Är lurarna svettkänsliga?

Permalänk

Är lurarna svettkänsliga?

Tjena på er!
Jo, det är så att jag har inget headset, utan separata hörlurar och mic. Samma hörlurar använder jag också när jag löptränar, då de brukar bli rejält genomdränkta av mitt öronsvett. Vad tror ni, är denna enorma "luftfuktighetsförändring" eller något annat farligt eller på lång sikt skadligt för lurarna? Kan det skada membranen, elektroniken, kuddarna? Lurarna är ett par AKG K 518 DJ.

/Marz

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Marzupilami:

Tjena på er!
Jo, det är så att jag har inget headset, utan separata hörlurar och mic. Samma hörlurar använder jag också när jag löptränar, då de brukar bli rejält genomdränkta av mitt öronsvett. Vad tror ni, är denna enorma "luftfuktighetsförändring" eller något annat farligt eller på lång sikt skadligt för lurarna? Kan det skada membranen, elektroniken, kuddarna? Lurarna är ett par AKG K 518 DJ.

/Marz

Kuddarna kan torka ut och hårdna om de är av konstläder.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Marzupilami:

Tjena på er!
[...]då de brukar bli rejält genomdränkta av mitt öronsvett[...]

Sök hjälp, det låter allvarligt.

Förlåt jag är larvig och formuleringen är underbar, kan inte sluta skratta!
Fukt är aldrig bra men blir de endast fuktiga utanpå så skulle jag inte tro det orsakar några men problem men om det väl blir fuktigt inne i dem så blir det plötsligt värre.

Permalänk
Medlem

Svettas också om öronen, hade ingen aning om att man kunde det förrän jag börjat sitta i flera timmar utan en paus med lurar på. Mina (Siberia V2) klarar det helt fint, bara obekvämt tycker jag när man är fuktig om öronen när man har lurar på.