Jag är missnöjd med bemötandet från kundtjänsten hos Bredbandsbolaget

Permalänk
Medlem

efter de bytte oss från ett tele2 hus till BBB hus så har mitt internet blivit som en B film, det kan ha sina moments men i helhet en dålig upplevelse medans Tele2 vi hade innan hade jag knapp avbrott en gång om året vi hade de under 5 år alltid bra ping, nu är surfandet som att vara tillbaka på en mekansik hårdisk fast instabilare, och nej allt annat på datorn fungerar fortfarande lika snabbt:P

Permalänk
Medlem

Tur man såg denna tråd, aldrig bredbandsbolaget alltså!

Nu när jag tänker efter, Jag har ingen aning om vem som leverar mitt internet, men har bara haft problem en gång då de grävde av ledningen. fick 50% packetloss en hel kväll!

Jag gillar mitt internetz!

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem

BBB har gått ner sig rejält sista året. Känns som att dom fasar ut ADSL som produkt då dom verkar totalt ointresserade av att hjälpa sina kunder. Faktum är att jag haft dels BBB adsl + telia dongel eftersom BBB är så opålitliga. Det ända dom kan göra på kundtjänst är att skicka nya modem. Jag har fått, håll i er nu, 7 (!!!) st likadana modem skickade till mig trots att jag påpekar varje gång att det inte är modemet som är fel. Dom verkar ha som standardlösning att skita i vad kunderna säger, tro att man är dum i huvet och skickar ett nytt modem.
Gissa om det kändes bra att ringa dem i veckan och säga upp mitt 7 år gamla abonnemang.

Permalänk
Medlem

Att dom fortfarande stoltserar med Sveriges bästa kundservice när dom inte ens är kapabla till att svara i telefon på minst 1-2 timmar, och mail på minst en vecka så blir det ju bara patetiskt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

BBB är det enda företag jag varit i kontakt med, där supporten la på luren i örat på mig, och då var jag inte ens otrevlig.

Lång historia kort: För en massa år sedan kunde dom enligt sig själva leverera ADSL som var bättre än mitt dåvarande, men först var jag tvungen enligt dom att säga upp mig som kund hos leverantören jag hade. (Hade 4,0, kunde få 10,0.)
Sagt och gjort, jag sa upp mitt internet och kontaktade BBB. Dom skulle skicka ut personal omgående.
Det gick en vecka utan att något hände, och då kontaktade jag BBB igen. Denna gången fick jag höra att dom inte kunde leverera ADSL till min adress alls. Väldigt förvånad frågade jag hur det kom sig att dom bara för en vecka sedan hade fått mig att byta leverantör samt lovat att skicka ut en person som skulle fixa ny uppkoppling åt mig, och vad hon tyckte jag skulle göra nu.
Som svar får jag ett "Vet inte, men jag ber så mycket om ursäkt", följt av *klick*.

Sen dess har jag sagt åt min bekantskap att hålla sig borta från BBB.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Att dom fortfarande stoltserar med Sveriges bästa kundservice när dom inte ens är kapabla till att svara i telefon på minst 1-2 timmar, och mail på minst en vecka så blir det ju bara patetiskt.

Det är helt sjukt. En vecka är kort tid hos BBB att svara på mail, jag fick vänta 14 dagar på ett besked att svar dröjer....