Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

FPS Drop med ny bärbar dator

Hallå!

Jag har kommit till något konstigt fenomen. När jag startar t.ex LoL så har jag runt 200 fps med maxade inställningar. Men efter en stund när jag spelar så droppar jag till 50 (?).
Jag har senaste drivrutinerna och även stängt av allt som har med energisparande läge att göra.

Detta händer även i CSGO, har runt 200 där med men sedan droppar det till 50 fps.
Temperaturerna är helt ok.
Jag surfar runt utan problem och inget annat "laggar" på något vis så jag tror inte det är överhettning.
Det konstiga är att det droppar till just 50, i båda spelen.

Specs:
CPU: i7-4700 HQ 2.40Ghz
GPU: Geforce GTX 860M
RAM: 12 GB RAM
Drivrutiner: 350.12
OS: Windows 8.1
Det är en Lenovo men vågar inte svara på vad den heter då jag sitter på hotell just nu.

Tack på Förhand!

Permalänk
Medlem

Datorn heter Y50-70 (59433801)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3048253

Hoppas det löser sig!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du har varit in i NVIDIAs kontrollpanel och ställt in så att den alltid använder Nvidia kortet och inte processorns integrerade grafikdel?
Låter som sagt konstigt att den droppar från 200 till 50 utan att det är någon värmeutveckling som bidrag med att datorn klockar ned sig.

Permalänk
Skrivet av Cudage:

Du har varit in i NVIDIAs kontrollpanel och ställt in så att den alltid använder Nvidia kortet och inte processorns integrerade grafikdel?
Låter som sagt konstigt att den droppar från 200 till 50 utan att det är någon värmeutveckling som bidrag med att datorn klockar ned sig.

Ja det har jag gjort. tycker det också är konstigt att det inte går upp o höga temperaturer. fortsätter googla runt, samt invänta lite svar här!

Permalänk
Medlem

Svaret är enkelt, skitpasta!

Här har ni en bild på en helt ny laptop jag skruvade isär, bilderna talar sitt tydliga språk på varför laptops inte håller på mer 3-6 månader om man inte byter kylpasta direkt vid inköpl.
Ett annat tips kan vara att blåsa om hela datorn pga tillverkarna stoppar in en massa skit som inte behövs.

http://www.ladda-upp.se/bilder/pmbynlceptljmq/