Permalänk

Hade en rätt så bra runda, synd att man inte fick x3 på expn...

Permalänk

Skumt :S kammade hem 10,000xp på min vinstrunda med New Orleans.
Plus 6,000 för New Mexicon.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Om ändå alla vinster såg ut nått sånt här

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

@DareDevil: jag hoppas verkligen att det där är med x3...

Permalänk
Skrivet av Rosapantern:

@DareDevil: jag hoppas verkligen att det där är med x3...

Japp de är det, men ändå helt okej

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

Fan tror jag blir galen, spelet vill verkligen inte att jag ska kamma hem mina 3x vinster...
Men hade ett hyffsat bra game ändå, tog 6 pers med mig ner i graven och hade dubbla bas-XP:n mot kaptenen på andra plats.

Aldrig vart med om en så stressfull fight. BBs och Cruisers på båda sidorna försökte ta kål på mig sen hade två carriers skytteltrafik till och från mitt skepp. Tror aldrig jag duckat så många torpeder som den här gången

Kunde blivit ett till dödsfall men RNG sa att nu räcker det minsann och magiskt splicade båda salvorna på en halvdöd New York.

Nepp, bara att hoppa in igen och fösöka ta hem en vinst iallafall. (men förhoppningsvis är det inte Two Brothers igen, efter att ha kört den 5 gånger i rad nu)

Permalänk

typiskt, nästa match, 1 kill, 1 citadel, riktigt dålig insats och va händer?
Vi vinner såklart. 7k xp tar jag men fan snacka om otur.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

typiskt, nästa match, 1 kill, 1 citadel, riktigt dålig insats och va händer?
Vi vinner såklart. 7k xp tar jag men fan snacka om otur.

Ja sånt suger. Har själv haft en del såna rundor.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Får inte ihop dina screenshots?
1615 på personal score och sedan 3635 på andra?

Skrivet av GeneralRushHour:

Fan tror jag blir galen, spelet vill verkligen inte att jag ska kamma hem mina 3x vinster...
Men hade ett hyffsat bra game ändå, tog 6 pers med mig ner i graven och hade dubbla bas-XP:n mot kaptenen på andra plats.

Aldrig vart med om en så stressfull fight. BBs och Cruisers på båda sidorna försökte ta kål på mig sen hade två carriers skytteltrafik till och från mitt skepp. Tror aldrig jag duckat så många torpeder som den här gången

Kunde blivit ett till dödsfall men RNG sa att nu räcker det minsann och magiskt splicade båda salvorna på en halvdöd New York.

http://i.imgur.com/sT38FSc.jpg
http://i.imgur.com/MGZIk3T.jpg
http://i.imgur.com/kqYx8oY.jpg

Nepp, bara att hoppa in igen och fösöka ta hem en vinst iallafall. (men förhoppningsvis är det inte Two Brothers igen, efter att ha kört den 5 gånger i rad nu)

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Valonen:

Får inte ihop dina screenshots?
1615 på personal score och sedan 3635 på andra?

Den du ser i topplistan är bas-xp.
Utöver det så har jag premium plus confederate flagga.

bas-xp gånger 1,5 plus 50% xp på det.

1615*1,5=2422+50%=3635

edit: fick min vinst med min Tier 8 nu, samma skit, 1 kill, 2 citadel men löjligt bra teamwork från vår sida.
Höll mig nära våran Amagi och skapade en "no fly zone" runt oss tack vare min AA

Permalänk
Medlem

Aaah, då är jag med. Tänkte vad tusan jag missat.
Tack för förklaringen.

Skrivet av GeneralRushHour:

Den du ser i topplistan är bas-xp.
Utöver det så har jag premium plus confederate flagga.

bas-xp gånger 1,5 plus 50% xp på det.

1615*1,5=2422+50%=3635

edit: fick min vinst med min Tier 8 nu, samma skit, 1 kill, 2 citadel men löjligt bra teamwork från vår sida.
Höll mig nära våran Amagi och skapade en "no fly zone" runt oss tack vare min AA

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus117:

Jag köpte gamescom Primer: Battleships på premium shoppen och då får jag:

2,250 Doubloons;
3,000,000 Credits;
1 Day of Premium - bonus;
x24 Damage Control Party II;
x24 Repair Party II;
x12 Spotting Aircraft II;
x12 Catapult Fighter II.

Och Doubloons och credits ser jag, premium ser jag men vart hittar jag alla dessa Damage Control Party etc?

När du är i hamnen så välj ett skepp och sen klickar du på consumables, då kan du ändra till dom du har fått.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Segt när man inte kan bestämma sig vilken skeppklass man ska grinda då båda har 120,000xp till nästa skepp.

