Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair ticket service hjälp!

Permalänk
Medlem

Corsair ticket service hjälp!

Hej, det var jag igen. Har letat efter en ny cpukabel till mitt rm1000 aggregat. Eftersom aggregatet är begagnat så hyste lite hopp om hjälp ifrån Corsair, men tänkte jag kunde höra med de om det gick att köpa en ny kabel direkt från de. Jag gjorde ett ärende via deras ticettjänst. Där fanns det en flik om ersättningskablar. Jag skrev och förklarade vilken kabel jag ville ha. Skickade inte in någon bild på kvitto eftersom jag inte har något. Men döm om min förvåning så dimper det ner ett mail där det står att ett paket är på väg till mig ifrån Amsterdam!! Jag har ju inget kvitto?!! Har inte fått någon info om vad detta kommer kosta. Är det någon som har erfarenhet om vad de har för policy på Corsair? Kräver de kvitto i efterhand?! Kan inte komma i kontakt med de på något annat sätt än den jag skrivit ovan. Dras chat är stängd. Det ända jag ville var att fråga om de kunde sälja mig en ny cpukabel... Hjälp!

Permalänk
Medlem

Antagligen har dom gett dig en kabel, var glad för det Kommer det ett betalkrav är det ju bara att skicka tillbaks varan istället, men som du säger, dom har inget kvitto och inget mer förutom din mail så vem skall dom skicka betalkravet till?

Sedan undrar jag vad en cpukabel är.. ? Menar du 8pin som sitter ovanför CPU:n på många moderkort?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Japp.8 pinn. De har ju naturligtvis min adress. Då de skickar paketet till mig. Kommer detta att vara gratis, så är detta den bästa supporten av ett företag någonsin. Då blir det att köra Corsair i framtiden också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skr00ban:

Japp.8 pinn. De har ju naturligtvis min adress. Då de skickar paketet till mig. Kommer detta att vara gratis, så är detta den bästa supporten av ett företag någonsin. Då blir det att köra Corsair i framtiden också.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte svårt o tro att en 8-pin för dom är småsaker, antagligen ingen big deal för dom.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Corsair brukar vara grymma på supporten!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skr00ban:

Japp.8 pinn. De har ju naturligtvis min adress. Då de skickar paketet till mig. Kommer detta att vara gratis, så är detta den bästa supporten av ett företag någonsin. Då blir det att köra Corsair i framtiden också.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är gratis. Det har bra support Men det har många företag om man beter sig som en sansad människa när man pratar med dem!

Permalänk
Medlem

Suck. Fick kabeln idag, men det står att kabeln kostar 100 usd. Har kontaktat support och undrar om jag ska betala det. 847 kr för en kabel är ju horribelt dyrt. Aldrig att jag betalar det. Väntar på svar från Corsair.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Skr00ban:

Hej, det var jag igen. Har letat efter en ny cpukabel till mitt rm1000 aggregat. Eftersom aggregatet är begagnat så hyste lite hopp om hjälp ifrån Corsair, men tänkte jag kunde höra med de om det gick att köpa en ny kabel direkt från de. Jag gjorde ett ärende via deras ticettjänst. Där fanns det en flik om ersättningskablar. Jag skrev och förklarade vilken kabel jag ville ha. Skickade inte in någon bild på kvitto eftersom jag inte har något. Men döm om min förvåning så dimper det ner ett mail där det står att ett paket är på väg till mig ifrån Amsterdam!! Jag har ju inget kvitto?!! Har inte fått någon info om vad detta kommer kosta. Är det någon som har erfarenhet om vad de har för policy på Corsair? Kräver de kvitto i efterhand?! Kan inte komma i kontakt med de på något annat sätt än den jag skrivit ovan. Dras chat är stängd. Det ända jag ville var att fråga om de kunde sälja mig en ny cpukabel... Hjälp!

Hej Skr00ban,

Skicka mig ditt ticketnummer så hjälper jag dig, du behöver inte betala för kabeln.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan