Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Iphone 6+ leder till skyhög ping i alla spel

Permalänk

Iphone 6+ leder till skyhög ping i alla spel

Hej!

Min syster äger en iphone 6 som verkar gilla att absolut förstöra min ping så att den ligger på en stabil 300-500. Det kvittar om hon streamar youtube klipp eller låter mobilen vara. Om wifi är aktiverat kan jag i stort sett inte spel förrän hon går och lägger sig eller inte är hemma. Inga andra av mina mobila enheter gör detta och kan därför ha på wifi på alla utan att få samma resultat. Jag stängde av bakgrundsuppdateringar till ingen fast det gjorde ingen skillnad.
Jag vet inte om det är routern som inte klarar av trycket eller om det är en massa annat skit som mobilen gör i bakgrunden. I värsta fall får jag be tele2 om en ny router med tanke på att jag inte hade ping problem med vår gamla router.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för hastighet ?

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Medlem

Kör du trådat?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Problemet uppstår när jag använder nätet trådlöst. Jag testade att köra via tråd precis och låg på en stabil 63 ping. Jag bad sedan min syster att starta ett youtube klipp på sin mobil och fick 150 ping. Jag ska testa ännu en gång när min brorson inte använder nätet så att bara min dator samt min systers Iphone tar nät. Jag kan leva med 100 ping men 120 och uppåt blir bara frustrerande i längden.

Min hastighet nedan.

Permalänk
Skrivet av butterkreck:

Hej!

Min syster äger en iphone 6 som verkar gilla att absolut förstöra min ping så att den ligger på en stabil 300-500. Det kvittar om hon streamar youtube klipp eller låter mobilen vara. Om wifi är aktiverat kan jag i stort sett inte spel förrän hon går och lägger sig eller inte är hemma. Inga andra av mina mobila enheter gör detta och kan därför ha på wifi på alla utan att få samma resultat. Jag stängde av bakgrundsuppdateringar till ingen fast det gjorde ingen skillnad.
Jag vet inte om det är routern som inte klarar av trycket eller om det är en massa annat skit som mobilen gör i bakgrunden. I värsta fall får jag be tele2 om en ny router med tanke på att jag inte hade ping problem med vår gamla router.

Det låter som att routern har en maxgräns för antalet användare. Testa att gå in på inställningar i routern och ändra det!

Visa signatur

EVGA GeForce GTX970 SSC 4GB ACX2.0+ Fractal Design Define S Black Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz Noctua NH-D15 GA-Z97X-GAMING 3 EVGA SuperNOVA 750 G2 Intel Core i7 4790K 4,0GHz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av butterkreck:

Problemet uppstår när jag använder nätet trådlöst. Jag testade att köra via tråd precis och låg på en stabil 63 ping. Jag bad sedan min syster att starta ett youtube klipp på sin mobil och fick 150 ping. Jag ska testa ännu en gång när min brorson inte använder nätet så att bara min dator samt min systers Iphone tar nät. Jag kan leva med 100 ping men 120 och uppåt blir bara frustrerande i längden.

Min hastighet nedan.
http://i.imgur.com/WbGTxrx.png

Det är nog snarast den låga upphastigheten som är grundproblemet, möjligen kan qos hjälpa men bäst är mera bandbredd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av butterkreck:

Hej!

Min syster äger en iphone 6 som verkar gilla att absolut förstöra min ping så att den ligger på en stabil 300-500. Det kvittar om hon streamar youtube klipp eller låter mobilen vara. Om wifi är aktiverat kan jag i stort sett inte spel förrän hon går och lägger sig eller inte är hemma. Inga andra av mina mobila enheter gör detta och kan därför ha på wifi på alla utan att få samma resultat. Jag stängde av bakgrundsuppdateringar till ingen fast det gjorde ingen skillnad.
Jag vet inte om det är routern som inte klarar av trycket eller om det är en massa annat skit som mobilen gör i bakgrunden. I värsta fall får jag be tele2 om en ny router med tanke på att jag inte hade ping problem med vår gamla router.

För att göra en lång historia kort: Köp en AirPort Extreme om du vill ha ett bekymmersfritt trådlöst nätverk med iOS-enheter.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Tror problemet ligger i routern med tanke på att jag hade samma internethastighet med samma leverantör innan fast med en annan router. Routern jag har nu har inte QoS så det bästa jag kan göra just nu är att köra med sladd eller ringa Tele2 och fråga om en ny router.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av butterkreck:

Tror problemet ligger i routern med tanke på att jag hade samma internethastighet med samma leverantör innan fast med en annan router. Routern jag har nu har inte QoS så det bästa jag kan göra just nu är att köra med sladd eller ringa Tele2 och fråga om en ny router.