Antingen blir det North Carolina eller Baltimore.
Och båda har rent guld i slutet av Montana och Des Moines.
Har i genomsnitt 1,700xp på New Orleans (stock) jämfört med 1,587xp på New Mexicon så det lutar åt Baltimore.

Utöver det var jag så dum att jag researchade Coloradon vilket gjorde min New Mexico till ett elite skepp vilket betyder att dom 120,000 xp jag behöver till North Carolina kommer kosta mig 4800 guld i.e. riktiga pengar............

Trodde skepp blev Elite när man först köpte dom..

Permalänk

Tjenare sweclockare, jag har grindat upp till en colorado och undrar om det finns fler t7'or som orkar gå igenom helvetesmaskinen med mig! Greenvalon heter jag på Eu och siktar hyfsat. :*

Permalänk
Medlem

Hur är det första battleship på usa fronten? har snart med freexp att kunna låsa upp den så undrar ifall det är nåt kul att spela dom ? har kört mestadels bara cruisers, destroyers intresserar mig inte och carriers kanske kommer man vela testa senare.

Sen undrar jag en sak till blev lvl 7 idag och då skulle man ju få premium 1 dag men var ser man om det är aktivt ? eller ska man aktivera det manuellt nånstans för i world of tanks om man vinner nåt premium så läggs det på utan att man behöver göra något men här ser jag inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hur är det första battleship på usa fronten? har snart med freexp att kunna låsa upp den så undrar ifall det är nåt kul att spela dom ? har kört mestadels bara cruisers, destroyers intresserar mig inte och carriers kanske kommer man vela testa senare.

Sen undrar jag en sak till blev lvl 7 idag och då skulle man ju få premium 1 dag men var ser man om det är aktivt ? eller ska man aktivera det manuellt nånstans för i world of tanks om man vinner nåt premium så läggs det på utan att man behöver göra något men här ser jag inget.

Premium är unifierat över hela kontot, så om du har premium i WoT så har du premium i WoWs. Möjligtvis därför du inte ser något. Borde stå på typ profilen eller något. En dag har ivf lagts till hur som.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Hur är det första battleship på usa fronten? har snart med freexp att kunna låsa upp den så undrar ifall det är nåt kul att spela dom ? har kört mestadels bara cruisers, destroyers intresserar mig inte och carriers kanske kommer man vela testa senare.

Det är inte lika mycket action som Cruisers men när du one-shottar en Cruiser från full hälsa så gör det inte så mycket.

myclet armor, ordentliga kanoner med lite RNG strösslat över dom.
Du kommer vara target nummer ett för precis allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul spel! Jag kör nästan bara cruiser. Har just nu Myoko-klassen och nästan tillräckligt med exp för Mogami-klassen. Men inte ens hälften av 8.8 miljoner som den kostar.

Destroyers verkar för lätta att spela med deras låga identifieringsavstånd. Kan bara föreställa mig hur frustrerande det måste vara att köra ett battleship när man konstant får torpeder mot sig. Gillar smarthattarna som tipsar om att man inte ska hålla samma kurs hela tiden. Som att det helt automagiskt skulle kontra torpeder.

Torpedbombare är ju inte alls lika jobbiga. Dom kan man ju förbereda sig för långt i förväg. Som att köra rakt mot dom när dom börjar närma sig. Om det inte innebär att du hamnar i artilleriläge för fler motståndarskepp. Om detta inte går är det bättre att köra till sina medspelare och samtidigt hålla ändan mot flygen. Den taktiken fungerar bra i de cruisers jag spelat än så länge.

Denna taktiken fungerar inte lika bra om dom har två carriers som lyckas samarbeta. Dvs du svänger 90 grader för att svänga rakt emot den första gruppen flyg medans en annan grupp släpper torpeder från en annan riktning. Då är det bara att hälsa hem och hoppas på det bästa, samtidigt som dina AA smattrar på.

Permalänk
Skrivet av jbing:

Gillar smarthattarna som tipsar om att man inte ska hålla samma kurs hela tiden. Som att det helt automagiskt skulle kontra torpeder.

Det absolut dummaste du kan göra är att hålla samma fart och hålla exakt samma kurs hela tiden.
Det är det absolut bästa som kan hända en DD då du gör halva jobbet åt han eftersom han fysiskt kan se din kurs och dropp torps med perfekt hitratio.
Sen kan du givetvis ha en chans och dodga torps när du upptäcker dom men hade du ändrat kurs med ett par meter för 1 minut sen så hade du inte behövt göra det.

