Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Extern skärm till laptop funkar inte

Har en trasig stationär dator så hade tänkt koppla in min laptop till min vanliga skärm tillsvidare.

Jag stack iväg och köpte en HDMI till HDMI micro kabel. Den heter typ "Type A to Type D HDMI cable".

Jag får det dock inte att funka. Inget visas på min stationära skärm.

Skärm: Benq XL2720z 144hz

Laptop: Samsung 9-series med windows 8.

Jag testade att ställa in så att bara den stationära skärmen skulle visa. Men det gjorde bara att min laptop blev helt svart och fortfarande inget på den stationära skärmen. Kunde bara få min laptopskärm att synas genom att dra ur sladden och nu varje gång jag sätter in sladden så stänger laptopskärmen ner.

Jag använder HDMI delen av sladden i skärmen och HDMI micro delen i laptopen.

Hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Testat med Windowsknappen + P?
Samsung kör kanske ngt läskigt program för att göra detta "lättare"?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Japp, testade alla. När jag testade bara den externa skärmen så blev laptopen svart, men inget syntes på min externa skärm.

Nu är det så att varje gång jag kopplar i sladden igen så blir laptopen svart. Spelar ingen roll vilket val jag har innan jag sätter i sladden.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag får ett meddelande på den externa skärmen när den är på.

"No Cable Connected!". Men jag har sladden i.

Jag vet även att datorn vet att den är kopplad till en annan skärm. Eftersom skärmen kom upp i enhetshanteraren.

Permalänk
Medlem

Problem löst. Hade glömt att välja att visa HDMI 1 på skärmen istället för VGA eller vad jag nu hade innan.