1tb samsung extern hårddisk/USB 32GB kingston till dator windows 8.1 Slutade hitta dem

Permalänk
Medlem

1tb samsung extern hårddisk/USB 32GB kingston till dator windows 8.1 Slutade hitta dem

Tjenare! kanske redan finns en tråd om detta. Men har inte riktigt hittat någonting..

Jag har just omformaterat min dator med windows 8.1, tycker det fungerar prima men efter ett tag mixtrande med den separata hårddisken så hittar jag inte den?
Sen efter ett tag så började min usb knasa till det. När jag ska öppnar den så står det bara " Please insert a disk into Removable Disk (D:) "

Har omformaterat båda två.
Kan även tillägga att den separata hårddisken hittar jag på min andra datorn med windows 8.1

Håller på att bli togik på det här....

Permalänk
Medlem

Installerade win 7 och problemet försvann! Dock är det någon fet bugg med min usb... Står att jag måste formatera om den som jag nu har gjort en jävla massa gånger men det problemet kvarstår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lewwan:

Installerade win 7 och problemet försvann! Dock är det någon fet bugg med min usb... Står att jag måste formatera om den som jag nu har gjort en jävla massa gånger men det problemet kvarstår...

Har du formaterat om med FAT32?

För det kan inte Windows med så stora diskar. Du måste använda 3:e part mjukvara (Microsoft har lagt in en spärr, för det är fullt tekniskt möjligt. Men de vill att du ska köra NTFS då)

Permalänk
Medlem

Ett tips är pröva andra nätaggregat usb sladdar usp portar

Funkat för mig när jag trott disken strulat

Angående formatera meddelandet

Jag tror det försvinner om man går in i diskhanteraren och väljer bort bokstaven för enheten

Permalänk
Medlem

Tackar! Jag ska testa att göra det ni har skrivit.

Återkommer!