GTA V (PC) - Allt om Moddar & Scripts

Permalänk

GTA V (PC) - Allt om Moddar & Scripts

Hej!
Nu börjar det dyka upp lite moddar och det är ju helt underbart! Därför ska vi ha en tråd som enbart handlar om moddar och script.

Tänkte tipsa om några moddar som finns just nu:

Ultimate Vehicle Control
Fakta: Blinka, varningslysen, öppna motorhuvudet, öppna bagaget, m.m.
http://gtaforums.com/topic/789415-vrel-vehicle-controller-lig...

Fly Mod
Fakta: Vem orkar ta bilen när man kan flyga?
https://www.gta5-mods.com/scripts/nice-fly

Police mod (Beta)
Fakta: Bli polis och ta upp jakten om fortkörningarna, döda gängmedlemmar m.m.
https://www.gta5-mods.com/scripts/police-mod-1-0b

North Yankton
Fakta: Vill du besöka North Yankton igen så är denna mod för dig.
https://www.gta5-mods.com/scripts/native-trainer-w-north-yank...

Train driver
Fakta: Styr tågen själv
https://www.gta5-mods.com/scripts/enhanced-train-driver

Customize Plate
Fakta: Ändra reg-skyltens namn på din bil
https://www.gta5-mods.com/scripts/enhanced-train-driver

Dold text

Jag tipsar om lite nya mods lite då och då, men då skriver jag en kommentar!
Har ni tips om bra moddar så släng iväg en kommentar!

***OBS!! ***
*** ALLA MODDAR ANVÄNDS PÅ EGEN RISK***
*** SE TILL ATT HA TAGIT BORT MODDARNA UR DIN GTA MAPP NÄR DU SKA SPELA ONLINE ***

Permalänk
Medlem

Dayz mod plz

Permalänk
Medlem

Iron Man!!! Roligaste modden jag körde på GTA IV, hoppas någon lägger till en Mark VII det nylanserade spelet

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TimMy2003:

Dayz mod plz

Ehrr my gerrd! Lätt att GTAV hade kunnat bli en kickass zombie-sim Hade varit givet för mig i så fall.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ett life-mod hade varit sjukt kul, behövs dock väldigt mycket tid och riktigt bra servrar eftersom det är mycket som måste funka och det bör va en 80-100 pers server

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Ehrr my gerrd! Lätt att GTAV hade kunnat bli en kickass zombie-sim Hade varit givet för mig i så fall.

Det är väl bara modda på lite ny grafik så är det ett zombie spel, jag menar npc´s är inte långt ifrån levande döda ändå

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

1. Mod så man kan gå in i alla hus

2. Mod så man kan bygga baser och ha ett gang typ you get the idea

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Real life mod . Vill va polis med RP

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Är det bekräftad mod-support till GTA V?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Ett life-mod hade varit sjukt kul, behövs dock väldigt mycket tid och riktigt bra servrar eftersom det är mycket som måste funka och det bör va en 80-100 pers server

+1

Permalänk

finns väll inget officielt mod stöd?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Är det bekräftad mod-support till GTA V?

"mod-support" finns inte och kommer inte komma, precis som med gta iv. Dock kommer förmodligen någon komma på hur man kommer runt detta och gör sin egen mod support, det finns redan mods till gta V.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Well, vet inte om det här anses som en mod men det tillåter en att ändra FOV. Dock är det oklart om man riskerar att bli bannad om man använder sig utav den.

Jämförelsebilder: http://imgur.com/a/MrS69

Modden:

