Apple prissätter Watch – 100 000 kronor och uppåt för lyxmodellen

Permalänk

Kul att de flesta säger att den är ful. En annan person kan inte säga till mig att den är ful.

Tycker den är skitsnygg synd bara med batteritiden. Hade jag varit miljonär hade jag köpt en edition direkt.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

... ful.. bara apple'fan's som kommer köpa en sådan.

Precis som Microsoft-fans skaffar sig en Windowsphone.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Den som vill pryda armleden med Apple Watch får vara beredd att punga upp med en rejäl slant. Instegsmodellen börjar på 3 700 kronor och boetterna av guld intar Rolex-territorium.

Läs artikeln

10 000 dollar är knappast mer är 100k kronor. Dollarn ligger på 8.5 sek i dagsläget.

http://www.forex.se/
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...
http://www.valuta.se/

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Rolex krona eller ett äpple på armen för samma peng... ett tufft val

Folk tycks ha förtvivlat svårt att förstå att guldäpplet är riktat mot folk som inte behöver välja. Märkligt.

(personligen tycker jag det är idiotiskt att betala 100000, eller för den delen ens 10000, för nått som visar tiden - oavsett vilken logga tidvisaren råkar ha. men jag ingår uppenbarligen inte i den tilltänkta kundgruppen)

Permalänk
Skäggig legend

Jag har idag en Omega för 26k, de ni inte förstår är att klockor är ett smycke. Just Apples klocka är i mitt tycke den vackraste, moto360 är inte direkt så trevlig från mitt perspektiv.

Om jag skulle köpa en klocka från Apple skulle jag inte köpa denna generation - that's it, men jag skulle kunna punga ut runt 10k för en klocka jag anser passa till mina behov - om jag skulle ha några vill säga.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Undrar om det inte var just precis såna här heta diskussioner som Apples marknadsmänniskor såg framför sig när dom kikade på alternativet med en lyxvariant. All publicitet är bra publicitet o.s.v. En sak få man ge dom, dom är bra på att bygga varumärke.

Sen tycker jag att det är rätt kul att alla tjatar om Rolex som jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

10 000 dollar är knappast mer är 100k kronor. Dollarn ligger på 8.5 sek i dagsläget.

Man kan iofs tycka att det borde vara allmänt känt att US priser är exklusive sales tax och att Sverige priser är med moms.

Permalänk
Medlem

Alltså endast ett sådant narcissistiskt företag som Apple hade kunnat släppa en sån här dum idé... tänker automatiskt på alla får som flockas utanför apple butikerna

Denna bild kunde inte vart mer representativ för vad Apple faktiskt är...

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

de ni inte förstår är att klockor är ett smycke

Det tror jag nog alla begriper.
Däremot varierar det förstås hur mkt var och en kan tänka sig betala för ett smycke.

Permalänk
Avstängd

Fyran vad pinsamma apple är. 100 tusen för en smartklocka haha. Hade utan att tveka köpt en rolex istället. Den smartklockan för 100 tusen är garanterat monterad av någon kines som får minimilön också, mm de verkligen stinker kvalite av klockan för 100 tusen.

Permalänk
Medlem

Guldklockan är nog tänkt till folk som gillar att flasha med klockor som ser dyra ut, och då är 100k inte speciellt mycket. Jag kommer inte köpa någon Apple Watch mest för att jag gillar runda klockor, aldrig gillat rektangulära. Hade den sett ut som några av mockupsen som läckte ut hade det varit ett givet köp, inte den i solid guld då men den vanliga i metall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danedi:

Hahahahhahaha det är ju inte ens första aprill ännu. För det priset får man ju en riktig high-end rolex för bövelen och de har ju batteritid på flera månader och mycket bättre funktioner än nån sketen appklocka.

Nej, det får man inte. Rolex gör inga quartzur och funktionerna är tusentals gånger färre i ett mekaniskt ur.

Och ifall ett quartzur (får rysningar av bara tanken...) bara har "flera månaders" batteritid så är då verkligen ingen high-end-modell.

