Inet kammar hem årets Årets datorbutik 2014

Permalänk
Medlem

Rätt väntat men jag undrar hur folk tycker att inet har bäst priser och sortiment.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När det gäller priser och sortiment så finns det helt klart andra butiker som är bättre än Inet.

Jag tycker ärligt talat inte de förtjänar årets vinst, de har en hel del att jobba på.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Håller med.
Minns för ett antal år sedan så tog Inet över Gtek, men det är inget man märker av i deras sortiment idag.

Inet tog också över datorbutiken. Jag märker inte att Inet har bättre sortiment för det. Ni kan lika bra ge Inet för bästa butik även för 2015 eftersom det är ju bara en massa fanboys/girls som aldrig handlar någon annanstans oavsett pris m.m. Inet har inte bättre priser eller support än vad webbhallen eller komplett har. Finns folk som har blivit dåligt behandlade oavsett var man har handlat att man inte har t ex fått bytt ut sin hårdvara som inte funkar som den ska. För min del kan ni lägga ner denna fåniga utmärkelse

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Gillar Inet och handlar själv gärna där, främst pga leveranstider och service. Men ärligt? när har någonsin Inet varit billigast? de är snarare en av de dyrare butikerna. Känns som att vissa röstar Inet på allt bara för att. Min objektiva känsla är att totalt sett har Netonnet bäst priser följt av komplett/webhallen.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Fanboysen bockar i inet i alla val de kan.
För hur i tusan kan man tycka de har bäst sortiment och bäst pris?

Permalänk
Medlem

Missade omröstningen tydligen.

Hade nog röstat Dustin. Inte för dom har mest i lager eller bäst hemsida (Deras nya är inte helt rolig) men för att dom har bra support och icke lagervaror skickas oftast nästa dag så inget problem att boka något. Dom tjafsar inte ens när man felanmäler och ifrågasätter inte ens ens felbeskrivning.
Snabba på RMA, mindre än en vecka från anmälan tills jag fick en ny.
Och behöver man få tag i folk hos en tillverkare så fixar dom det också. Klart enklaste ÅF att ha att göra med vid garantiärenden. Dom har tom skickat ut retursedel i fall jag hittar ett fel när jag felsökte en produkt och pratade med deras support. Hittade jag nåt jag inte var nöjd med var det bara att skicka in och få en ny. Det är service.

Inet support känns inte alls lika roligt. Svårare att få hjälp eller svar på frågor och rent allmänt känns supporten mer som det är där bara för att vara där. Inte som Dustin som faktiskt är proaktiva och agerar.

Även Misco har bra support. Deras ordersystem är lite sisådär men ett trevligare support har jag inte varit med om. Fick tom säg att jag måste käka nu så har inte tid å prata mer Och dom ringde tillbaks när dom kollat upp några saker åt mig vilket var snällt.

Jag har nog sett någon annan vinna än Inet. Inet har okej priser men inte lägst på nåt vis, bra hemsida, snabb leverans men tyvärr lite bristande utbud, för entusiastinriktat så bygger man inte renodlade speldatorer så får man ofta komplettera sin order från andra butiker. Kan inte påstå att jag fan butikernas personal speciellt rolig heller då polaren släpade med mig dit.
Nu köper man ju online 99.9% men jag köpte det mesta i butik på 90 talet innan jag började e-handla alla större beställningar och ja en datorbutik med personal som inte visar intresse är extremt tråkigt.

Har handlat MYCKET på Inet genom åren men jag vill se ett lyft på Supportsidan annars handlar jag nog vidare på andra butiker i fortsättningen med.

Det fans en tid där det var vettigt att Inet van sweclockers tävling men numera verkar det mest vara någon form av fanboy omröstning av butiker istället så totalt ointressant tävling för en ren konsument.

Permalänk
Medlem

Grattis inet:)
Men jag förstår för guds skull inte varför ni vinner varje år,
Netonnet för deras överlägsna prisbild över konkurrenterna och komplett för att de i Min erfarenhet är så sjukt smidiga och har stort urval:) inet är en OK butik med ganska dåligt sortiment och höga priser jämförelsevis, så de måste ha den bästa kundservicen på planeten för annars kan jag inte se varför de vinner hela tiden,

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnaren!

Skrivet av Arzei:

Själv tycker jag att Webhallen är bäst. Alltid toppenbemötande, alltid saker i lager och det är så otroligt smidigt att hämta ut allt i närmaste butik så man blir helt varm inombords. Inet har dock mycket bättre filtreringsmöjligheter på webbsidan - detta behöver Webhallen lösa om de vill plocka fler poäng.

