Razer släpper musmatta med RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

Razer släpper musmatta med RGB-belysning

Det blir något så udda som en musmatta med programmerbar RGB-belysning när Razer släpper det hårda gamingunderlaget Firefly.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det 16.8 miljoner på riktigt eller som i Corsairs fall?

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig kunna tänka mig att betala så mycket för en musmatta bara för LEDs.... Skulle nog inte ens ta den om den var gratis. =/

Permalänk
Medlem

Okej, LED-hypen börjar gå lite för långt nu.

Och 750kr?!?! för en musmatta för att den har LED-lampor.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Shit, måste ha! Var kan man förbeställa?

Permalänk
Medlem

Rolig idé. Dock ingenting för mig, har varken belysning på tangentbord eller mus och är nöjd med det. Dessutom är priset på tok för högt för att jag ska kunna motivera inköpet inför sambon...

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

MEN DEN LYSER JU! Denna måste man ju ha!

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Första gången mitt OS inte stödjer en musmatta!

Permalänk
Medlem

Uppriktigt sagt skulle det vara nice med en svag led runt musmattan, men jag betalar in 750kr för det...=)

Permalänk
Medlem

Svårt att motivera ett köp av denna när man får en QcK+ för strax över hundringen...

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Men gud. Börjar likna brorsans bmw i rinkeby detta. Trams.

Permalänk
Medlem

Seriously?? Vad kommer härnäst? Sladdarna från tangentbord och mus som ska lysa också?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Jag är mest intresserad av att se vem som köper denna. Måste vara dyrt med LED's!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Den kommer sälja som smör i solsken.

Permalänk

Asså jag kan förstå om man vill ha ett lyssande tangentbord och mus men... en ehh... MUSMATTA! Nej nu gå det för långt. Snart ska väl våra stolar också få RGB leds.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

@Brainsplitter:
Min laddkabel till mobilen lyser när mobilen laddas. Fast det är bara en rolig pryl utan något egentligt värde.

Permalänk
Avstängd

Jävligt puckat!

Då behöver man koppla in ännu en sladd, och ha ännu en sladd på skrivbordet vägen.

Sen är det elektronik i ännu en sak som inte behöver elektronik. Inte bra för miljön. Det leder bara till mer elektroniskt skrot.

Permalänk
Medlem

Om de nu ska lysa kan de väl lika gärna gå hela vägen? Vill minnas att dett iaf fanns musmattor som i princip var en matt glasskiva. Kunde de inte tagit en sådan och lyst upp hela musmattan?

Permalänk
Medlem

Fullständigt onödigt rent praktiskt, men faktiskt väldigt snyggt tycker jag.. Ska spara ihop till en sån fanimej! Jag älskar allt som lyser mysigt på kvällen när man dämpar allmänbelysningen och drar igång typ DayZ..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Matcha musen ! Amazing, köp köp köp !

Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk
Medlem

Nej.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Den kommer sälja som smör i solsken.

Det är väl ingen som köper smör i solsken? Det är ju alldeles mjukt och blir dåligt mycket snabbare.

Permalänk
Medlem

Ja tack...för max 300kr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Namnet får mig mer att tänka på den gamla härliga (och tyvärr kortvariga) TV-serien Firefly. Denna produkt har garanterat en marknad, främst då gamers. Billigare varianter/kloner lär dyka upp inom kort med förmodar jag.

Om man kanske ska varva Witcher 3-spelandet med en till titt på Firefly samt Serenity i helgen då kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Skulle aldrig kunna tänka mig att betala så mycket för en musmatta bara för LEDs.... Skulle nog inte ens ta den om den var gratis. =/

En gratis musmatta tackar inte jag nej till. Är inte så ljuskänslig...

Jag kan se en praktisk fördel med detta precis som belyst tangentbord, man vet var man har musen i mörka miljöer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

En gratis musmatta tackar inte jag nej till. Är inte så ljuskänslig...

Jag kan se en praktisk fördel med detta precis som belyst tangentbord, man vet var man har musen i mörka miljöer.

Har man belyst tangentbord och vill ha en belyst musmatta så har man nog en julgran till mus redan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

750kr låter ju helt galet, ännu en anledning till att jag aldrig köper en Razer-produkt igen.

~400kr känns mycket mer överkomligt, även det känns lite dyrt för en musmatta men det kanske kan motiveras iochmed omständigheterna.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Undra när Razer släpper en LED tandborste med 16.8 miljoner färgval.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Avstängd

Typiskt razer. Hade det inte skrivits vem som tillverkat denna musmattan så hade jag gissat på Razer direkt. Hade nog inte använt den om jag fått den gratis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så har det hänt. Någon har gjort en musmatta som kräver ett användarkonto hos tillverkaren.
Well played!