Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

XPS 13 i5 eller Surface Pro 3 för "gamla" spel

Permalänk
Medlem

XPS 13 i5 eller Surface Pro 3 för "gamla" spel

Sitter och suktar efter en Dell XPS 13 eller Surface Pro 3 (båda i5:or), om jag köper en windows-laptop skulle jag dock vilja att den kan hantera en del spel, jag inser att dessa två ej är gaming-datorer men jag pratar om spel som AoE 2 och 3, AoM och kanske lite warcraft 3. Går dessa att spela någorlunda bra på dessa maskiner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicJoey:

Sitter och suktar efter en Dell XPS 13 eller Surface Pro 3 (båda i5:or), om jag köper en windows-laptop skulle jag dock vilja att den kan hantera en del spel, jag inser att dessa två ej är gaming-datorer men jag pratar om spel som AoE 2 och 3, AoM och kanske lite warcraft 3. Går dessa att spela någorlunda bra på dessa maskiner?

Din fråga är väl eg snarare om en i5 i en dator utan dedikerad GPU duger för gamla spel för den i5 som finns i dessa 2 datorer är väl inte direkt unik? Om du tänkte styra spelen utan externa tangentbord osv så lär en riktigt dator som XPS13 vara bättre än en Surface som väl mer är en "potent surfplatta". Funderade själv på en Surface Pro 3 men valde XPS13 istället då jag tyckte att Surface Pro 3 inte kändes mer som en riktig dator.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av EpicJoey:

Sitter och suktar efter en Dell XPS 13 eller Surface Pro 3 (båda i5:or), om jag köper en windows-laptop skulle jag dock vilja att den kan hantera en del spel, jag inser att dessa två ej är gaming-datorer men jag pratar om spel som AoE 2 och 3, AoM och kanske lite warcraft 3. Går dessa att spela någorlunda bra på dessa maskiner?

Det bör den absolut klara. Jag sitter på en i5 2520M med HD3000 och den klarar spel som DotA 2 t.ex. Nu vet jag iofs inte vilken upplösning du siktar på, men det hade varit konstigt om det inte fungerat.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jo jag förstår att moderna inbyggda grafikretsar klarar dessa spel utan problem, jag tänkte mest på throttling, vad jag förstått så throttlar Surface Pro 3 ganska aggressivt, hur det är med XPS 13 vet jag inte men jag har inte läst något om det. Hur klarar de långa sessioner med lätta spel tror ni?

Permalänk
Medlem

XPS 13 helt klart.