Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Resevdelar moderkort

För ett tag sedan började min dator stänga av sig ofta, ibland redan innan BIOS hade bootat klart. Det kändes som ett typiskt processorfel med överhettning, så jag poppade upp datorn för att kolla. Det jag då lade märke till var att kylflänsen på nordbryggan inte satt fast. Den satt innan fast med två stycken vita plast"spikar" som klickade fast. Var kan man hitta sådana plastspikar? Jag kan inte hitta reservdelar till moderkort någonstans, bara hela moderkort. Och jag vill ju inte köpa ett nytt moderkort när jag behöver en liten plastplupp. Så:

Var hittar man delar till moderkort?
Finns det något annat sätt att fästa en kylfläns?

Moderkortsmodell: Packard Bell iMedia s3220

Permalänk
Medlem

Någon av dessa kanske kan passa?
Själv hade jag zalman zm-nb47j för en herrans massa år sen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har du bild på hur kylflänsens fäste och hål ser ut ?
Du kanske kan fixa det genom att dra igenom ett bundband och lägga något under moderkortet som "fäste".

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk