Fallout 4 lanseras den 10 november

Permalänk
Melding Plague

Fallout 4 lanseras den 10 november

Inför spelmässan E3 slår Bethesda på stort med en presskonferens och avslöjar släppdatumet för Fallout 4, som den här gången utspelar sig i Boston.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sweet! har dock inte gillat fallout spelen sen de övergick till 3d men får ge de en chans iallafall tack vare samhällsbyggandet som verkar sjukt intressant

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Konsolgrävare

Detta och Dishonored 2 kommer bli mums!
Doom ser man fram emot också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Så jävla hyped!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Och några dagar efter kommer Star Wars Battlefront. Hur ska man ha tid?

Permalänk
Entusiast

Hype! Verkar som folket oroade sig över att det bara skulle finnas en manlig karaktär i onödan. Grafiken kanske inte är den bästa, men ser bra nog ut för mig iaf. Maxa lite @ 4k så blir det nog fint.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem

Okej. Nu har jag blivit såld. Det ser jävligt trevligt ut.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Så alla rykten som spred sig för ett år sedan visar sig att stämma då

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Verkar väl trevligt, men är faktiskt inte så hypad. Mer hypad över nya DOOM och Dishonoured 2. Fallout 4 kommer väl vara ännu mer adventure based och minimjölks CRPG - och det kan väl vara kul ett tag - men inget jag blir superhypad över. Fallout är ett namn som väcker minnen men i dagsläget känner jag att det saknas själ i dem och kvaliteten på spelen har inte varit särskilt bra.

kan ju ändras med denna och lär ju hålla ögonen på spelet men hype - njae. Den där PIP-boyen - funkar den enbart med UAS's no.1 mobilephone eller fler versioner?

Permalänk

Samma gamla motor trots allt, fast lite upphottad sen Skyrim då. Men det ska nog bli kul att modda fram något bra utav det här!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Detta kommer nog bli sjukt jävla bra!
Och det verkar som att min laptop klarar av att driva detta utan problem också.
Det är väl på gott och ont, nu kanske det blir mer Fallout och mindre jobba när man väl är i Norge

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk

Ok, det där räckte för att övertyga mig.
Ser faktiskt rätt fräscht ut jämfört med vad man såg i den första teasern.
Av det man såg så är combat och VATS betydligt mycket mer följsamt också jämfört med de tidigare spelen men det ger sig väl.

The hype is real

Permalänk
Medlem

En titel jag ser fram emot, helt klart. Kul att den kommer tidigare än jag trodde! Ser riktigt bra ut också.

Appfjanteriet slipper jag mer än gärna, men det måste ju rimligen vara frivilligt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Samma gamla motor trots allt, fast lite upphottad sen Skyrim då. Men det ska nog bli kul att modda fram något bra utav det här!

Är det bekräftat att det mer eller mindre är samma motor som innan? Trist isåfall men blir en förbokning eller iallafall ett köp oavsett. Fallout trots allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är det bekräftat att det mer eller mindre är samma motor som innan? Trist isåfall men blir en förbokning eller iallafall ett köp oavsett. Fallout trots allt.

Skickades från m.sweclockers.com

I E3 videon säger dom att det är en förbättrad Creation motor, dvs en uppdatering av den motorn Skyrim använder. Fallout3/NV använder Gamebryo motorn som är rätt så bra mycket mer stelbent.

Hursomhelst, jag vet inte riktigt om jag imponeras av Fallout Minecraft Edition. Skulle vara tragiskt om vi sen hör "ja men nu kan du bygga en stad, men tyvärr så var vi tvunga att skära ner på 80% av exploration content för att släppa i höst. Soz. Men det kommer 45116 olika DLCs nästa år!". Men om dom inte låtit det gå ut över resten av spelet så funkar det.

Nya VATS blev jag dock riktigt imponerad av. Hoppas bara dom fixat det för melee. Jag kör Fallout 3 nu (nostalgitrip, heh. Självklart mods så att det är 25% chans att loading screen kraschar spelet) och det känns som att halva combat systemet saknas. Vill jag gå ranged så har jag inte ammo, vill jag gå melee så är det meningslöst att använda VATS.

Permalänk
Medlem

De lär ju fläska på en del med grafiken. Kommer ihåg när jag spelade Skyrim och såg texturerna på bland annat klippor, is och andra mark dekaler och trodde det var ett skämt.

Jag litar inte på preview builds. Vid det här laget vet ju alla att de inte alltid sanningsenligt visar vad som kommer att finnas i slutlig produkt.

Permalänk

Hoppas verkligen inte att det är samma motor. Förhoppningsvis är det fullt x64 stöd i alla fall.

Permalänk
Medlem

Witcher 3 ser så jäkla mkt bättre ut tyvärr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

Sweet! har dock inte gillat fallout spelen sen de övergick till 3d men får ge de en chans iallafall tack vare samhällsbyggandet som verkar sjukt intressant

Testa F3:NV med alla DLC som gjordes av Obsidian. Fortfarande samma skit konsol UI men story och dialoger som inte ger huvudvärk till skillnad från F3 som Bethseda gjorde. Har också fördelen att 80% av spelet inte är en och samma tunnelbanestation kopierad 80 ggr.

Om det var någon annan än Bethseda som gjorde F4 skulle jag vara rätt så hypad men med tanke att de inte lyckats trycka ett enda spel med vettig story och bra dialoger är det ytterst tveksamt att de plötsligt klarar av det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Almtom:

Witcher 3 ser så jäkla mkt bättre ut tyvärr

Tycker grafiken i det spelet är galet överskattad.