Har du fått en gateway av dem, en enhet med både modem och hemmaroiuter funktioner ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av butterkreck:

Tror problemet ligger i routern med tanke på att jag hade samma internethastighet med samma leverantör innan fast med en annan router. Routern jag har nu har inte QoS så det bästa jag kan göra just nu är att köra med sladd eller ringa Tele2 och fråga om en ny router.

Problemet är att iOS inte är 100% kompatibelt med 802.11n. Hasenfrasen hade upptäckt detta och jag misstrodde honom också. Gjorde lite tester på jobbet så jag fick mer underlag och kunde trist nog konstatera att han faktisk har rätt. Det kan såklart fungera med en annan routers Wi-Fi men det har mer med tur än kompatibilitet att göra.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om detta för diskussionen framåt, men när jag bodde hemma så direkt när min mors Ipad var ansluten till nätverket började viaplay hacka och djävlas. Spelade ingen roll om den användes eller inte, men hur som blev nätverket knasigt av paddan. Tvivlar på att det hade med max antal användare för det spelade ingen roll om jag slog av någon annan enhet i nätverket. Det var endast Ipaden som påverkade det. Konstigt tycker jag... Orkade inte bry mig mer om det och problemet är utagerat då det inte berör mig längre. Tänkte bara informera när jag läste om ditt problem.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Rekordmedlem

Bonjour alstrar en massa broadcast och multicast om jag inte minns fel och Apple kan ibland dränka lanet med sånt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

För att göra en lång historia kort: Köp en AirPort Extreme om du vill ha ett bekymmersfritt trådlöst nätverk med iOS-enheter.

Och hur ställer du in QoS på en sån?

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Jag vet inte om detta för diskussionen framåt, men när jag bodde hemma så direkt när min mors Ipad var ansluten till nätverket började viaplay hacka och djävlas. Spelade ingen roll om den användes eller inte, men hur som blev nätverket knasigt av paddan. Tvivlar på att det hade med max antal användare för det spelade ingen roll om jag slog av någon annan enhet i nätverket. Det var endast Ipaden som påverkade det. Konstigt tycker jag... Orkade inte bry mig mer om det och problemet är utagerat då det inte berör mig längre. Tänkte bara informera när jag läste om ditt problem.

Det är just detta som är problemet men jag orkar inte lägga ner pengar på en airport extreme. I värsta fall får jag leva med det eller vända på dygnet.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av butterkreck:

Det är just detta som är problemet men jag orkar inte lägga ner pengar på en airport extreme. I värsta fall får jag leva med det eller vända på dygnet.

Vad använder ni för router ? Har den inställningar som ev kan påverka multi och broadcast, typ direkta justeringar eller wmm on/off ? I så fall prova att ändra dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Och hur ställer du in QoS på en sån?

Det går inte och har inte heller någon relevans i detta fall eftersom problemet inte är brist på bandbredd för givet protokoll.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Testa att avinstallera snapchat på telefonen. Äter nätverk som helvete!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av butterkreck:

Hej!

Min syster äger en iphone 6 som verkar gilla att absolut förstöra min ping så att den ligger på en stabil 300-500. Det kvittar om hon streamar youtube klipp eller låter mobilen vara. Om wifi är aktiverat kan jag i stort sett inte spel förrän hon går och lägger sig eller inte är hemma. Inga andra av mina mobila enheter gör detta och kan därför ha på wifi på alla utan att få samma resultat. Jag stängde av bakgrundsuppdateringar till ingen fast det gjorde ingen skillnad.
Jag vet inte om det är routern som inte klarar av trycket eller om det är en massa annat skit som mobilen gör i bakgrunden. I värsta fall får jag be tele2 om en ny router med tanke på att jag inte hade ping problem med vår gamla router.

Vill bara meddela att jag har exakt samma problem hemma.
Vår uppkoppling är via ADSL med Tele2 med som leverantör, har haft en Thomson router sen 2009 och det har fungerat klockrent. Har kunnat ta emot data mellan 8 -7 Mbit/s och skicka runt 1Mbit/s.
Enda sen vi fick in en iPhone 5S i huset så har vi haft problem, när jag har haft den uppkopplad till WiFi hemma och så kollapsar bredbandet helt och hållet.
Bredbandskollen visar att vi bara kan ta emot data mellan 1 – 2 Mbit/s och ibland så tappar alla mobiler uppkopplingen via WiFi. Mobilerna som kopplas upp till WiFi hemma nu är 2st IPhone 4S, en IPhone 6 och en Motorola Moto G. Pingen på Europaservrar går från 60 till 300 – 400, det blir helt ospelbart.
Har kontaktat Tele2 och fick en sprillans ny Tele2 router, problemet blev ännu värre än tidigare, så den använder jag inte.
Tele2 skickade ut en tekniker hem till oss, det enda han gjorde var att mäta hastigheten från första telejacket och konstaterade att han minsann kunde få ut 7Mbit/s därifrån.