Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem

Ni som kör 950 eller 950 XL, hur skulle ni säga att mottagningen är?

Har en 735 i dagsläget, men mottagningen är horribel på den. Stoppar jag in mitt Comviq-SIM i min iPhone 6:a så blir mottagningen bättre.

Funderar på att köpa en 950 XL dual SIM, men om mottagningen är lika dålig där så stryker jag det.

Permalänk

Dagen ilands problem, men vad heter menyn längs ner på telefon? Hem knappen, pilen, o sök. Har helt glömt och hittar det ej i inställningarna. Har en förmåga att hoppa ur när man slår mellanslag i meddelande 😀

Permalänk
Medlem

Har inte använt en WP-telefon under längre tid sedan WP 7.5, som jag gillade skarpt. App-utbud berör mig inte överdrivet eftersom jag ändå mest bara smsar, ringer, kollar kalender och surfar på Reddit med telefonen. Tycker dock att de här 950-varianterna ser väldigt stora ut, jag vill helst inte gå över 4". Finns det några andra modeller på väg ut till marknaden, eller är det de här två man har att tillgå det närmaste halvåret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bart112:

Ni som kör 950 eller 950 XL, hur skulle ni säga att mottagningen är?

Har en 735 i dagsläget, men mottagningen är horribel på den. Stoppar jag in mitt Comviq-SIM i min iPhone 6:a så blir mottagningen bättre.

Funderar på att köpa en 950 XL dual SIM, men om mottagningen är lika dålig där så stryker jag det.

950 950xl har dubbla antenner så du bör märka av en betydligt bättre mottagning på dessa.

Permalänk
Skrivet av Sebbepojken:

Har inte använt en WP-telefon under längre tid sedan WP 7.5, som jag gillade skarpt. App-utbud berör mig inte överdrivet eftersom jag ändå mest bara smsar, ringer, kollar kalender och surfar på Reddit med telefonen. Tycker dock att de här 950-varianterna ser väldigt stora ut, jag vill helst inte gå över 4". Finns det några andra modeller på väg ut till marknaden, eller är det de här två man har att tillgå det närmaste halvåret?

Det närmaste du kommer i dagsläget är Lumia 550 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3350385). Den har en 4.7"-skärm, vilket åtminstone är udner 5", men inte under de 4" (?) du ville ha.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

Hur skulle man göra för att kunna se sms/samtal på PCn?

och hur tar man bort konton?
finns ju ingen delete knapp

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@ddaniel91: Tack Så trist bara att man måste gå på en budgetlur för att få någon med lite nedskalade dimensioner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

@ddaniel91: Tack Så trist bara att man måste gå på en budgetlur för att få någon med lite nedskalade dimensioner...

Håller med :/
Man får hoppas på att den ROM Microsoft gjort för Xiaomi Mi4 kommer utvecklas så att man kan installera Win10 på en Android-mobil med det format och hårdvara man vill ha.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Hur skulle man göra för att kunna se sms/samtal på PCn?

och hur tar man bort konton?
finns ju ingen delete knapp

Det krävs Cortana för att det ska fungera. Men förmodligen så kommer det kopplas till meddelande och telefonappen som finns på Windows 10 desktop så man får helt enkelt vänta tills det är färdigutvecklat.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebbepojken:

Har inte använt en WP-telefon under längre tid sedan WP 7.5, som jag gillade skarpt. App-utbud berör mig inte överdrivet eftersom jag ändå mest bara smsar, ringer, kollar kalender och surfar på Reddit med telefonen. Tycker dock att de här 950-varianterna ser väldigt stora ut, jag vill helst inte gå över 4". Finns det några andra modeller på väg ut till marknaden, eller är det de här två man har att tillgå det närmaste halvåret?

Lumia 650 kring Februari - Mars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Verkar som 950 XL kommer att levereras i slutet av januari i många butiker i Europa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stigtramparn:

Verkar som 950 XL kommer att levereras i slutet av januari i många butiker i Europa...

Yes, tyvärr verkar det inte bättre...

http://www.windowscentral.com/carphone-warehouse-pushes-back-...
https://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/3x1upo/innocen...

Halebop har över 100st förbokade och en del andra butiker jag pratat med har haft jätte tryck på XL.. känns ju kul.. men samtidigt jävligt surt eftersom man bokat via Halebop och väntar... åå väntar..

Permalänk

haha tele2 alltså...

Jag avbokade ju min telefon från dom dagen efter release dagen då jag fortfarande inte fått den.
Köpte 950XL på Elgiganten samma dag.
Igår 151215 skickade Tele2 min 950XL fasten jag avbokat den från dom.

Dom sa att det är så det ska vara och att man bara inte hämtar ut den.
Jag är inte en miljö nisse men det här är ju bara dumt.. snacka slöseri på pengar och natur att skicka telefonen till mig och sen låta den ligga på ica i två veckor för att sedan skickas tillbaks.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Garderoben: Kolla upp det där en extra gång så att du inte åker på en "ej uthämtat"-avgift.
Min erfarenhet av olika supporter är att det är inte vassaste besticken i lådan som sitter där och ofta får man godtyckliga svar

Permalänk
Medlem

Måste dela med mig av min resa idag..

