Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

(Stängd) Köpa 2 varor från olika ställen på Amazon med E-kort.. (1 vara misslyckad)

Permalänk
Medlem

(Stängd) Köpa 2 varor från olika ställen på Amazon med E-kort.. (1 vara misslyckad)

(Vet inte den lämpligaste platsen där tråden ska ligga, men någon moderator kan flytta på den om hen känner för det...)

Hej där i sommarvärmen!

Jo det är så att jag vågade mig på att köpa varor på Amazon igår, äntligen. Jag kollade runt lite på nätet om det fungerade med E-kort(eftersom alla sidor inte har funktionalitet för det) och det visade sig att fungera.
Jag beställde 2 varor, därav båda kommer från olika ställen och transaktionen gick bra. Inga pengar hade dragits ännu. Antagligen för att allt ska verifieras och sådant, och 2 timmar senare så fick jag ett mail om att mitt betalnings-uppgifterna misslyckades på ena varan.
Allt tillsammans ska kosta 550 kr och jag satte en maxgräns på E-kortet på 700 kr.
Ser ut så här:

"Hello,
We're writing to let you know that the payment for the item listed below has been declined. Valid payment information must be received within 5 days, otherwise your order will be cancelled.*

The issuing bank may have declined the charge if the name, expiry date, or post code entered doesn't match the bank's information."

Jag kollade då min bank och då hade det bara dragits pengar för den varan som gick igenom.

Fungerar E-kort bara 1 gång?
Man betalar alltså ut direkt till försäljaren, Amazon delar alltså inte ut pengarna till respektive? (Som t.ex. Fyndiq)

Är det så simpelt att man bara skapar ett nytt E-kort för den andra varan då och samtidigt inte riskera att bli av med de pengarna som är kvar på det E-kortet som fungerade?

Är kanske lite nojig och ingen precis höjdare med E-kort samt Amazon.., men tycker inte om att bli av med pengar precis...

Ett stort tack på förhand!

Mvh,
Davvarn

Har fixat det nu...
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)