Spotify blir sämre och sämre för varje uppdatering, designmässigt!

Permalänk

Spotify blir sämre och sämre för varje uppdatering, designmässigt!

Gamla och i mina ögon lättöverskådliga och snygga designen:

Nya:

Tycker spotify blir sämre och sämre, vad tycker ni? Har även blivit buggigt på sista tiden!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar inte heller den nya uppdateringen, alls, men eftersom jag fortfarande köper fysiska skivor och enbart använder gratisversionen som provlyssning inför köp stör det inte mig alltför mycket.

Generellt tycker jag designen överlag har försämrats kraftigt senaste åren. Nu senast förstörde SkySports sitt utseende, precis som många andra nättidningar, antagligen i någon strävan att anpassa sig till mobiler. Massor av döda ytor och många fler klick är resultatet. Fruktansvärt med 27"-skärm. Känns som att surfa i en öken.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag gillar den nya designen. Enda problemet är att volymkontrollen är placerad längst ut på höger sida, vilket är smått opraktiskt enligt min mening.

Permalänk
Medlem

Det är inte bara utseendet som blir sämre, senaste uppdateringen försämrade/tog bort en massa nyttiga funktioner också. Man undrar verkligen hur de tänkte här... http://www.sweclockers.com/forum/145-moln-och-internettjanste...

Permalänk
Medlem

Du startar en tråd med endast utseendeargument? Det kan man diskutera i 300 år utan att komma någon vart då alla tycker olika. Jag tycker t.ex. att den nya UI't passar mycket bättre om man ser till iOS-versionen. Smälter in bättre på en Mac dessutom.

Jag tror att de flesta kommer att vänja sig, men folk gillar att gnälla över förändringar.

Nå, det enda jag använder spotify till är att lägga till låtar i en lista och sen köra shuffle på den jättelistan när man är på jobb. Så har inet stenkoll på vilka funktioner som tagit bort. Hade dock varit fint att kunna filtrera spellistor.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nya mörka designen är snällare för ögats hälsa. Jag gillar det. Fler borde ha mörk tema.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nya designen är bra mycket snyggare om du frågar mig. Gradients är så 2000.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Långsamt, osnyggt och buggigt. Det är min utvärdering.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Utseendet bryr jag mig inte om, men det verkar som att det faktiskt stängs ner när man trycker på krysset, äntligen!

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det jag däremot Inte tycker om med den nyaste uppdateringen är att de har tagit bort möjligheten att söka i sina egna spellistor genom att trycka ctrl+f. Hur tänkte de där?

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Jag gillar inte heller den nya uppdateringen, alls, men eftersom jag fortfarande köper fysiska skivor och enbart använder gratisversionen som provlyssning inför köp stör det inte mig alltför mycket.

Generellt tycker jag designen överlag har försämrats kraftigt senaste åren. Nu senast förstörde SkySports sitt utseende, precis som många andra nättidningar, antagligen i någon strävan att anpassa sig till mobiler. Massor av döda ytor och många fler klick är resultatet. Fruktansvärt med 27"-skärm. Känns som att surfa i en öken.

Ett desktop-program som anpassa sig till mobiler? Hur tänkte du där?

Permalänk
Medlem

Tycker att den nya designen ser ganska trevligt ut även fast vissa delar kanske borde slipas på så som volymreglaget åt höger istället för vänster osv. Sen så är den lite buggig i vissa scenarion men tycker annars att det är en uppgradering. Tycker att det är mycket trevligt att jag kan styra musiken från mobilen och åt andra hållet också istället som det var förut.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk

Kommer verkligen inte överens med senaste versionen, buggig som tusan! Och sämre design!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Fan den nya versionen är så buggig. Spotify startar på fel skärm och med max volym varje gång. Får ominstallera skiten och se om det löser sig.

Tydligen så försvinner diverse addons också med nya updaten. Värdelöst.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar den nya designen långt över den gamla. Den nya är mycket snyggare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Den nya versionen är väl fortfarande beta eller? Jag har bara nya på 1 av mina 3 datorer.
Jag gillar nya men den är fortfarande lite buggig och det går inte att ha den vid systemikonerna längre.

Permalänk
Medlem

ALLA addons försvinner med den nya versionen. Helt värdelöst.

Permalänk

Någon som vet hur man kan ändra hur mycket max spotify ska få användas av lagring?

Tycker det är exakt samma visa med Windows, Apple osv. Ios 7 och 8 hatar jag lika mycket som nya Spotify och lika Windows 8 ser ju ut som skit

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Jag håller med TS. Även mobilappen är skitkass nu. Hade det funnits mer musik på Google eller på Wimp så hade jag hoppat av spotify direkt.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

ALLA addons försvinner med den nya versionen. Helt värdelöst.

Skrivet av jonasies:

Fan den nya versionen är så buggig. Spotify startar på fel skärm och med max volym varje gång. Får ominstallera skiten och se om det löser sig.

Tydligen så försvinner diverse addons också med nya updaten. Värdelöst.

Detta är en positiv sak, i längden. Deras tidigare API var tydligen skräp och om de nu dumpar ut den innebär det att den nya implementeras. Nu kan äntligen nya addons släppas, om de nu har lagt till deras nya API. Detta är ett bra steg och att de gamla addonsen försvinner är bara en konsekvens.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Själv använder jag till 95% webspelaren, tycker den ser bra ut och gör sitt jobb

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Hjälpsam

Förr kunde man sortera sökresultat efter artist, låttitel, popularitet eller album, hur gör man det nu?

För övrigt, när kommer Spotify stödja FLAC för lokala spellistor? troligtvis aldrig verkar det som.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Spotify stannar inte vid traybar heller. Bara för mig det är så? När jag klickade på krysset så gick den till traybar men nu stängs det bara.

Det är inte värt ha Spotify Premium när det blir sämre och sämre.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Gillade gamla mer, fast jag använder inte spotify längre ändå.
Ingen musik jag lyssnar på finns där förövrigt, och i dålig kvalite.
Håller mig till mina flac o foobar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Spotify stannar inte vid traybar heller. Bara för mig det är så? När jag klickade på krysset så gick den till traybar men nu stängs det bara.

Det är inte värt ha Spotify Premium när det blir sämre och sämre.

Inte för mig heller, dock inget som stör mig.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

håller med till hundra, senaste uppdateringen fick mig att se snett på deras flytt av ljud justeringen som är flyttad till höger sida ^^.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Den absolut senaste versionen är helt horribel, volymbaren sitter på fel sida och som sagt har dom tagit bort massa praktisk funktionalitet.

Uppmanar alla att följa denna guiden för att nedgradera till 0.9.15 som är den absolut bästa versionen av Spotify som släppts.

http://www.reddit.com/r/spotify/comments/2y239w/a_guide_to_do...

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Hedersmedlem

Höll på att glömma bort den speciella forumdelen vi har för internettjänster.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Samt att dem har tagit bort möjligheten att minimera den så den hamnar nere vid klockan ist för vanliga starbaren

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Nya mörka designen är snällare för ögats hälsa. Jag gillar det. Fler borde ha mörk tema.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt.

Men nu är väl alla på Swec vana att stirra på vårt vita forum

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM