Lista på Baytrail SOC datorer

Permalänk
Medlem

Jag har fått igång min med men inte testat så mycket. Måste säga att chassit är välbyggt för och vara Kina grejer. Den har klarat spela upp de jag matat den med än så länge ska testa viaplay å lite sånt i helgen.
Den är väldigt snabb på att starta upp.

någon som vet om de går ställa in wake on usb eller något sånt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Eawo:

funkar tjänster med silverlight bättre under linux?? Hörde också att man kunde få HD audio under linux

Skrivet av MatteN:

Silverlight är från Microsoft, funkar inte med Linux.

http://www.mono-project.com/docs/web/moonlight/

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag vet att Moonlight finns, det finns nån variant till om jag minns rätt, men nu gällde frågan specifikt Silverlight.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Snubben på SomeCoolTech har gjort en liten recension av Minix neo z64.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Banggood verkar ju vara lite oseriösa. Jag fick ett mail 12 feb att min Wintel var skickad. Eftersom jag inte fått nån dator ännu och det var max 10 dagar leverans så loggade jag in på Banggood sida. Då står det där att den skickades den 23 feb. När jag chattade med dom för att fråga vad dom håller på med så fick jag bara ett "sorry" till svar.

Så nu är det max 10 dagar sedan 23 feb som gäller. Känns lite surt att betala extra för snabb frakt med få precis tvärtom

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått hem min Wintel dator. Tog 5 dagar från Kina.

Men eftersom windows 8 installationen inte går att aktivera så har jag lagt in Windows 10 istället.

Men har haft ett h-vete med drivrutiner. Direkt efter installationen saknades massor av drivrutiner. Men hittade ett drivrutinspaktet till nån Dell platta. Efter det var det bara 2 enheter med utropstecken i enhetshanteraren. Plus att grafiken saknar rätt drivrutin. Nu är det bara basic driver för grafiken. Har laddat mer grafikdrivare från Intel, men den vägrar att installera. Får felmeddelande "Your computer does not meet the requirement for this software". Och om jag försöker uppdatera drivrutinen så får jag "The best driver is already installed for this device"

Nån som har tips på hur jag kan installera Intels grafikdrivrutin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dobber:

Jag fick hem en CX-W8 för någon månad sedan.
Windows 8.1 som är förinstallerat går inte att aktivera på den, så jag löste det med en "alternativ" version av windows. Drivare till zotacs pico fungerar utmärkt till denna om man bestämmer sig för att installera egen version av windows. Jag löste det genom ett mail till zotacs support, som skickade mig en länk till deras drivare.
Jag kör min i sovrummet som htpc med Kodi och är riktigt nöjd! Blir inte varm och den är rapp som tusan för att kosta knappt 800kr inkl frakt.
Det är 32gb mmc i den jag fick hem.
Jag beställde på aliexpress i början av januari och fick hem den knappt 3 veckor senare.

Jag har lyckats få igång ubuntu via usb, men än så länge har jag inte haft framgång med att installera det för permanent bruk. Drivare för hdmi-ljud etc trasslar. Får hoppas på en framtida fix i ubuntu för baytrail-prylar.

Vet du hur man kommer in i BIOS/UEFI? Enda jag lyckats med är att från Win 8 välja boot to uEFI
Svar mig själv här:
Man trycker på ESC så kommer man in i BIOS/UEFI

Har du testat Win 10? Och hur går det med Linux? Finns det bättre guider nu?

Permalänk
Medlem

Hur står sig dessa mot Intel Compute Stick?

Permalänk
Medlem

De är likvärdiga i hårdvaran, samma prestanda, fördelen som jag ser det är bättre anslutningsmöjligheter på dessa.