Permalänk
Medlem

Portforwarding

Hej, jag letar efter ett sätt att lösa mitt problem i splinter cell blacklist som jag nyligen köpte. Jag försöker lira Coop med min polare, men allt vi får är *cant connect. Please try again*. Fattar inte vad som är fel. Har provat inställningar i nätverks och delningscenter och även följt en tutorial om hur man öppnar portar. Snälla hjälp! Om någon vet hur man fixar detta eller om man kan se om mina portar är öppna eller stängda. Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Här är två test för att se om det går fram i alla fall:

http://www.canyouseeme.org/

http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att du eventuellt gör det klassiska misstaget med att öppna portarna och sedan tro att det är löst, men du måste berätta för routern vart trafiken ska ta vägen också

Nu är jag inte så bevandrad inom nätverk, men har fått lära mig lite ofrivilligt. Routern tilldelar de enheter inkopplade varsitt internt IP, den måste alltså veta vart den inkommande trafiken ska ta vägen. Dunka till windowstangenten och knappa in "cmd" och skriv ipconfig /all

Det som står på Ipv4 bör vara den IP-adressen som det ska peka mot. I routerinställningen så knappar du in portrangen som ska vara öppen för UDP/TCP och anger denna IP-adress att peka mot.

Givetvis så behöver din kompis göra samma sak! De flesta moderna routrar har dock uPnP vilket brukar lösa allt sånt här problem.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2