Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Montera ett SD kort i win 8.1 som permanent lagring??

Permalänk
Medlem

Montera ett SD kort i win 8.1 som permanent lagring??

Behöver hjälp.

Har en mini PC som endast har 32GB lagring med windows 8.1 bing installerat. Pipo X7 heter den.

Behöver mer lagring så jag kan installera lite mer på den. Har ett SD kort i av högsta klass jag vill montera som en permanent lagringsplats.
64GB
Hur gör jag detta??
Skulle vilja kunna installera spel som Sims 4 m.m då min dotter spelar det.

Hjälp mig snälla att lösa detta.

MVH

Permalänk
Medlem

Bara att låta bli och ta ut kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strix:

Behöver hjälp.

Har en mini PC som endast har 32GB lagring med windows 8.1 bing installerat. Pipo X7 heter den.

Behöver mer lagring så jag kan installera lite mer på den. Har ett SD kort i av högsta klass jag vill montera som en permanent lagringsplats.
64GB
Hur gör jag detta??
Skulle vilja kunna installera spel som Sims 4 m.m då min dotter spelar det.

Hjälp mig snälla att lösa detta.

MVH

Den datorn stödjer bara micro-sd kort, om vi antar att det är vad du har, så är det antagligen bara att stoppa in kortet i datorns sd-slot, skapa en mapp som du vill ha program i, och ange den sökvägen när du installerar ditt program.

T.ex. Vi säger att Windows anger bokstaven E: till ditt kort, och du vill ha en mapp för program som du namnger "Program". Då är det enda du behöver göra att be ditt spel, t.ex. sims att installera sig själv i E:/Program/Sims 4 istället för C:\Program Files (x86)\Sims 4 som antagligen är standard.

Edit, vet inte riktigt varför agile inte tycker du skall pröva, har gjort samma sak fast med en extern hdd via usb och uppstartstiderna blev lite segare men det dög till en laptop.

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkhan:

E:/Program/Sims 4 istället för C:\Program Files (x86)\Sims 4

Korrigering: "E:\Program\Sims 4"

Visst kan du göra så, men jag skulle tippa att överföringshastigheten begränsas rätt kraftigt, då jag antar att läsaren går via ett USB2.0 gränssnitt. Så att köra krävande program via den vet jag inte hur pass väl det kommer att fungera. Men du kan ju alltid testa.

Alla flashminnen har även en begränsad totalmängd skrivningar den kan göra, men detta är ett framtida problem.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkhan:

Edit, vet inte riktigt varför agile inte tycker du skall pröva, har gjort samma sak fast med en extern hdd via usb och uppstartstiderna blev lite segare men det dög till en laptop.

Det har jag väl inte skrivit.
Det är bara att stoppa i kortet och installera på det, har själv gjort så på min Dell Venue 8 Pro. Har även flyttat OneDrive dit och lite annat för att spara utrymme på interna lagringen.

Det går inte snabbt, men det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Det har jag väl inte skrivit.
Det är bara att stoppa i kortet och installera på det, har själv gjort så på min Dell Venue 8 Pro. Har även flyttat OneDrive dit och lite annat för att spara utrymme på interna lagringen.

Det går inte snabbt, men det funkar.

Jahaa trodde att du ville att op skulle låta bli att använda kortet som lagring, och ta ut kortet. Haha gött litet missförstånd

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkhan:

Jahaa trodde att du ville att op skulle låta bli att använda kortet som lagring, och ta ut kortet. Haha gött litet missförstånd

Dåligt formulerat av mig möjligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Dåligt formulerat av mig möjligen.

<Språkpolis>
"Bara att låta bli och ta ut kortet" borde varit "Bara att låta bli att ta ut kortet". Väldigt vanligt att folk i skrift förväxlar "och" och "att" då man i talspråk ofta lite slarvigt säger "å" i båda fallen ("Bara å låta bli å ta ut kortet").
</Språkpolis>

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

<Språkpolis>
"Bara att låta bli och ta ut kortet" borde varit "Bara att låta bli att ta ut kortet". Väldigt vanligt att folk i skrift förväxlar "och" och "att" då man i talspråk ofta lite slarvigt säger "å" i båda fallen ("Bara å låta bli å ta ut kortet").
</Språkpolis>

Skyller på mobiltelefonen.