I vilket fall, någon som vet om det kommer ett multiplayer-läge i Fallout 4?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Och några dagar efter kommer Star Wars Battlefront. Hur ska man ha tid?

Undrar jag med. Har inte ens spelat klart gta v än. 43%.
vi borde försöka införa påsklov, höstlov och alla andra lov till oss som jobbar också

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Lol, snubben på bilden ser ut som zlatan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Brukar undvika att förhandsboka men gör ett undantag för detta och kommer att boka collectors edition så fort det är möjligt!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av murklor:

I E3 videon säger dom att det är en förbättrad Creation motor, dvs en uppdatering av den motorn Skyrim använder. Fallout3/NV använder Gamebryo motorn som är rätt så bra mycket mer stelbent.

Hursomhelst, jag vet inte riktigt om jag imponeras av Fallout Minecraft Edition. Skulle vara tragiskt om vi sen hör "ja men nu kan du bygga en stad, men tyvärr så var vi tvunga att skära ner på 80% av exploration content för att släppa i höst. Soz. Men det kommer 45116 olika DLCs nästa år!". Men om dom inte låtit det gå ut över resten av spelet så funkar det.

Nya VATS blev jag dock riktigt imponerad av. Hoppas bara dom fixat det för melee. Jag kör Fallout 3 nu (nostalgitrip, heh. Självklart mods så att det är 25% chans att loading screen kraschar spelet) och det känns som att halva combat systemet saknas. Vill jag gå ranged så har jag inte ammo, vill jag gå melee så är det meningslöst att använda VATS.

Med tanke på hur dålig även Skyrim-motorn är så finns det ju många områden att förbättra titeln på. Personligen hade jag nog gärna sett att man försökt använda ID Tech 5 iallafall. Nåja, får se hur det nu blir.

Självklart blir det massor av DLC, är ju Bethesda trots allt.
Story DLC till 3 och NV har varit överlag bra (personlig favorit är Point Lookout för övrigt) så jag hoppas de gör något värt att köpa.

Fallout 3 håller spelmässigt rätt bra. Påbörjade en ny genomspelning för ca 2 år sedan men avbröt spelandet pga alla buggar efter ett par timmar. Lyckades aldrig lämna Vault 101 pga krascher men gick att komma runt med nedladdad sparfil alldeles utanför. Hade inte varit fel om Bethesda patchade det spelet lite. Vilket kanske kommer hända ändå för att få ut en "HD remaster" till PS4/XO.

Får kika på videorna när jag slutat iallafall, sitter på mobilen med begränsad surfmängd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut. Omöjligt att på förhand säga om ett spel som Fallout är bra eller inte. Men jag är i alla fall smått upphetsad.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Testa F3:NV med alla DLC som gjordes av Obsidian. Fortfarande samma skit konsol UI men story och dialoger som inte ger huvudvärk till skillnad från F3 som Bethseda gjorde. Har också fördelen att 80% av spelet inte är en och samma tunnelbanestation kopierad 80 ggr.

Om det var någon annan än Bethseda som gjorde F4 skulle jag vara rätt så hypad men med tanke att de inte lyckats trycka ett enda spel med vettig story och bra dialoger är det ytterst tveksamt att de plötsligt klarar av det.

Testat New Vegas med fast utan kontroll, ska testa med xbox 360 kontroll isåfall

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

Testat New Vegas med fast utan kontroll, ska testa med xbox 360 kontroll isåfall

Jag körde me råtta och tangentbord. Det är konsolport med allt skit det medför men story och dialoger är klart närmare f och f2 än vad f3 någonsin var

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Well, det är ju knappast någon som är exalterad över detta spel som blev det för grafiken iaf. Ser ut som ett PS3-spel Får se om man gör ett nytt försök att spela detta, förutom att världen var stor så kändes det alltid så jävla platt, dött och tråkigt. Aldrig förstått vad det är som gjort Fallout-spelet så omtyckta :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Är det bekräftat att det mer eller mindre är samma motor som innan? Trist isåfall men blir en förbokning eller iallafall ett köp oavsett. Fallout trots allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp. Todd nämner under presentationen att det är senaste versionen av "Creation Engine", vilket tekniskt sett är Gamebryo på steroider.

Edit: Nu menar jag inte att det inte har hänt något med motorn sen sist, men det är verkligen inte en ny motor iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av murklor:

I E3 videon säger dom att det är en förbättrad Creation motor, dvs en uppdatering av den motorn Skyrim använder. Fallout3/NV använder Gamebryo motorn som är rätt så bra mycket mer stelbent.

Hursomhelst, jag vet inte riktigt om jag imponeras av Fallout Minecraft Edition. Skulle vara tragiskt om vi sen hör "ja men nu kan du bygga en stad, men tyvärr så var vi tvunga att skära ner på 80% av exploration content för att släppa i höst. Soz. Men det kommer 45116 olika DLCs nästa år!". Men om dom inte låtit det gå ut över resten av spelet så funkar det.

Nya VATS blev jag dock riktigt imponerad av. Hoppas bara dom fixat det för melee. Jag kör Fallout 3 nu (nostalgitrip, heh. Självklart mods så att det är 25% chans att loading screen kraschar spelet) och det känns som att halva combat systemet saknas. Vill jag gå ranged så har jag inte ammo, vill jag gå melee så är det meningslöst att använda VATS.

Med tanke på att de har jobbat på spelet i 6 år så tror jag inte att de drar ner på utforskandet. Inte direkt som att de stressar ut ett nytt spel så som många andra gör.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 3.4 GHz | Asus R9 280x Direct CU II Top | Asus P8H77-I mITX | Corsair CX 600M 80+ | A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB + 840 EVO Basic 250GB + 1 TB WD | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Node 304