Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Fps drops i WoW

Tjenare, jag får riktigt mycket fps drop i wow och fattar inte varför, funkade hur bra som helt för 3 månader sen och hade runt 100 fps hela tiden och fps droppade aldrig. Kan köra Gta V helt smooth med 90-100 fps utan fps drops, kan köra Battlefield 4 på runt 100 fps utan några drops. Det är bara på wow som det droppar.

Specs

GPU: GTX 970
CPU: Intel Core i7-4790K
Moderkort: MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150
Ram: 16GB 1866mhz

Min gpu ligger på runt 55 grader och min cpu på 68.

Här är ett litet klipp på hur det är https://www.youtube.com/watch?v=Ck3Vzk-ziDE&feature=youtu.be

Permalänk
Medlem

WoW är ett utav dem få spelen som påverkas utav lagringsenhet, vad lagrar du wow på?

EDIT: ser däremot inte ut som det är pga det, men jag är inte wow spelare sedan några år tillbaka.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd

WoW har alltid haft ostabil fps och kommer förmodligen ha det sålänge det existerar.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

WoW har alltid haft ostabil fps och kommer förmodligen ha det sålänge det existerar.

Det har funkat hur bra som helst för 3 månader sen med 100 fps stabilt och runt 60-80 fps i 25 man raids.

Om du går in på twitch så kan du se att streamers med ungefär likadana specs som mig kör helt smooth.

Permalänk
Avstängd

Har spelat spelet i över 10 år, så behöver nog inte kolla på twitch för att veta hur det beter sig

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Har spelat spelet i över 10 år, så behöver nog inte kolla på twitch för att veta hur det beter sig

Du sa att wow har ostabil fps men det är ju inte riktigt sant lol

Permalänk
Skrivet av Rockaero:

Du sa att wow har ostabil fps men det är ju inte riktigt sant lol

WoW är ett extremt o-optimerat spel vilket leder till ostabil fps så det ligger ganska mycket sanning i det

Visa signatur

Min burk: GPU: Gigabyte RTX 3070 Aorus Master, CPU: Ryzen 7 7700X, Moderkort: ASUS TUF B650M, Chassi: Phanteks Enthoo Evolv mATX, Skärm: Gigabyte G34WQC

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeypwner:

WoW är ett extremt o-optimerat spel vilket leder till ostabil fps så det ligger ganska mycket sanning i det

Inte konstigt med tanke på att även om de ändrat en hel del fortfarande i grunden bygger på en motor som är cirka 14år gammal. Försöker inte försvara det, understryker bara det du säger.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeypwner:

WoW är ett extremt o-optimerat spel vilket leder till ostabil fps så det ligger ganska mycket sanning i det

Varför är det inga streamers som får sånna fps drops? Köpte den här datorn i december och körde wow i ungefär 4 månader utan problem. Datorn jag hade innan så hade jag en gtx 660 och i5a flöt på bra på runt 60-70 fps på medium settings utan så här grova fps drops i ungefär 2 år

Permalänk
Medlem

Hmm låter mycket märkligt. Har aldrig haft problem med det, jo en gång.. men då upptäckte jag att jag körde med 32 bit versionen.. Kolla så inte din client bytt till 32bitar. Har aldrig upplevt det ostabilt, mer än att servarna inte pallar trycket ibland. Men kanske bara haft tur i lite över 10 år:O?

Kolla så de inte är någon ny drivrutin som spökar till grafikkortet.

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Medlem

Min polare och jag fick samma problem efter vi haft det ett tag. Jag låg vanligt på 97 fps och min kompis på 150+ med samma processor som dig men efter nåt hände så fick vi båda stora fps drops till ca 40-50 fps. Det hjälpte med att ominstallera wow.

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Testa att inaktivera addons och/eller se till att du kör senaste.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Testa att inaktivera addons och/eller se till att du kör senaste.

Har gjort det redan :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1NstaNT:

Min polare och jag fick samma problem efter vi haft det ett tag. Jag låg vanligt på 97 fps och min kompis på 150+ med samma processor som dig men efter nåt hände så fick vi båda stora fps drops till ca 40-50 fps. Det hjälpte med att ominstallera wow.

Okej ska testa det

Permalänk
Medlem

Du har inga nya program du nyss installerat som kan bidra? Antivirus etc som kör live scan? Några andra program som scannar igenom datorn då o då av olika anledningar?
När började problemen? Väldigt många får installera om wow när de släpper en ny patch. Det är som om den nya patchen sabbar upp allting och måste göras om.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Omisntallerade wow och bytte till 64bit client (det var på 32bit) och nu har jag 100fps+ STABILT utan några drops