Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Uppgradera Grafikort

Hej

Det jag undrar är om det är värt att uppgradera till ett gtx 970 från 2 st 7950 i sli. Jag vill göra denna uppgradering efftersom det är bättre att ha ett start kort istället för två mindre bra. En annan anledning pga att jag vill göra denna uppgradering är att jag vill ha en så tyst dator som möjligt.

Mina specs:

Cpu: Amd fx 8570
Moderkort: ASUS Sabertooth 990FX R2.0
Gpu: 1 xfx 7950 och 1 Saphire 7950 = 2 st 7950
Psu: corsair rm850 watt
Hdd: 1 tb

Alla mina fläktar jag har i min dator är noctua fläktar. De fläktarna som sitter på mit chassi corsair carbine 500r har butits ut mot noctua fläktar med low rpm adapter. Cpu kylaren är en noctua nhd 15. Kylaren har inte low noise adapper. Det jag undrar är om det är värt att uppgradera till en gtx 970 och kanske till ett uppgradrings paket från inet med en i7-4790k.

Tack för mig det var allt.

Permalänk
Skrivet av Gurra1234:

Hej

Det jag undrar är om det är värt att uppgradera till ett gtx 970 från 2 st 7950 i sli. Jag vill göra denna uppgradering efftersom det är bättre att ha ett start kort istället för två mindre bra. En annan anledning pga att jag vill göra denna uppgradering är att jag vill ha en så tyst dator som möjligt.

Mina specs:

Cpu: Amd fx 8570
Moderkort: ASUS Sabertooth 990FX R2.0
Gpu: 1 xfx 7950 och 1 Saphire 7950 = 2 st 7950
Psu: corsair rm850 watt
Hdd: 1 tb

Alla mina fläktar jag har i min dator är noctua fläktar. De fläktarna som sitter på mit chassi corsair carbine 500r har butits ut mot noctua fläktar med low rpm adapter. Cpu kylaren är en noctua nhd 15. Kylaren har inte low noise adapper. Det jag undrar är om det är värt att uppgradera till en gtx 970 och kanske till ett uppgradrings paket från inet med en i7-4790k.

Tack för mig det var allt.

Nej

Permalänk
Medlem

Rent FPS-mässigt kommer du byta ner dig. Ifall det är värt eller inte får du själv svara på.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra1234:

Hej

Det jag undrar är om det är värt att uppgradera till ett gtx 970 från 2 st 7950 i sli. Jag vill göra denna uppgradering efftersom det är bättre att ha ett start kort istället för två mindre bra. En annan anledning pga att jag vill göra denna uppgradering är att jag vill ha en så tyst dator som möjligt.

Mina specs:

Cpu: Amd fx 8570
Moderkort: ASUS Sabertooth 990FX R2.0
Gpu: 1 xfx 7950 och 1 Saphire 7950 = 2 st 7950
Psu: corsair rm850 watt
Hdd: 1 tb

Alla mina fläktar jag har i min dator är noctua fläktar. De fläktarna som sitter på mit chassi corsair carbine 500r har butits ut mot noctua fläktar med low rpm adapter. Cpu kylaren är en noctua nhd 15. Kylaren har inte low noise adapper. Det jag undrar är om det är värt att uppgradera till en gtx 970 och kanske till ett uppgradrings paket från inet med en i7-4790k.

Tack för mig det var allt.

Prestandamässigt är det absolut inte värt det. Har du dock andra anledningar till att uppgradera tror jag att du kan avgöra det bäst själv.

Permalänk

Tack så mycket för tipsen. Kanske kommer att uppgradera lite senare till x99 när det kostar inte like mycket som det gör idag eftersom jag sitter mycket och gör musik på datorn som kräver lite mer cpu och ram. Om jag ska uppgradera mina grafikkort vilket kort så fall. 980 eller ti versionen?