När jag läste om hur nästa leverans av XL skulle kanske komma i slutet på januari tröttnade jag på att vänta hos Halebop.. gav upp att teckna Student abonnemang (valde rubbet liten).. kollade vilken elgiganten närmast som hade XL i lager.. vilket var 11mil bort...

Jag åker 09:34 är framme 10:40.. in på elgiganten, köper mobilen, nästa buss går 12:04 hinner ut precis.. åker till min högskola och hinner till lektionen som börjar 13:15.. haha

Fick under bussresan kontakta Halebop för att göra lite justeringar så att jag fick behålla mitt nummer (fick ett nytt), ta bort öppningsavgiften och så de skickar lurarna man får med på köpet.. riktigt bra support fick jag då..

Så nu har man äntligen efter 2v väntan en XL i handen.. och det känns verkligen bra.. med tanke på att väntan kunde blivit betydligt längre..

Nu är det bara nästa fundering.. när kommer Mozo-cover??

Permalänk

Jag går fan bet alltså....

Idag flyttades mitt nummer till Telia, sweet i med nya simkortet, får slå in pin osv

Men vart i helvete stänger man av SIM PIN eller ändrar den ??? hittar bara pin till vanliga telefonen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Jag går fan bet alltså....

Idag flyttades mitt nummer till Telia, sweet i med nya simkortet, får slå in pin osv

Men vart i helvete stänger man av SIM PIN eller ändrar den ??? hittar bara pin till vanliga telefonen.

Inställningar/system/telefon/mobilnät och SIM/SIM-inställningar och sen typ längst ner "Ändra SIM-PIN". Finns säkert någon enklare väg, men den där fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Fint!
Annars så är supporten väldigt bra och trevliga. : )

Någon annan än mig som har haft problem med att hitta displayskydd? Enda som hade i lager var PhoneLife, men det va sånt tråkig film som lossnade nästan direkt.

Har beställt panzer från cdon nu. Vågar knappt använda luren innan man fått lite skydd.

Vad tyckte du om Panzer??
Jag beställde härdat glas från PhoneLife:
http://www.phonelife.se/hardat-glas-0-3mm-skarmskydd-lumia-95...

Hoppas det ska vara bra..

Permalänk

Prutade till mig en 950 idag, tyvärr får jag vänta till januari

Är fortfarande lite nojig över om jag valde rätt. Men bara Microsoft fixar div barnsjukdomar så kommer det bli en fröjd! Allt fungerar ju så bra på min sunkiga 640 så det vore konstigt om dom inte rullar ut en fungerande update snart.

Permalänk
Skrivet av martini:

Inställningar/system/telefon/mobilnät och SIM/SIM-inställningar och sen typ längst ner "Ändra SIM-PIN". Finns säkert någon enklare väg, men den där fungerar.

Tack som fan! den där mobilnät var ju skit liten, missat den flera gånger

Jag vill ha ett aluminium bakstycke i stället för original plast

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ett jävla mög. Går inte att få ut luftbubblor hur man än gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Det är ett jävla mög. Går inte att få ut luftbubblor hur man än gör.

Jasså.. shit vad tråkigt.. var ju en av plus punkterna för Panzer.. "bubbelfritt"...

Permalänk
Medlem

Alltså glaset känns mycket bättre än de där plast-grejerna man tar på annars.
Men helt omöjligt att få bort bubblorna. Kanske jag som är kass på att applicera...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KaZZoA:

Alltså glaset känns mycket bättre än de där plast-grejerna man tar på annars.
Men helt omöjligt att få bort bubblorna. Kanske jag som är kass på att applicera...

Enda gången jag upplevt problem med glasskydd är om det är smuts emellan, då kan det inte lägga sig helt slätt mot glaset.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
SpelClockers

Tjo! Fick min display dock för ett par dagar sedan. Har provat lite appar och flyt. Andra som fått den och vad är eran erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ace_of_bass:

Tjo! Fick min display dock för ett par dagar sedan. Har provat lite appar och flyt. Andra som fått den och vad är eran erfarenhet?

Min är på utkörning just nu. Kommer UPS och knackar på vid leverans eller hur fungerar det?
Riktigt sugen att testa den när jag kommer hem idag!

Permalänk
SpelClockers

@Hink:

Jo, de kör ut och försöker lämna i handen. Jag var inte hemma första gången så fick ringa och boka om utkörningen.

Permalänk

Fick min Displaydock nu, tog 1 vecka, stod att det skulle ta 10-14

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Till er som har en 950 och är ute efter vit Mozo:
http://www.inet.se/produkt/1979254/mozo-leather-back-cover-lu...

Bara 1 i lager..

Permalänk

23e står det på Mozo för flip covern till lumia 950 på komplett nu..

bara 20 dagar senare än vad dom skrev först

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |