Ny dator, samma hårddisk.

Permalänk

Ny dator, samma hårddisk.

Hejsan, jag har köpt lite nya delar för att bygga ihop en ny dator, men jag har valt att rulla på med samma hårddisk som jag har nu.
Jag tänkte radera allting, nollställa hårddisken men grejen är att jag inte har en aning om hur man gör. Skulle man kunna få lite tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixTyrone:

Hejsan, jag har köpt lite nya delar för att bygga ihop en ny dator, men jag har valt att rulla på med samma hårddisk som jag har nu.
Jag tänkte radera allting, nollställa hårddisken men grejen är att jag inte har en aning om hur man gör. Skulle man kunna få lite tips?

Vad ska du köra för operativsystem? (I stort sett) oavsett vad du kör för OS så kommer det ges möjlighet att formatera om disken (formatera om ~ nollställa) och så är saken biff.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Hmm överväg att skaffa en ssd om det är mekanisk du har nu. Kör OS o spel på ssdn o lagra på din gamle mekaniske. Gör stor skillnad.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Rekordmedlem

Det går att välja att partitionera och/eller formatera när man startar installationen av operativsystemet

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@GLaDER: Kör på med nertankat windows 7, har inte OS på något usb eller cd, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Är det inte systemdisk som du använder kan du bara högerklicka i windows och välja formatera. Om det är en disk med os som du kör får du fixa windows på usb eller dvd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@FelixTyrone: Huh, hur ska du då lyckas installera om datorn?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