Inet kammar hem årets Årets datorbutik 2014

Permalänk
Melding Plague

Inet kammar hem årets Årets datorbutik 2014

SweClockers medlemmar är rörande överens om att det finns en datorbutik framför alla andra, men inte utan konkurrens. Samtidigt seglar både en och två hungriga utmanare upp vid horisonten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Otippat. men grattis Inet.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat kammar dom hem titeln igen. NetOnNet förtjänade helt klart årets utmanare titlen också!
Bra röstat sweclockare!

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Entusiast

Inet är klart värdig vinsten, dock skulle jag vilja se ett lite bredare sortiment.

Grattis.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Trodde alina skulle kamma hem detta med sjyssta priser, godis påsar och fin support

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Given vinnare (som även jag röstade på).

Men att de toppar kategorin bästa sortiment begriper jag mig inte på, för deras sortiment är relativt tunt. Lite tveksamt när det gäller priserna också, men "bäst" är ju förstås inte synonymt med "lägst".

NetOnNet är den bästa utmanaren, helt klart.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hållre väl egentligen med om allt förutom prissättningen och möjligtvis sortiment där inet ofta ligger lite högre än webhallen, komplett och cdon. Webhallen håller också hög nivå på det mesta, cdon är rent skit, kundtjänst bosatt i helvetets hålor och frakten skickar dom lite hur dom vill

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Fan jag missade helt denna omröstningen.

Grattis inet! Även fast jag personligen tycker bättre om andra butiker.

Permalänk
Medlem

grattis inet
netonnet som utmanare känns helt rätt. Är aldrig några problem med RMA eller liknande och dom har hyffsat sortiment.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Pingvinstång FTW!

Skojar bara

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Kan ni justera priserna lite nu som tack? För övrigt grattis

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

De sa något om prisfest men var det inte förra året som de gjorde det och hela hemsidan la sig på rygg av trycket?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skäggig legend

Oväntat….

Jag har sagt det förut och säger det igen, nej nej nej! Kampanjvaror man inte kan boka i butik, service i butiken är pinsam! En annan sak: Har Swec någonsin fått låna en produkt för ett test? Nej, men Webhallen har tydligen alltid ställt upp!

Webhallen: Ni tar nästa år.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Grattis från ett gammalt fan Gissar på att mods:en kommer få gå in och städa upp här snart tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Given vinnare (som även jag röstade på).

Men att de toppar kategorin bästa sortiment begriper jag mig inte på, för deras sortiment är relativt tunt. Lite tveksamt när det gäller priserna också, men "bäst" är ju förstås inte synonymt med "lägst".

NetOnNet är den bästa utmanaren, helt klart.

Håller med dig om priserna. Skulle bäst vara synonymt med lägst så hade man kunnat dra prisjakt rakt av. Cdon brukar som exempel ha lägst priser. Men tanke på hur värdelös deras service är, så skulle jag inte säga att deras priser är bäst. Jag anser att ett företag som tar lite högre priser, men har mycket bättre support, typ Webhallen, har bättre priser.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

jag röstade på inet för att jag tycker om kundtjänsten och att dem har nästan allt.
Netonnet röstade jag som utmanare då jag köpte en router där för 40% mindre och då är det utan rea. Även bra leveranstid. Ej behövt använda kundtjänst dock.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Oväntat….

Jag har sagt det förut och säger det igen, nej nej nej! Kampanjvaror man inte kan boka i butik, service i butiken är pinsam! En annan sak: Har Swec någonsin fått låna en produkt för ett test? Nej, men Webhallen har tydligen alltid ställt upp!

Webhallen: Ni tar nästa år.

Kan inte mer än annat än att hålla med, schyssta i butik men dyrare än konkurrenterna, sämre utbud och ingen annan utmärkande service över nätet.

Känns mer som om det är röstningar från "stammisar" än ärliga röster.

