Samsung kommer snart ut med ett officiellt uttalande om prestandadegraderingen.

Permalänk
Avstängd

Nu är i princip denna vecka slut och inget ord från SAMSUNG vad jag förstår.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

Ska dom bara stå och dryga ut detta samsung, så garantitiden hinner gå ut på alla SSD:er?

Verkar ju som dom behandlar 840 evo EOL nu mer :/ lär ha svårt att köpa ny SSD från samsung i alla fall.

Vet andra som uppdaterar sina grejer efter EOL (även om det inte var nåt kritiskt, mer än någon buggfix).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det blev möjligen bättre en liten stund efter att man gjorde prestanda återställnings fixen men sedan börjas det igen.
Läget just nu är att disken får problem att hänga med när jag laddar ner ett spel på steam i 10MB/s den hinner inte med och det blir "busy writing to disk" hela tiden! Kan man reklamera disken trots att den är över 2 år gammal?

Visa signatur

cosmos wireless luftkylare p35t 2007

Permalänk

Samsung gick ut igår med att det är en ny fix på gång som ska släppas i mars:

Citat:

In October, Samsung released a tool to address a slowdown in 840 EVO Sequential Read speeds reported by a small number of users after not using their drive for an extended period of time. This tool effectively and immediately returned the drive’s performance to normal levels. We understand that some users are experiencing the slowdown again. While we continue to look into the issue, Samsung will release an updated version of the Samsung SSD Magician software in March that will include a performance restoration tool.

http://anandtech.com/show/8997/samsung-releases-statement-on-840-evo-performance-another-fix-is-in-the-works

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZGurraZz:

Samsung gick ut igår med att det är en ny fix på gång som ska släppas i mars:

http://anandtech.com/show/8997/samsung-releases-statement-on-840-evo-performance-another-fix-is-in-the-works

Jaså. Men. Kan detta verkligen lösas med mjukvara? Hoppas gör jag ju.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZGurraZz:

Samsung gick ut igår med att det är en ny fix på gång som ska släppas i mars:

http://anandtech.com/show/8997/samsung-releases-statement-on-840-evo-performance-another-fix-is-in-the-works

Fortfarande inget om vanliga 840? Well... Vad ska man nu göra då? :/
Bara för att man köpte deras billigaste ssd så ska man tydligen straffas i de långa loppet med en värdelös produkt efter ett halvår-år... Kul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Jaså. Men. Kan detta verkligen lösas med mjukvara? Hoppas gör jag ju.

Skickades från m.sweclockers.com

I teorin, ja.

Om de vet felet så kan de ju kompensera för det.

Tänk på att ingen SSD på hela marknaden är felfri, deras mjukvara kompenserar för ev brister och problem, vilket gör bra mjukvara en otroligt viktig del av en SSD.

De har ju kompenserat för en del av felet genom att (om jag förstår det rätt) flytta spänningsnivåerna. Problemet är att det tydligen var något mer som orsakar problemet, därför har det för vissa iaf, kommit tillbaka.

Skrivet av pjuppi:

Fortfarande inget om vanliga 840? Well... Vad ska man nu göra då? :/
Bara för att man köpte deras billigaste ssd så ska man tydligen straffas i de långa loppet med en värdelös produkt efter ett halvår-år... Kul

Skickades från m.sweclockers.com

Tror tyvärr att 840 anses för gammal, och de vägrar bry sig. Dock tycker jag de borde acceptera byte från 840 till 840 EVO (om de nu kan få de att fungera iaf).
Annars är du nog fast i att köra diskfresh på 840.

Dock om jag har rätt så framträder inte 840s problem lika snabbt som 840 EVO heller, vilket gör det hela ännu svårare att fixa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tror tyvärr att 840 anses för gammal, och de vägrar bry sig. Dock tycker jag de borde acceptera byte från 840 till 840 EVO (om de nu kan få de att fungera iaf).
Annars är du nog fast i att köra diskfresh på 840.

Dock om jag har rätt så framträder inte 840s problem lika snabbt som 840 EVO heller, vilket gör det hela ännu svårare att fixa.

Jo... Jag är rädd för de tyvärr...
Jag har inte läst så extremt noga om det sista du skrev stämmer? Men oavsett så är det ju fel på vanliga 840 också...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZGurraZz:

Samsung gick ut igår med att det är en ny fix på gång som ska släppas i mars:

http://anandtech.com/show/8997/samsung-releases-statement-on-840-evo-performance-another-fix-is-in-the-works

Så Magician får inbyggd Diskfresh.. Elegant lösning för att komma från självaste tillverkaren

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |