DFI lanparty LT X48 T2R, stänger av sig efter 5 sekunder, HJÄLP!

Permalänk

DFI lanparty LT X48 T2R, stänger av sig efter 5 sekunder, HJÄLP!

Tjena!

Tänkte sätta ihop en burk av lite gamla grejer och hittade denna moderkort på tradera.
Jag köpte den och började montera, problemet är att den endast startar upp i 5 sekunder för att sedan stänga av sig igen.
Ingen bild och Kod "80" visas på POST displayen, inget annat händer.
CMOS reset:at, bytt batteri, bytt plats på minnen och testat andra, testat annat nätagg, bytt PCIe plats för grafikkortet men det verkar hopplöst.

Övriga komponenter är:
Pentium D 925 3.0Ghz + CM Seidon 120M (sluten vattensystem)
2x 2GB Corsair XMS2 DHX 800Mhz
MSI Geforce 210
OCZ 500W

Har testat alla komponenter i en annan maskin och de fungerar.

Googlat utan framgång, vad kan det vara? hjälp!!

Permalänk
Medlem

Jag funderar på om det är bios som spökar den är för gammal.
Fick själv samma symtom på mitt gigabyte kort det var för gammal bios den kunde inte identifiera cpu.efter uppdatering av bios
funka det

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Märkligt, men ska inte X48 chipset redan ha stöd för processorn jag testat?
Tänk på att en PD 925 är äldre än core processorerna för 775 plattformen, just saying
Kan jo inte uppdatera BIOS om jag inte ens kommer förbi POST, den slocknar ner efter 5 sek och startar upp igen, den bara loopar..