En bra butik men jag kan inte säga att dom förtjänar första platsen.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

är väl inte direkt förvånande. inet är en bra butik men jag tycker att det är tråkigt att de vinner saker som jag har väldigt svårt att tycka att de är bäst på, alltså priser och sortiment. de har ett ganska litet sortiment jämfört med konkurrenterna och priserna på många komponenter är höga. känns som att folk bara röstar på inet rakt igenom utan att ha utforskat andra alternativ.

några exempel:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2671514
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2677308
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1462288
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2825221
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809930

Permalänk
Medlem

Alltid gillat Inet och kommer fortsätta att handla där när det jag behöver finns till bra pris.
Personligen tycket jag dock att bästa e-handlaren är Komplett vad det gäller sortiment, frakt och returer.
Garanti och service kammar Inet hem utan problem även om de andra verkligen snäppt upp sig även där.

Prismässigt är det svårare, skulle vilja säga att NetOnNet har fler lockpriser på begränsat antal, CDON har fortfarande tokdeals men mycket mer sällan, Komplett har tack vare frakt och annat verkligen seglat upp som den största utmanaren för mig. Webhallen har också haft riktigt bra priser till och från men ack så dyrt det är att returnera till dem.

Röstade själv Komplett som #1, för första gången någonsin med Inet som #2 precis efter.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Med 5% rabatten var CDON nästan alltid billigast förra året. Även då deras service kunde släpa efter så var de budgetvalet. Har inte sett samma låga priser i år.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Given vinnare (som även jag röstade på).

Men att de toppar kategorin bästa sortiment begriper jag mig inte på, för deras sortiment är relativt tunt. Lite tveksamt när det gäller priserna också, men "bäst" är ju förstås inte synonymt med "lägst".

NetOnNet är den bästa utmanaren, helt klart.

Håller med.
Minns för ett antal år sedan så tog Inet över Gtek, men det är inget man märker av i deras sortiment idag.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken chock!? Vem kunde tro detta..

Permalänk
Medlem

Backstreet Bo...Jag menar, Netonnet förtjänade att vinna detta år!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Inet har uppenbarligen fördelat deras lite högre priser än andra på ett bra sätt! Handlat mer på inet senaste året än vad jag gjort på komplett (som är min gamla favorit)! Då inet har bättre service och leveranstider än komplett så kan jag offra mig på den extra kostnaden! Grattis

Grattis till Netonnet också! Ni förtjänade det helt och hållet! Mycket nöjd över service och support hos er! Och inte minst era härliga priser

Webhallen kommer tyvärr aldrig att få min röst så länge den där webbsidan ser ut som den gör! Den bör fixas snarast!

Skrivet av Curemylife:

Kan inte mer än annat än att hålla med, schyssta i butik men dyrare än konkurrenterna, sämre utbud och ingen annan utmärkande service över nätet.

Känns mer som om det är röstningar från "stammisar" än ärliga röster.

En bra butik men jag kan inte säga att dom förtjänar första platsen.

Skulle jag inte vilja påstå! I inets kommentarsfält får man oftast nyttlig info från deras sida, dom verkar svara på det mesta också! har inte sett det hos någon annan!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att Webhallen är bäst. Alltid toppenbemötande, alltid saker i lager och det är så otroligt smidigt att hämta ut allt i närmaste butik så man blir helt varm inombords. Inet har dock mycket bättre filtreringsmöjligheter på webbsidan - detta behöver Webhallen lösa om de vill plocka fler poäng.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Curemylife:

Kan inte mer än annat än att hålla med, schyssta i butik men dyrare än konkurrenterna, sämre utbud och ingen annan utmärkande service över nätet.

Känns mer som om det är röstningar från "stammisar" än ärliga röster.

En bra butik men jag kan inte säga att dom förtjänar första platsen.

Absolut, när jag handlar på nätet väljer jag alltid webhallen, har de inte varan i butiken men i en annan butik skickas den och är framme DAGEN EFTER!. I annat fall - alltid Komplett, fantastiska leveranser och känns så gediget - både hemsidan och utbudet!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!
Grattis Netonnet för ett starkt år!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Precis som väntat..pingvinstång/fanboy effekten

Skrivet av backfeed:

Given vinnare (som även jag röstade på).

Men att de toppar kategorin bästa sortiment begriper jag mig inte på, för deras sortiment är relativt tunt. Lite tveksamt när det gäller priserna också, men "bäst" är ju förstås inte synonymt med "lägst".

NetOnNet är den bästa utmanaren, helt klart.

När är inte lägst pris bäst pris?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte tycker dom har något speciellt som sticker ut från mängden?

Visa signatur

Citera för svar!