Vilken torrentklient kör du ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vilken torrentklient kör du ?

Jag tänkte sätta upp en privat seedbox och behöver tips på lite torrentklienter ni kör och kan rekommendera!

Jag har idag uTorrent och gillar det, men inte reklamen innuti.
Provat en del Deluge också, och gillar det bättre - men får korrupta filer av någon anledning med denna klient då och då ?

Har även en Diskstation från Synology, och den har som bekant "Download Station" - men det inte alls flexibelt.

Vill gärna ha något som man kan;

* Tanka ner enstaka filer / mappar från en torrentfil.
* Döpa om källfiler och/eller mapp-namn

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

qBittorrent tycker jag är en av dom bättre i dag och som nummer 2 kommer nog deluge

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Kolla in qBittorrent.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag har i alla tider använt uTorrent. Har inte så bra koll på dom andra faktiskt.
Provade BitTorrent en gång för länge sedan, men den tyckte jag inte om.

Permalänk
Medlem

Tixati - http://www.tixati.com/

Kan iallafall välja vilka filer man vill ta ner. Om man kan döpa om dom (under nedladdning/uppladdning?) vet jag inte.

Permalänk
Avstängd

Ingen av de andra klienterna man har provat var lika bra som µTorrent tyvärr.

Kör även den inbyggda på NAS:en, Synology Download Station.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Tixati, innehåller inte reklam eller massa annat strunt inbäddat i klienten.

Permalänk
Medlem

uTorrent 2.2.1

Jag tycker de nya versionerna suger.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Qbittorrent, bytte till det efter att utorrent började likna reklamskyltar. Skulle säga att dom är likadana förutom reklamen etc, men jag använder dock inte alla funktioner.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

Använt utorrent i många år tills jag läste att de installerar oänskade programet epic scale som gräver bitcoins.. Har också tröttnat på reklamen. Har läst att man kan få bort reklamen genom Ctrl + P > Advanced > Sök i Filter "upsell" och "sponsore" och kryssa för false.

Nu använder jag deluge, men inte alls nöjd.

Permalänk
Medlem

Använder qBittortent sedan ett par månader - funkar fint här.
Har länge kört uTorrent innan dess men mot slutet så började den krascha nån gång i veckan och var seg.
Testade kort också Deluge men fastnade inte för den, minns inte riktigt varför.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

qBittorrent, smidigt och enkelt.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

qBittorrent här med, ett riktigt bra open source program så man vet att det inte är något fuffens igång (mining för UT). För någonting man låter hantera data så vill man veta att det inte är infekterat från själva koden.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Använder Tixati och har funkat bra för mig, kan välja vilka filer man vill ha och man kan välja vad dessa ska heta och vad mapparna ska heta.

Permalänk
Medlem

agreear hårt med JD utorrent 2.2.1 build 25302
så länge inga ställen bannar för gamla klienter så äre bara o kör imo.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag tänkte sätta upp en privat seedbox och behöver tips på lite torrentklienter ni kör och kan rekommendera!

Jag har idag uTorrent och gillar det, men inte reklamen innuti.
Provat en del Deluge också, och gillar det bättre - men får korrupta filer av någon anledning med denna klient då och då ?

Har även en Diskstation från Synology, och den har som bekant "Download Station" - men det inte alls flexibelt.

Vill gärna ha något som man kan;

* Tanka ner enstaka filer / mappar från en torrentfil.
* Döpa om källfiler och/eller mapp-namn

Kör du Deluge 1.3.11? i nån tidigare version hade de problem att filer ibland kunde bli korrupta detta skall vara fixat.

Annars som tidigare har nämt
qbittorent alt Transmission.
Personligen tycker jag Deluge är trevlig men har du problem förstår jag om du vill byta.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

µtorrent 2.2.1 och Transmission kör jag.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

http://www.howtogeek.com/218764/warning-don%E2%80%99t-downloa...

edit: jag använder deluge, har egentligen inga större klagomål, förutom att jag tycker programmet ser lite fult ut.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det är Transmission som är "download station" i Synologys enheter.
Dock med en egen "nich".

Skall se om det finns möjligheter att köra klienter till den serverdelen

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av TobaWan:

Kör du Deluge 1.3.11? i nån tidigare version hade de problem att filer ibland kunde bli korrupta detta skall vara fixat.

Annars som tidigare har nämt
qbittorent alt Transmission.
Personligen tycker jag Deluge är trevlig men har du problem förstår jag om du vill byta.

Jag gillar Deluge, men man kan inte byta filnamn/mappnamn så bra.
Kollade nu och jag har 1.3.5, så kanske beror på det...

Det jag gillar med Deluge är att man kan köra "classic mode" och då ha servern (seedbox) på ett ställe - och klienter på andra ställen, men alla pratar mot ett och samma centrala lagringsmeduium

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Började använda qBittorrent kort efter att uTorrent introducerade reklamen och slapp tack och lov sådant som integrerade miners.
qBittorrent är allt som var bra med gamla uTorrent fast med senaste uppdateringarna och dessutom open source.

Kör även rTorrent på Raspberry Pi 2'an i openelec och är nöjd men där har man inte så många val.

Permalänk
Medlem

Tixati, känns gedigen och uppfyller alla krav jag har samt att den är reklamfri

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det går att stänga av reklamen i µTorrent. Det är bara att följa http://forum.utorrent.com/topic/81421-321-how-to-turn-off-ads...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

http://www.howtogeek.com/218764/warning-don%E2%80%99t-downloa...

edit: jag använder deluge, har egentligen inga större klagomål, förutom att jag tycker programmet ser lite fult ut.

Haha men herregud, hur svårt är det att välja "nej jag vill inte ha random toolbar" när du installerar ...

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Vill du ha bort all reklam så ändra de här inställningarna:

Normal Settings:

bt.enable_pulse = FALSE
distributed_share.enable = FALSE
gui.show_notorrents_node = FALSE
offers.left_rail_offer_enabled = FALSE
gui.show_plus_upsell = FALSE
offers.content_offer_autoexec = FALSE
offers.sponsored_torrent_offer_enabled = FALSE
offers.featured_content.badge.enabled = FALSE
offers.featured_content_notifications_enabled = FALSE
offers.featured_content_rss_enabled = FALSE
gui.default_del_action = 1

Hidden Settings:

gui.show_gate_notify = FALSE
gui.show_plus_av_upsell = FALSE
gui.show_plus_conv_upsell = FALSE
gui.show_plus_upsell_nodes = FALSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

Tixati, innehåller inte reklam eller massa annat strunt inbäddat i klienten.

Ja har då ingen reklam i min utorrent.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

uTorrent 1.8.3 (de få gånger det används)

Permalänk
Inaktiv

Helt klart, Transmission på mac och linux. Tixati får duga på Windows.

Permalänk
Medlem

qbittorrent även om den kanske inte är den mest bug fria klienten.