Ni grappar med koll vettu. Satan lappa säften istället.

Permalänk
Medlem

Jag har inte orkat läsa alla kommentarer så ursäkta om någon har hunnit före.
Men jag funderar på hur mycket inneslutningen väger med tanke på att det är gjort i solitt guld. Det lär ju dra upp priset en del. Det är inte så att jag försvarar den prissättningen men det borde vara en bidragande anledning. Personligen har jag inte sett storheten med smarta klockor överhuvudtaget och är inte sugen på att skaffa en, oavsett märke.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Gtoxed:

Alltså endast ett sådant narcissistiskt företag som Apple hade kunnat släppa en sån här dum idé... tänker automatiskt på alla får som flockas utanför apple butikerna

Denna bild kunde inte vart mer representativ för vad Apple faktiskt är...
http://investing.covestor.com/content/2013/02/apple-paid-too-...

För vissa produkter absolut - *guld klockan* men annars dyra? återigen, då passar nog inte produkterna dig. Jag skulle (som för övrigt gillar produkterna) skulle inte köpa mig en MacBook Pro 15" då jag anser den är för dyr, men 13"? absolut. MacBook Air - nej, för dålig skärm. Allt är relativt

Skrivet av ipac:

Det tror jag nog alla begriper.
Däremot varierar det förstås hur mkt var och en kan tänka sig betala för ett smycke.

Ja men det verkar inte folket här begripa… Jag kan betala mycket för en produkt jag anser passa mig. Priset ska inte inverka köp eller inte - då väntar jag tills jag anser jag har råd. Men det är bara jag

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Att göra extremt överprisade modeller av vardagliga ting är ju inget nytt. En Vertu Touch Pure Jet Red Gold med Android 4.4 och Snapdragon 801 2.3GHz Quad-core för RIMLIGA 17.000 Euro känns ungefär lika idiotiskt. Men, folk med pengar gör väl vad dom vill med dom.

Permalänk
Medlem

När iPad kom, så sa jag att det var en helt onödig pryl som inte fyller något syfte. Vilket visade sig att jag delvis hade fel för den sålde som glass på en solig dag. Nu ligger det en iPad/annan Tablet och dammar i varje hem nästan. Och jag säger dammar, för det slutar bara med att det blir en leksak för barnen, eller titta på film när man reser, eller lära recept i köket i princip. Vilket man lika gärna kan göra på sin telefon då de nu mera har ganska stora skärmar, vilket också märkts av i försäljningen av tablets som börjar plana ut.

Nu säger jag det igen, detta är en helt onödig pryl, i alla fall i den form den finns idag, och då inkluderar jag androidvarianterna i det också. De är dåliga som rena klockor, då man måste ladda så ofta, de är dåliga som smartdevices då det är så liten skärm och så lite kräm i dem, de är fula som en accessoar, i alla fall om man vet någonting om mode och inte är nörd. MEN de kommer till en början sälja riktigt bra då det har byggt upp en sån hype och folk i dagens konsuptionsamhälle bara måste ha allt. Jag menar..:VARFÖR måste du läsa dina SMS på klockan? Eller få en notis om att du fått ett mail?

Med ett undantag där jag ser att dessa klockor kan fylla en funktion - Slippa mobilen när man tränar. Om de släpper klockor som är mer fokuserade på sport (vilket säkert redan finns) så finns det en marknad. Med allt större telefoner, börjar det bli mer och mer obekvämt att träna med telefonen om man vill ha musik/gps och annat. Jag skulle kunna tänka mig att ha en tålig vattentät smart klocka med alla funktioner jag behöver för att träna inklusive att kunna köra hörlurar över bluetooth för musik och helt lämna mobilen hemma.

EDIT: Kom dessutom på att de flesta av dagens smarta klockor i princip är helt oanvändbara om man inte har telefon med sig? De plockar ju all information från telefonen, som man i princip nästan alltid har i handen redan. Det är lite som att skicka en notis som talar om att man har en notis på telefonen som talar om att man har ett mail....check. Eller jag kan ju läsa mailet på klockan ifs...tre ord per rad åt gången......

