Nytt grafikkort till datorn som klarar 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort till datorn som klarar 144hz skärm

Tjena, behöver lite hjälp med vilket nytt grafikkort jag ska köpa till min dator som klarar av en 144hz skärm.
Mina specs:

Tack på förhand. Säg bara till om ni behöver veta något mer om datorn!

Permalänk

Du får nog förklara lite mer utförligt vad du faktiskt vill... Ska den klara att köra spel i 144 fps eller räcker det med att den är kompatibel för en 144 hz skärm? Sen tyckte jag väl resterande komponenter inte heller var några värstingar så kan va värt att kolla att inte CPU flaskar FPS'en om det nu är 144fps i ett speciellt spel du vill åt.

Skrivet av florrez:

Tjena, behöver lite hjälp med vilket nytt grafikkort jag ska köpa till min dator som klarar av en 144hz skärm.
Mina specs:
http://i.imgur.com/Cy3MTaw.png

Tack på förhand. Säg bara till om ni behöver veta något mer om datorn!

Visa signatur

|Fractal design define R5 black | i5 4690k @4,3ghz + evo 212 hyper | MSI GTX 970 G4 Gaming | 16gb corsair DD3R | Fractal design define 650W PSU | Asus maximus ranger VII|

Permalänk
Medlem

@pressbyron: Tjena! Tack för svaret. Det räcker att det nya graffekortet är kompatibelt med en 144hz skärm eftersom jag ska köpa en ny dator så småningom Mvh

Permalänk
Medlem

Budget? Kompatibla är väl alla som kommer att kunna övervägas som val.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av florrez:

@pressbyron: Tjena! Tack för svaret. Det räcker att det nya graffekortet är kompatibelt med en 144hz skärm eftersom jag ska köpa en ny dator så småningom Mvh

Isåfall är det lika bra att vänta med att köpa grafikkort egentligen, då du kommer få mer för pengarna i framtiden

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

@MrAdde:
Hej!
Nej kommer tyvärr inte bygga nytt på ett tag, Vilket kort skulle du föredra att jag köper för att jag ska kunna ha möjligheten att spela med min 144hz skärm? Tack på förhand. Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av florrez:

@MSIOCGenie:
Hej!
Nej kommer tyvärr inte bygga nytt på ett tag, Vilket kort skulle du föredra att jag köper för att jag ska kunna ha möjligheten att spela med min 144hz skärm? Tack på förhand. Mvh

Det är ju det han menar, att du ska vänta med att köpa grafikkort tills du kan köpa en ny dator.
Vilket grafikkort har du nu? Det finns 6 olika R7 2xx.Alla borde kunna driva en 144 Hz-skärm. Kanske inte spela, men din processor är så klen ändå att du inte skulle komma upp i höga fps vilket grafikkort du än hade.
Vad har du ens för budget?
Du kommer att behöva en Intelprocessor för 144 Hz.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?