iphone 5->moto x, en bra uppgradering eller prestandaförlust?

Permalänk
Medlem

iphone 5->moto x, en bra uppgradering eller prestandaförlust?

Hej!

Efter att ha använt android i flera år bytte jag till en iphone 5, som jag köpte begagnad ganska billigt. Har kört den i över ett år, och den har fungerat klockrent till mina vardagsbehov. Den har börjat störa mig otroligt mycket på de helt basic saker som bara inte går att göra, som grundläggande filhantering. Så, jag lurar på att sälja 5:an och köpa en moto x, eftersom Siba har den nedsatt till 3k.

Någon som har erfarenhet av båda som kan berätta för mig om x:en hanterar vardagsgrejor som att surfa/facebook/instagram/snapchat osv lika bra som iphonen? Har haft dåliga erfarenheter med just den biten på androidsidan tidigare, och har inte haft chansen att använda någon nyare androidenhet under någon längre period.

Tack på förhand!

Visa signatur

Sapphire HD 7950 Vapor-X @1150/1400 | Intel Core i5 4670k@stock | 8gb Corsair Vengance @1600mhz | Gigabyte Z87M-D3H | Antec HCG620M | 500GB WD Blue | Silverstone Sugo SG09 |
"Screw doing this properly, where is my hammer?" - Owen Wootton 2013

Permalänk
Medlem

Bra pris på Moto X:en. Sett till prestandan så kommer det inte vara några alls problem. Det lilla negativa jag sett om den är väl kameran, som är bra, men inte i toppskiktet. Men det kan man nog inte förvänta sig för mindre än halva priset mot S6 och z3+ tex.