Om du som BB även vet att du blir jagad av DDs så måste du vara oberäknelig så att man tvingar DD kaptenen att chansa på vilket håll du kommer svänga härnäst.

Om du tycker DDs är lätta att spela så antar jag att du enbart kört lägre tiers?

Permalänk
Medlem

DDs i lägre/mellan tier är verkligen alldeles för lätt. En ensam Minekaze kan ju på öppet vatten hålla en handfull cruisers och BBs upptagna på egen hand. Två stycken och motståndarna är tvungna vända eller skicka plan.
Att spela BBs mot torpare, speciellt DDs handlar mindre om att köra oberäkneligt och mer om att hålla sig i linje med laget. Minst en cruiser på vardera flank för att inte släppa igenom en ensam DD som fuckar upp. Om man behöver panikändra kurs så gjordes misstaget för ca fyra minuter sedan, då man gick ifrån sin position.
Naturligtvis kan man inte rå för att någon oturligt dör från sin position, att laget saknar teamplay eller att MM gjorde det lite svårare för en.
Men utöver det, håll din position, omge dig med cruisers alt DDs och plan, förlita dig adrig på att torps missar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Ja efter att nästan ha spelat igenom hela Japanernas DD linje (upp till Tier 9 Kagero) så är det natt och dag i vad du kommer undan med i DDs mellan låg och hög tier.

Dom största sakerna är att dom inte går på trixen du kom undan med i lägre tiers.
Du har inte ens i närheten av samma torp reload och du har inte samma detectability range.
Släng sen in mer flygplan pga av högre tier carriers och du inser att det inte är så lätt att bara glida runt i skuggan hela tiden.

Minekaze var min absoluta favorit, grym stealth, grym reload, och tier för tier ett av dom starkaste skeppen i spelet. Släng sen in ett gäng oerfarna cruiser och bb-förare och du kan ha en picnic i princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

DDs i lägre/mellan tier är verkligen alldeles för lätt. En ensam Minekaze kan ju på öppet vatten hålla en handfull cruisers och BBs upptagna på egen hand. Två stycken och motståndarna är tvungna vända eller skicka plan.
Att spela BBs mot torpare, speciellt DDs handlar mindre om att köra oberäkneligt och mer om att hålla sig i linje med laget. Minst en cruiser på vardera flank för att inte släppa igenom en ensam DD som fuckar upp. Om man behöver panikändra kurs så gjordes misstaget för ca fyra minuter sedan, då man gick ifrån sin position.

Jag håller med dig på det där. Förutom att det egentligen inte spelar någon roll vilken tier du spelar på. Jag har flera gånger lyckats plocka ut tier 9 och 10 BBs i min Minikaze när jag kört i samma division några med högre tier. Kalla dom där kaptenerna dåliga, men det bevisar bara min poäng att tier på båt inte spelar roll.

Citat:

Naturligtvis kan man inte rå för att någon oturligt dör från sin position, att laget saknar teamplay eller att MM gjorde det lite svårare för en.
Men utöver det, håll din position, omge dig med cruisers alt DDs och plan, förlita dig adrig på att torps missar.

Inte lika lätt i praktiken. Då man som mest kan sitta och prata över VoiP med 2 av 10 personer.

Jag anser generellt att DDs är lite väl lätt i dom som alltid kaotiska matcherna. : )

Kör nu mera i Mogami-klassen för den som ville veta.

Permalänk
Medlem

Du har ju sonar och annat mot DD, tycker det funkar fint att upptäcka och ta bort dem med HE. Gillar att de är ett störande moment, annars blir det bara sluggermatch av allt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Jag har hört att typ tier 8 så går man back på credits om man förlorar, stämmer det?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Jag har hört att typ tier 8 så går man back på credits om man förlorar, stämmer det?

Har du en dålig match så blir det tight ja. Men spelar du bra, lite kills, lite damage osv så går du plus.
Men du går inte back för att ni förlorat matchen.

Tier 9 och 10 är ännu tightare med pengar.

Permalänk

Fuso måste ju vara bland de sämre BBs i spelet, jag sägar bara fyfan för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Fuso måste ju vara bland de sämre BBs i spelet, jag sägar bara fyfan för den.

Because reasons? 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Fuso måste ju vara bland de sämre BBs i spelet, jag sägar bara fyfan för den.

Fult är det iaf, jävla skyskrapa på den!

Permalänk

Jag spelade mitt första slag i WoWS igår, och självklart blir man skjuten av sina "lagkamrater", jag seglade stillsamt i min Albany mot fiendens bas när jag blir skjuten bakifrån av en Sampson.
Helt otroligt.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A