Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Nya hörlurar som brusar

Tjena

Har precis köpt nya HyperX Cloud 2 som fungerar väldigt bra förutom en sak och det är att dom brusar hela tiden, man hör detta speciellt när det är på låg volym på datorn eller samtal i bakgrunden när man kollar på netflix eller youtube. Jag har testat att stoppa in hörlurarna i olika usb portar med den är samma sak, också testat dom på andra datorer men hör bruset där med. Bruset kan beskrivas som om man lyssnar på en dålig radio frekvens. Jag har testat att hörlurar på hög volym fast det verkar vara kvar då med.

Är det hörlurarna som är trasiga? Eller är kan det vara några inställningar jag har missat (det finns inga drivrutiner att ladda ner till dom).

Permalänk

Det kan vara aktiva högtalare i dom, då kan dom plocka upp radiosignaler och även brusa om en mobil är nära, inte så mycket att gör åt om det är det dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Rekordmedlem

Det uppstår i lurens elektronik, de är helt enkelt inte bättre än så.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.