So, as the title states: You can now set your FoV in first person mode to whatever you want. Only affects first-person walking - no change to the third-person or driving camera (though the latter has been requested a couple of times - I'll see what I can do).
Edit: I'm aware this mod crashes the game upon launch (going back to the launcher, saying GTA V has unexpectedly quit) for some of you. Currently trying to figure out why. If you have this problem and you're willing to get on TeamViewer with me, please PM me.
Edit: Non-Steam problems have been fixed. There's currently no reason to update if you're using Steam, but if you do, uninstall the old version (i.e. replace the mod bink2w64.dll with the original again) first, otherwise things will probably break.
Screenshots comparisons here: http://imgur.com/a/MrS69 [1]
Tested and working on the worldwide Steam and retail/Rockstar Warehouse version as of April 15, 2015 - there's no guarantee a future patch won't break it, but this mod will be updated for compatibility if necessary.
Be advised: We do not yet know the game's anti-cheating measures - use at your own risk. This mod modifies game memory and as such looks like a cheat, and may even be considered one in online multiplayer as having a higher field of view can put players at a competitive advantage.
Edit: I should probably point out that I consider the risk of getting banned for using this about as high as for things like SweetFX (which "look like a cheat" in the same way), and if you do get banned, it's most likely a mistake (though we have no idea whether Rockstar would unban you then either). I just felt the need to mention that it's not 100% risk free.
Installation instructions:
Download here: https://mega.co.nz/#!4AQGzJjB!9mclkHp43fbGSOLhD8d-mC4CNes-9Qe...[2]
Find your GTA V installation folder (e.g. C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Grand Theft Auto V). It should have files such as GTAV.exe and bink2w64.dll in it.
Extract fov.txt and dsound.dll into that folder.
Change the contents of fov.txt to your desired vertical(!) field of view. The default I've set is 68, which translates to about 100 degrees horizontal on a 16:9 display. If you only know the horizontal FoV you want, here's a handy calculator: http://www.rjdown.co.uk/projects/bfbc2/fovcalculator.php[3]
All done! Launch the game as usual.
Anticipated questions / known issues:
Q: I don't see any "dll".
A: Windows doesn't display known file extensions by default - if you just see a "bink2w64" file, that's okay, that's what I meant.
Q: Does this work on the Rockstar Warehouse version of the game too?
A: Yes.
Q: Why doesn't the FoV slider in the camera menu work anymore?
A: The mod overrides it. If you want the default values back, you can uninstall it, or set them in fov.txt (they go from 45 to 55). If you want an ingame way of changing field of view, I might try utilising the cheat code prompt for that, but no guarantees.
Q: So how do I uninstall this?
A: Just delete dsound.dll from your GTA V installation folder again.
Q: I have a super fast PC and this doesn't seem to work.
A: The mod waits 30 seconds after the game starts (i.e. the program opens, not 30 seconds after you gain control of your character) to take effect, as it crashes if it tries to load immediately when the game does. I know there's better ways to avoid this, but I wanted to get this out quickly.
Q: I set the FoV to 100 and everything looks weird!
A: You need to convert your FoV to the vertical FoV, see the calculator linked above.
Q: Where's the source code?
A: I'll put it up shortly when I've polished it, but it's nothing special, really.
Changelog
1.1 (April 15, 2015)
Added debug log output.
Changed wrapped DLL to dsound.dll for compatibility with non-Steam version.
1.0 (April 15, 2015)
Initial release

Dold text

Cred till användaren DrDaxxy på Reddit.

Permalänk
Medlem

Ge mig GTA IV Trainer (GTA V Trainer) jag älskade den modden. Man kunde leka runt och vara odödlig, spawna bottar som T.ex Fiender, boddyguards osv.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Bil moddar så man kan ändra i config fil eller program som man kan ställa in hur man vill, så det blir mer balanserat eller helt överdrivet åt skogen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Snusfri

De flesta bra moddar kommer att komma på GTA5-Mods.com.
Det är samma folk som ligger bakom den som ligger bakom GTA4-Mods.com.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har någon börjat trixa med handling.cfg filen ännu? Trimma och finjustera lite fordonsparametrar

Permalänk
Medlem

Request - Polismod likt LCPDFR till GTA IV

Request - Hancock/Superman mod där man flyger likt då Michael flög när han var hög

Permalänk
Medlem

En trevlig länk att sätta tänderna i: http://gtaforums.com/topic/714694-v-pc-modding-discussion/

dekryptering pågår!

Det är på gång!!

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Ge mig GTA IV Trainer (GTA V Trainer) jag älskade den modden. Man kunde leka runt och vara odödlig, spawna bottar som T.ex Fiender, boddyguards osv.

http://thatlingon.blogspot.se/2015/04/grand-theft-auto-v-trai...

Verkar kommit en bit iallafall.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Well, vet inte om det här anses som en mod men det tillåter en att ändra FOV. Dock är det oklart om man riskerar att bli bannad om man använder sig utav den.

Jag kan ändra fov i inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Jag kan ändra fov i inställningar.

"Ändra fritt". Du är begränsad till 75-80 som max FOV eller vad det nu är per default.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

Request - Polismod likt LCPDFR till GTA IV

Request - Hancock/Superman mod där man flyger likt då Michael flög när han var hög

Det finns ett fusk som heter "Skyfall" då du spawnar vädligt högt upp i luften. Bara på SP såklart

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Ett bra mod skulle vara att VOIP. Eller att man gör så att alla i global chatten i servern är mutade förutom de som är i närheten. På så sätt skulle man kunna ha VOIP men det gäller då att alla använder den vilket inte kommer hända haha (förutom om någon sätter upp en whitelistad server).

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

finns väll inget officielt mod stöd?

Vet att PS3 versionen går att modda iallafall med lite fulhacks

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Skrivet av MaxieTheHatter:

Vet att PS3 versionen går att modda iallafall med lite fulhacks

tror inte det är helt ok från rockstars sida dock

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

"Ändra fritt". Du är begränsad till 75-80 som max FOV eller vad det nu är per default.

Säker? på "camera" kan man ändra first person first person on foot fov iaf. det gjorde en jävla skillnad för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Säker? på "camera" kan man ändra first person first person on foot fov iaf. det gjorde en jävla skillnad för mig.

Kolla på bilderna så förstår du. Max är 85 FOV horisontellt, vill du gå högre än så måste du använda modden i dagsläget.

http://imgur.com/a/MrS69

Permalänk

GTA 5 getting closer to full scale modding, thanks to OpenIV update
http://www.pcgamer.com/gta-5-getting-closer-to-full-scale-mod...

snart kan vi nog se fram emot lite flera mods!

Permalänk
Entusiast

Själv tänker jag ta det riktigt piano med mods tills de är ordentligt beprövade så att man inte blir bannad eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