Håller helt med. Webhallen behöver göra en stor genomgång av sin hemsida med sina filter och sökfunktioner.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Inet tog också över datorbutiken. Jag märker inte att Inet har bättre sortiment för det. Ni kan lika bra ge Inet för bästa butik även för 2015 eftersom det är ju bara en massa fanboys/girls som aldrig handlar någon annanstans oavsett pris m.m. Inet har inte bättre priser eller support än vad webbhallen eller komplett har. Finns folk som har blivit dåligt behandlade oavsett var man har handlat att man inte har t ex fått bytt ut sin hårdvara som inte funkar som den ska

Håller med om att dom i dom flesta fall inte ligger bäst i pris, men kollar man ex prisfight så klår dom Komplett, Webhallen, och Netonnet. Dom klår till och med CDON som brukar hålla otroligt låga priser overall så att säga. Kollade för mindre än 5 minuter sen.
Men jag håller ändå med dig om att prisbilden är någonting dom borde bli lite vassare på och att det inte alltid dom förtjänar den biten. Vad gäller kundbemötande så är ju allting individuellt och jag har haft ett 10-tal ärenden genom åren med dom som alla har varit avklarade på mindre än 5 arbetsdagar. Det innefattar då alltifrån enklare returer till felsökningar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Precis som väntat..pingvinstång/fanboy effekten

När är inte lägst pris bäst pris?

Tyvärr alltför ofta. Priset är kostnaden för det du köper, inklusive tex tillgänglighet, service och support.

Iaf är det så jag ser på ett pris

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Tyvärr alltför ofta. Priset är kostnaden för det du köper, inklusive tex tillgänglighet, service och support.

Iaf är det så jag ser på ett pris

/Erik

Exakt!
Och lön för de människor som jobbar med allt detta.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Nu handlade jag nästan ingenting på varken inte eller komplett i år, då de ligger aldrig bäst till på prisjakt. Inet har överlägset snyggast/bästa webbshoppen. Komplett är lätta att ha o göra med och är villiga att gå ner i pris. Det är ju dock deras grej, ligga högt och ha "super" reor, kollar man andra sidor är det enda som är super med de reorna procenten, eftersom de utgår från högre än sina konkurrenter. Med undantag för några få lockvaror då.
Personligen föredrar jag billiga priser rakt igenom. CDON tycker jag har lyckats bra med det, även webhallen och netonnet, synd bara att jag och bekanta blivit lurade av netonnets support, grafikkort som funnits i lager enligt dom, 1 vecka senare så fanns de inte innan men har precis kommit in, två veckor senare är en precis packade och ska skickas. Ytterligare 1 vecka så fick man säga upp den ordern.
Bäst sortiment måste dock vara komplett, slitna har inte meta mycket inte inne men deras leverantörer har det mesta

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Själv så tycker jag att netonnet borde få mer uppmärksamhet ..oftast lägst pris samt bra sortiment .....Men grattis inet i alla fall ...Men fortfarande tummen ner på era`` lite förhöga priser

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Är det bara jag som inte tycker dom har något speciellt som sticker ut från mängden?

Filterfunktionen i webbutiken

Permalänk
Medlem

Inet.se är bra men jag tycker inte att netonnet eller komplett är något sämre.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Håller med om att dom i dom flesta fall inte ligger bäst i pris, men kollar man ex prisfight så klår dom Komplett, Webhallen, och Netonnet. Dom klår till och med CDON som brukar hålla otroligt låga priser overall så att säga. Kollade för mindre än 5 minuter sen.
Men jag håller ändå med dig om att prisbilden är någonting dom borde bli lite vassare på och att det inte alltid dom förtjänar den biten. Vad gäller kundbemötande så är ju allting individuellt och jag har haft ett 10-tal ärenden genom åren med dom som alla har varit avklarade på mindre än 5 arbetsdagar. Det innefattar då alltifrån enklare returer till felsökningar.

inet får ju t.o.m pisk av Alina.
Webhallen överlägsen.

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=113&cat=32...
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=429&cat=32...
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=429&cat=32...
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=2&cat=328

Permalänk
Medlem

Fast, Net2World borde ha hamnat väldigt högt upp på frågan "bäst prissättning"? Tycker att de jämt har de bästa priserna på alla möjliga komponenter. Nu är de inte ens med i top 5? Wtf...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Där ligger NoN bra mycket högre för mig, de få gånger jag har haft kontakt med chatten/supporten på NoN har jag alltid fått hjälp och kanon service, dessutom kanonservice i de fysiska butikerna. Som plus i kanten är de billigare på nästan allt om man jämför med Inet. Vill nog påstå att pingvinstången vinner återigen .

