Är det bara t.ex kylare/överklockning osv? Annars köper jag nog den där G1 direkt.

När det kommer till SSD så skulle jag nog rekommendera att han köper en Crucial MX100. Jag är sjukt nöjd med min så då vet jag vad han får för pengarna. Just nu är det nog ett 7970 som min bror har, det är vad han säger iaf.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Skrivet av Willbeatu:

Tack för svaren. Då mitt 690 inte presterar allt för bra i dom senare spelen ens i 1080p så tror jag inte han vill ärva det. Känns inte ens värt att sälja den men det kanske det är.

Vad är det för skillnad på Strix och G1? Är det bara t.ex kylare/överklockning osv? Annars köper jag nog den där G1 direkt.

När det kommer till SSD så skulle jag nog rekommendera att han köper en Crucial MX100. Jag är sjukt nöjd med min så då vet jag vad han får för pengarna. Just nu är det nog ett 7970 som min bror har, det är vad han säger iaf.

Är kylare som skiljer. G1 är ett mycket fint kort. Recension: http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_980...

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbeatu:

Tack för svaren. Då mitt 690 inte presterar allt för bra i dom senare spelen ens i 1080p så tror jag inte han vill ärva det. Känns inte ens värt att sälja den men det kanske det är.

Vad är det för skillnad på Strix och G1? Är det bara t.ex kylare/överklockning osv? Annars köper jag nog den där G1 direkt.

När det kommer till SSD så skulle jag nog rekommendera att han köper en Crucial MX100. Jag är sjukt nöjd med min så då vet jag vad han får för pengarna. Just nu är det nog ett 7970 som min bror har, det är vad han säger iaf.

gtx 690 är ett mycket kraftfullt kort fortfarande men det har två nackdelar. det ena är att det endast har 2gb vram, vilket lätt blir problematiskt i 1440p men även kan bli det i 1080p i vissa spel. det andra är att det är en dubbelmacka och därmed kommer det inte fungera så bra i alla spel. i värsta fall fungerar bara en gpu utav två.

bara att läsa:
http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_980_STRIX_OC/
http://www.techpowerup.com/reviews/Gigabyte/GeForce_GTX_980_G...

jag äger en crucial mx100 512gb. sjukt nöjd vet jag inte om jag är, det är en ssd, den gör det den ska helt enkelt. dock sämre skrivhastighet på de mindre varianterna. om det märks i verkligheten kan man diskutera men jag tror att det fungerar bra med 256gb-varianten åtminstone, 128gb ställer jag mig lite skeptisk till.

Permalänk
Skrivet av Finlandssvensken:

Kommer du in i BIOS och kolla på minnena? De kan vara satta till en låg MHz av någon anledning. Bör gå att köra upp dem till det de är ämnade att gå i (antar 1600?)

Hade förmodligen hellre rekommenderat 970 än 960, men nu dyker det ju upp snack om VRAM-problem med 970, så kanske inte är så attraktivt med tanke på 1440p och 144hz. Om du inte känner dig beredd att lägga på pengarna på ett 980 så är det antagligen nästan klokast att lägga pengarna på 2 960 då. Men det kunde löna sig att vänta till våren om möjligt då det snackas om 4GB-versioner vilket du nog kommer behöva med den skärmen.

Titan 2 kommer förmodligen också ligga på ett enormt högt pris likt föregångaren, så det hade jag kanske inte rekommenderat. Titan-korten är mer ämnade för människor med många 4k-skärmar om jag förstår saken rätt.

Hade jag vart du hade jag i bästa fall kört på ett 980. Kanske lägga till ett någon gång om du skulle vilja det, men SLI brukar kunna ställa till med problem speciellt med sprillans nya titlar tills det kommer en patch för det, så hellre ett starkt kort än fler som inte är lika starka. Det är tumregeln.

Skrivet av versions:

gtx 690 är ett mycket kraftfullt kort fortfarande men det har två nackdelar. det ena är att det endast har 2gb vram, vilket lätt blir problematiskt i 1440p men även kan bli det i 1080p i vissa spel. det andra är att det är en dubbelmacka och därmed kommer det inte fungera så bra i alla spel. i värsta fall fungerar bara en gpu utav två.

bara att läsa:
http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_980_STRIX_OC/
http://www.techpowerup.com/reviews/Gigabyte/GeForce_GTX_980_G...

jag äger en crucial mx100 512gb. sjukt nöjd vet jag inte om jag är, det är en ssd, den gör det den ska helt enkelt. dock sämre skrivhastighet på de mindre varianterna. om det märks i verkligheten kan man diskutera men jag tror att det fungerar bra med 256gb-varianten åtminstone, 128gb ställer jag mig lite skeptisk till.

Jag har svårt att förstå att alla tycker det fortfarande är kraftfullt. Jag har testat spela måååånga spel i både 1440p och 1080p, ger knappt bättre prestanda än min broders 680. Är det för att jag har skrivbordet på 1440, men det låter konstigt i så fall. Om vi tar WoW som exempel. Jag får ut kanske 30fps i 15man raids med allt på lägsta! Lägger jag i 1080p får jag kanske 60fps med tur. Många av dom nyare spelen drar så mycket vram också som Far Cry 4, läste att det spelet tar ungefär 3.8gb Vram.

I slutändan så känns det som att en uppgradering behövs. Tror jag slår till på den där G1:an. Sen om jag behöver en uppgradering i framtiden så kan jag alltid bara köpa en till.

När vi kommer till min bror så säger han att han vill köpa en processor också så att han är lite framtidssäker iaf, vem vet han kanske inte ens klara ett år till med den han har med hastigheten som spelen utvecklas i.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbeatu:

Jag har svårt att förstå att alla tycker det fortfarande är kraftfullt. Jag har testat spela måååånga spel i både 1440p och 1080p, ger knappt bättre prestanda än min broders 680. Är det för att jag har skrivbordet på 1440, men det låter konstigt i så fall. Om vi tar WoW som exempel. Jag får ut kanske 30fps i 15man raids med allt på lägsta! Lägger jag i 1080p får jag kanske 60fps med tur. Många av dom nyare spelen drar så mycket vram också som Far Cry 4, läste att det spelet tar ungefär 3.8gb Vram.

I slutändan så känns det som att en uppgradering behövs. Tror jag slår till på den där G1:an. Sen om jag behöver en uppgradering i framtiden så kan jag alltid bara köpa en till.

När vi kommer till min bror så säger han att han vill köpa en processor också så att han är lite framtidssäker iaf, vem vet han kanske inte ens klara ett år till med den han har med hastigheten som spelen utvecklas i.

just wow har inte officiellt stöd för sli och crossfire. vissa säger att det fungerar för dem, andra säger till och med att de får negativ skalning, alltså sämre prestanda med det på än utan.

30 fps på lägsta ska du inte ha, och låg fps i raids har normalt att göra med processorn, inte grafikkortet. ladda ner gpu-z och kika på gpu load när du får de här problemen. det kan helt enkelt vara så att din processor inte körs i hög frekvens av någon anledning så kolla gärna det.

jag spelar wow i 1440p på high med mitt 680, fungerar alldeles utmärkt. får drops under 60 på vissa platser i draenor på ultra, så därför valde jag att köra på high istället.

det är hans pengar men jag upprepar att det är en dålig investering för spelande och att det är mycket smartare att sitta kvar på den. överklocka, ni lär klara minst 4,5ghz, sannnolikt mer än så. läs en guide om ni inte vet hur man gör, finns en bra här på swec för ivy och sandy, googla så lär ni hitta den. måste ha ordentlig kylning dock, så tänk på det.

så här presterar sandy och ivy bridge mot haswell när alla processorer körs i 2,8ghz. de är inte långt efter, det är onödigt att köpa nya om man sitter på sandy eller ivy.

Permalänk

Okej.. jag har överklockat min egen processor en gång och det tog en väldans tid för mig med alla stresstests man måste göra.
Får se vad han bestämmer sig för men ska säga vad ni tycker, får han sommarjobb kommer han troligtvis köpa processor också då han inte har tålamodet att hålla på med överklockning och sånt. Jag kör ju 3 skärmar, vet inte om det har något med min dåliga prestanda att göra, har min RoG Swift, en Koransk Crossover 2560x1440 IPS och en väldigt gammal 24" LG 1080p skärm.

Men jag köper nog ett 980 då jag ändå behöver med Vram för dom nyare spelen och säljer mitt gamla, tror inte jag får allt för mycket för den men säkert en slant iaf. Känner till en person som säkert är väldigt intresserad.

Återigen, tack så¨hemskt mycket för all info och hjälp. Väldigt uppskattad.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbeatu:

Okej.. jag har överklockat min egen processor en gång och det tog en väldans tid för mig med alla stresstests man måste göra.
Får se vad han bestämmer sig för men ska säga vad ni tycker, får han sommarjobb kommer han troligtvis köpa processor också då han inte har tålamodet att hålla på med överklockning och sånt. Jag kör ju 3 skärmar, vet inte om det har något med min dåliga prestanda att göra, har min RoG Swift, en Koransk Crossover 2560x1440 IPS och en väldigt gammal 24" LG 1080p skärm.

Men jag köper nog ett 980 då jag ändå behöver med Vram för dom nyare spelen och säljer mitt gamla, tror inte jag får allt för mycket för den men säkert en slant iaf. Känner till en person som säkert är väldigt intresserad.

Återigen, tack så¨hemskt mycket för all info och hjälp. Väldigt uppskattad.

man sitter ju inte där när man gör de ordentliga stabilitetstesten. låter bara datorn stå i några timmar, var man sätter gränsen för hur noga man vill kolla att det är stabilt väljer man själv, kanske några timmar, kanske ett dygn. att knappa in överklockningen tar inte lång tid, speciellt om man inte har några krav på att komma så högt som möjligt utan bara vill ha en ok överklockning.

de 4700 kronorna kan man göra mycket roligt med istället för att köpa sig en processor som inte kommer göra någon skillnad överhuvudtaget i de flesta spelen och lite skillnad i resten.

jag skulle nog satsa på 970 sli om jag vore du, 980 blir en sidgradering vad gäller prestanda, det du vinner är att du slipper sli och får 4gb vram.

du kan få en vettig summa för ett 690. säg runt 2500kr om jag ska kasta ur mig något.

Permalänk
Skrivet av versions:

man sitter ju inte där när man gör de ordentliga stabilitetstesten. låter bara datorn stå i några timmar, var man sätter gränsen för hur noga man vill kolla att det är stabilt väljer man själv, kanske några timmar, kanske ett dygn. att knappa in överklockningen tar inte lång tid, speciellt om man inte har några krav på att komma så högt som möjligt utan bara vill ha en ok överklockning.

de 4700 kronorna kan man göra mycket roligt med istället för att köpa sig en processor som inte kommer göra någon skillnad överhuvudtaget i de flesta spelen och lite skillnad i resten.

jag skulle nog satsa på 970 sli om jag vore du, 980 blir en sidgradering vad gäller prestanda, det du vinner är att du slipper sli och får 4gb vram.

du kan få en vettig summa för ett 690. säg runt 2500kr om jag ska kasta ur mig något.

Jo men allt min bror gör är att sitta framför datorn så dom där timmarna kommer vara jobbiga för honom.

970 Har också 4gb minne enligt Inet. Har aldrig kört SLI förrut så två st 970 låter intressant, måste kolla pro and cons på SLI

Är det många spel som inte stödjer SLI nu för tiden?

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbeatu:

Jo men allt min bror gör är att sitta framför datorn så dom där timmarna kommer vara jobbiga för honom.