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

1a April redan? hah

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

100 000 :- + för en klocka som har en dags batteritid och kommer vara värdelös om ett år när nästa generation klockor kommer. Även om man är löjligt rik så är man otroligt dum om man köper denna. Ge bort pengarna till forskning istället.

Permalänk
Medlem

Oavsett tillverkare skulle jag personligen aldrig få för mig att gå omkring med 100 000 kronor på det viset.
Men, men...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Detta gör ju nya Pebble Time ännu mer prisvärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZiM:

Detta gör ju nya Pebble Time ännu mer prisvärd.

Ser ut som en avancerat version av Tamagotchi tycker jag

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

100 000 :- + för en klocka som har en dags batteritid och kommer vara värdelös om ett år när nästa generation klockor kommer. Även om man är löjligt rik så är man otroligt dum om man köper denna. Ge bort pengarna till forskning istället.

Är det inte precis det man gör? Apples forskning

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Fine att lägga ordentligt med pengar på en "riktig" klocka, där står sig värdet lite.
Men 100k på en 1a-generationens smartklocka... njaaaa

den kanske säljer så dåligt att den är värd flera miljoner om ett par år

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Värst vad alla hänger upp sig på den ointressanta lyxvarianten.

Visst har Apple Watch några nya intressanta funktioner, men seriöst? Batteritid på en dag? Det roligaste var när Cook sa "All day battery life" på Keynoten och alla började applådera...

De enda smartklockorna jag ens skulle överväga att köpa i dagsläget är Pebbles varianter. Batteritid på en vecka, en skärm man kan se i solljus och kompatibel med både Android och IOS. Dessutom är Time Steel faktiskt ganska snygg. Kanske inte lika snygg som Apples, men ändå.

Med det sagt så tror jag den enda faktiska nyttan jag skulle ha av en smartklocka (utöver tid, datum och tidtagarur som min vanliga klocka klarar) vara att få notiser. För det kan jag max betala 500-1000 och då ska den inte se ut som skit heller.

När det kommer nya produktkategorier brukar det hända mycket i början, sen planar det ut. Min strategi är att vänta något år tills det inte händer så mycket mellan varje generation och köpa den näst nyaste (som inte är så mycket sämre än den nyaste) begagnad. T.ex. efter en snabb koll på Blocket och Tradera verkar det som att man kan få en Pebble för ca. 500 kronor eller en Steel för ca. 1000 kr.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Nej, det får man inte. Rolex gör inga quartzur och funktionerna är tusentals gånger färre i ett mekaniskt ur.

Och ifall ett quartzur (får rysningar av bara tanken...) bara har "flera månaders" batteritid så är då verkligen ingen high-end-modell.

Ni grappar med koll vettu. Satan lappa säften istället.

1.Rolex finns som "Quartz Date 5100" och "OysterQuartz 18k"
2.Flera är abstrakt och kan betyda många då det är ospecificerat. (exempel: många dog i stalins progromer)
3. Funktionerna kan vara färre men bättre, vattentätare, stryktåligare, corrosionsrisk (på elektroniken) osv.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Enda smarta man kan göra med guldklockan är att aldrig öppna förpackningen och sälja den om hundra år.

Permalänk
Medlem

Om man köper klockan, måste man fortfarande springa runt med deras telefon för 7000kr?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Ja de saknar ju inte självförtroende med den prissättningen direkt...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Alltså endast ett sådant narcissistiskt företag som Apple hade kunnat släppa en sån här dum idé... tänker automatiskt på alla får som flockas utanför apple butikerna

Denna bild kunde inte vart mer representativ för vad Apple faktiskt är...
http://investing.covestor.com/content/2013/02/apple-paid-too-...

Typiskt troll, vad exakt betalar du för mycket för?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

vad klarar en smart klocka av som inte min mobil gör? mäta puls typ träningsarmband? smarta glasögon är ju 100 ggr coolare isf

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2