Skrivet av Erik:

Tyvärr alltför ofta. Priset är kostnaden för det du köper, inklusive tex tillgänglighet, service och support.

Iaf är det så jag ser på ett pris

/Erik

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Inaktiv

Vilken skräll att det blev Inet....knappast värt det.

Permalänk
Medlem

Jo jag vet, priserna pendlar ju dagligen. Kollade före jul och då tog dom bara komplett, men nu så ser det lite annorlunda ut. Sen har dom definitivt inte lika stort utbud som ex Cdon eller Komplett.
Btw, tycker det är lite knepigt att man inte kan länka resultaten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Vilken butik anser du har bäst prissättning?

Denna frågan är så meningslös så att det inte är sant då resultatet är så ut av h*lvete missvisande.

Nej! Inet har INTE bäst prissättning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chippen2188:

Inet har uppenbarligen fördelat deras lite högre priser än andra på ett bra sätt! Handlat mer på inet senaste året än vad jag gjort på komplett (som är min gamla favorit)! Då inet har bättre service och leveranstider än komplett så kan jag offra mig på den extra kostnaden! Grattis

Grattis till Netonnet också! Ni förtjänade det helt och hållet! Mycket nöjd över service och support hos er! Och inte minst era härliga priser

Webhallen kommer tyvärr aldrig att få min röst så länge den där webbsidan ser ut som den gör! Den bör fixas snarast!

Skulle jag inte vilja påstå! I inets kommentarsfält får man oftast nyttlig info från deras sida, dom verkar svara på det mesta också! har inte sett det hos någon annan!

Att Inet hänger på Sweclockers är inget imponerande direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Inet tog också över datorbutiken. Jag märker inte att Inet har bättre sortiment för det. Ni kan lika bra ge Inet för bästa butik även för 2015 eftersom det är ju bara en massa fanboys/girls som aldrig handlar någon annanstans oavsett pris m.m. Inet har inte bättre priser eller support än vad webbhallen eller komplett har. Finns folk som har blivit dåligt behandlade oavsett var man har handlat att man inte har t ex fått bytt ut sin hårdvara som inte funkar som den ska. För min del kan ni lägga ner denna fåniga utmärkelse

Håller helt med. På något sätt verkar denna omröstning sedan länge blivit en arena för fans/fanboys att utrycka sin support precis som fans gör till idrottslag etc. Om nu väldigt många bara handlar i sin butik som de alltid har gjort de senaste XX åren och sedan röstar försvinner ju värdet av tävlingen.

Om man kunde ordnat det praktiskt borde det varit ett krav att man skulle handlat på minst 2 butiker som varit med i omröstningen så att alla åtminstone haft något att jämföra med.

Permalänk
Medlem

fattar inte hur inet kan vinna. långt ifrån bäst pris och deras service är under all kritik, ibland undrar man om dem som jobbar där är utveklingsstörda.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Grattis Inet!

Hoppas ni företag (alla företag) fortsätter jobba på kundservice och konkurrenskraftiga priser för oss kunder. Bra när ni slåss om utmärkelser som denna där pris inte är allt utan även service räknas in.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Vilken butik anser du har bäst prissättning?

Denna frågan är så meningslös så att det inte är sant då resultatet är så ut av h*lvete missvisande.

Nej! Inet har INTE bäst prissättning.

http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_prisfight.php?ftgid1=141&...

http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_prisfight.php?ftgid1=141&...

http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_prisfight.php?ftgid1=141&...

Står inte lägst pris, det står bäst prissättning. Fattar inte hur det kan vara så svårt att förstå.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Lite komiskt att Inet hamnade först, kan inte minnas att jag handlat där någonsin. Dock ännu mer komiskt att NetOnNet äns är med på listan då jag aldrig stött på en drygare butik...

Permalänk
Medlem

Ptja, lite gratis till ungarna gör mycket.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Inet har tappat sjukt mycket om man jämför med typ 5 år tillbaka. Men folk vaneröstar väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Lite komiskt att Inet hamnade först, kan inte minnas att jag handlat där någonsin. Dock ännu mer komiskt att NetOnNet äns är med på listan då jag aldrig stött på en drygare butik...

Vad som är komiskt är din världsbild, där du är den enda riktiga människan och vi andra väsen av din fantasi

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry