Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Olika sensetivity, samma inställningar

Permalänk

Olika sensetivity, samma inställningar

Tjena!
Jag lirar cs på 480 dpi och 3.09 ingame sens. Jag använder en logitech g402. Jag har två olika datorer. Min ena skärm är 21" och den andra är 24". Jag känner verkligen skillnad på sensitivityn även jag har samma inställningar. Jag anar at
t det kan ha med att skärmarnas storlek att göra..? Och isf hur fixar jag det? Spelar bara bra på en dator just nu..

Permalänk
Medlem

Olika upplösningar?

Permalänk

1080P på båda

Permalänk
Medlem

Du kan testa att flytta den mindre av skärmarna närmare dig så den tar upp en större del av ditt synfällt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Inte olika hz på skärmarna?

Tänkte när man byter emellan tex 144hz och 60hz äre en sjujäkla skillnad.

Permalänk
Skrivet av pixzie:

Du kan testa att flytta den mindre av skärmarna närmare dig så den tar upp en större del av ditt synfällt.

Det kommer inte att hjälpa... Skillnaden är enorm

Permalänk
Skrivet av WareZ:

Inte olika hz på skärmarna?

Tänkte när man byter emellan tex 144hz och 60hz äre en sjujäkla skillnad.

Båda är 60hz

Permalänk
Medlem

Om du kör 21-tummaren på de båda olika datorerna, är det samma känslighet då? Om ja, då är det kanske en av skärmarna som har högre input lag än den andre. Men jag gissar på att felet ligger i mjukvara(inställningarna) på de båda datorerna snarare än i skärmen

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av simonw:

Om du kör 21-tummaren på de båda olika datorerna, är det samma känslighet då? Om ja, då är det kanske en av skärmarna som har högre input lag än den andre. Men jag gissar på att felet ligger i mjukvara(inställningarna) på de båda datorerna snarare än i skärmen

Jag har skärmarna på två olika ställen, långt från varandra. Jag har aldrig testat att byta ut skärmen på datorn. Jag antar att det är mjukvaruinställningarna för att skillanden är så stor

Permalänk
Medlem

Samma känslighet på mus i kontrollpanelen då?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Samma känslighet på mus i kontrollpanelen då?

Har kollat det påverkar inte ingame.

Permalänk
Medlem

Kollat så du inte lyckats fucka upp och har Acceleration igång?

Gäller det bara in-game eller i windows miljö, eller båda?

Skärmen ska inte påverka din sens så mycket som du får det att låta att det gör.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

använd raw input så vet du att det inte har med datorn att göra iallafall.

Permalänk
Medlem

Olika musmattor kanske?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u