970 Har också 4gb minne enligt Inet. Har aldrig kört SLI förrut så två st 970 låter intressant, måste kolla pro and cons på SLI

det är uppenbarligen redan bestämt att det ska köpas ny processor. du vet vad jag tycker om det men det är väl hans pengar som han lägger på vad han vill.

ja men 690 har 2gb. 970 har 3,5gb snabbt minne och 0,5gb långsamt minne har det nu visat sig nyligen och det är ett jävla liv om det. 980 lider inte av problemet.
http://www.sweclockers.com/nyhet/19956-nvidia-forklarar-det-s...

du kör sli just nu så det har du visst. 690 är två st gtx 680 inbakat i ett grafikkort.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi... är oerhört prisvärt.

nej de allra flesta har stöd för sli, dock inte alltid omedelbart vid release. sedan varierar skalning i olika spel så du får varierande prestanda till skillnad från med en gpu.

har du sli påslaget på ditt 690 just nu? annars sitter halva ditt kort och sover.

Permalänk

Hur vet jag om SLI är påslaget? I Nvidias konfig kör jag "Aktivera alla bildskärmar". Jag vet att 690 är SLI men det jag menade är att jag har aldrig haft 2 fysiska grafikkort med den där lilla bryggan över dom

Bild på NVIDIAs Kontrollpanel:

Dold text

Hittade detta i en tråd på Tomshardware.

Citat:

Pretty much every single modern game works great with SLI and it matters huge what resolution is being played. Sli'd 970`s blow the 980 out of the water, and if you are playing 1440p or 4k you will need and want the extra firepower.

Here is a link to some benchmarks....
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_970_SLI...

Det enda som får mig att tveka just nu är dom där minnesbuggarna som folk snackar om, om det är ett stort problem eller om det är något dom kan fixa via mjukvara.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk

"Maximera 3D-prestanda" torde vara valt. Annars halva prestandan?

Testa med något spel...

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Skrivet av AntiChrist:

"Maximera 3D-prestanda" torde vara valt. Annars halva prestandan?

Testa med något spel...

Ska testa.. problemet när jag kör med den är att dom andra 2 skärmarna slocknar.. och det är ju lite tråkigt.

EDIT: När jag slår på "Maximera 3D-prestanda" så slocknar en skärm.
Den som slocknar är den på högra sidan på bilden nedanför. (Min Koreanska 1440p.)

Om jag kopplar den till den högra sidan, kan jag då köra "Maximera 3D-prestanda" eller är det fel sorts DVI port?

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbeatu:

Ska testa.. problemet när jag kör med den är att dom andra 2 skärmarna slocknar.. och det är ju lite tråkigt.

EDIT: När jag slår på "Maximera 3D-prestanda" så slocknar en skärm.
Den som slocknar är den på högra sidan på bilden nedanför. (Min Koreanska 1440p.)
http://i.imgur.com/8Pg8m0U.png

Om jag kopplar den till den högra sidan, kan jag då köra "Maximera 3D-prestanda" eller är det fel sorts DVI port?

ser ut som en DVI-D på bilden, alltså bör det fungera.

Permalänk

Okej jag kopplade om lite och ändrade till Maximal 3D-prestanda.. gick 30-40fps+, så jag har spelat med ett segt GTX 690 i flera år.. gaaah

Om jag vill spela ett spel i 1080p i fullscreen, finns det något sätt så att inte rutor och ikoner på dom andra skärmarna flyttar sig?

EDIT: I World of Warcraft märker jag ingen skillnad. Men H1Z1 går att spela utmärkt utan några drops nu

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk

Inte en sekund för tidigt! World of Warcraft begränsas ofta av CPU, så du borde inte märka något i just den titeln...

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk

Aja, men eftersom jag kan spela H1Z1 nu så slipper jag ju uppgradera. Kan vänta ett tag till. Tack för hjälpen. Mycket info så borde inte ha några problem när jag väl uppgraderar

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD