SweClockers drabbas av dataintrång

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Problemet med det är att många människor inte förstår det eller klarar att kunna hålla isär saker på ett bra sätt. Därmed kommer mobbing i skolan mot tjocka att öka något, pga det du skrev. Tyvärr är det så. Tyvärr är det så att fördomar kommer så lätt. Det går tex inte att se på en människa att den är pedofil. Även om många tycks tro det. Det kan vara den rika VD gubben i fina kläder.

Men gud, det var ett skämt. Jag vet ju att det är en stereotyp och lite dumt men det var därför jag sa det, för komiskt effekt. Jag går ju inte runt och säger sånt till en större människa när jag är i skolan eller något sånt.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Tråkigt att ni blivit hackade. Min mail blev också hackad för 6 dagar sen (hade samma lösen som här) dock så fick jag ett mail som poppade upp direkt och jag bytte lösen.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att sweclockers blev hackade, var rena "blast from the past" för mig att ändra lösenord på siter som jag inte besökt på +5 år

Permalänk
Inaktiv

Någon annan som blivit påverkad av detta? Fick min Skype (med samma lösenord som här) hackad.

Skrevs till alla i min lista typ "You cant miss this link" följt av en länk, som oftast var personen som skrevs tills facebookprofil, eller snarare såg ut som det. Sen när man tryckte så gick man igenom flertal sånadär reklamlänkar med referrals så att någon tjänar pengar på det.

Jag tog bort min skype eftersom jag ändå sällan använder den, och har ändrat password på alla tjänster jag använder.

Permalänk
Medlem

off topic: varför använder ni inte SSL för att kryptera trafik?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matthias_84:

Hmm när och hur lång tid sedan hände det här?

Skickades från m.sweclockers.com

Den frågan är redan besvarad upprepade gånger i tråden.

Skrivet av maidos:

off topic: varför använder ni inte SSL för att kryptera trafik?

Denna fråga är med besvarad upprepade gånger.

Jag tror att Swecklockers får utöka sin "FAQ" i artikeln då samma fråor återkommer upprepade gånger, då användare inte läser igenom svaren som redan finns.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

HTTPS hjälper inte, då tillverkare (ex Lenovo) skickar med mjukvara direkt i datorerna för att "injecta" reklam på HTTPS skyddade sidor, genom att göra en MITM attack (genom att signera nya certifikat):
http://www.sweclockers.com/nyhet/20091-forskare-knacker-lenov...

SÅ HTTPS hjälper föga då det i det exemplet gått: webbläsare - Superfish (Här kan tillverkaren/den som styr se all info, även om det ser krypterat ut för användaren) - Webbserver

Så ja, att göra MITM attack är relativt enkelt, och swecklockers kör HTTPS på inloggnigen, och de sidorna där det krävs (ex i inställningar för profilen).

Så det går inte "göra om och göra rätt" då det redan är gjort på ett bra sätt.
Bortsett från det så kan man ju köra hela siten på HTTPS om man så ville, men då blir det problem med vissa inlänkade saker (ex bilder, annonser, mm) och det hjälper fortfarande inte mot en MITM attack, likt ex Superfish.

Det Lenovo gjorde var hål i huvudet, det upptäcktes och rättades till. Om HTTPS inte hjälper så skulle du inte kunna göra bankärenden över internet och det kanske har _lite_ högre säkerhetskrav än Sweclockers forum.

Att göra en MITM attack är inte helt trivialt utan andra sårbarheter i kombination - HTTPS är en av grundstenarna för säker kommunikation på internet idag.

//karelin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Om jag får lägga mig i lite så syftar @phz på att någon som lyssnar av återställningar av förlorade konton via mail även skulle kunna lyssna av den första verifieringen som skickas ut och därmed själv fullfölja återställningen vare sig det nya lösenordet mailades eller presenterades på siten. Vanligtvis ändras även dessa automatiska lösenord när processen är fullföljd.

Angående HTTPS så används det för inloggning, dina profilinställningar (t.ex. lösenordsbyten) och det är möjligt att surfa på hela mobilsidan så. Är medveten om att det inte är någon perfekt lösning, men som tidigare förklarat går det dock inte att aktivera på hela framsidan eftersom att det blir för stora problem med tredjepartsmaterial i dagsläget.

Klart du ska lägga dig i - det är så vi lär oss och förhoppningsvis kan göra saker bättre!

Jag förstår inte riktigt hur någon kan "lyssna" på återställningen? Om du har en trojan i datorn som lyssnar på allt som händer i din maskin så spelar det ingen roll vad Sweclockers gör för att skydda användaren - det är kört. Låt oss prata om 2-faktors autentisering efter vi löst detta.

Det jag opponerar mig kraftfullt mot just nu är att Sweclockers försöker försvara sin process att skicka ut lösenord i klartext när det uppenbarligen sätter användarnas säkerhet på spel. Det finns en anledning till att sköta lösenordsåterställning på det sätt som jag tidigare beskrivit och det jag skulle önska är att ni tar detta på allvar. Se över er process för lösenordsbyte och visa att ni på riktigt vill skydda era användare.

//karelin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Hoppas du skojar och att hackare inte ser vad du skriver.

För övrigt borde jag sälja mig själv som orakel eftersom jag bytte lösenord strax innan attacken, men bytt igen utifall.

Skickades från m.sweclockers.com

Attacken var den 13maj eller runt det datumet vad swec säger. Så dom insåg det nu.

Lite kul att dom såg sig gamla databas på vift. Jag menar swec 5.0 är ju nerlagt projekt, men kanske gått igenom gamla basen en sista gång. Kan ju sett den ute i det vilda också.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Cyperdyne68:

Det skulle vara straffbart för siter att ha så dålig säkerhet att lösenorden kommer bort, det ska kosta så mycket att dom som inte klarar av att hålla säkerheten ska sluta med att tvinga folk att registrera sig för att kunna använda siten. Kanske bank-id kunde användas mer för registrering och inloggning.

Nej.
Anledningen till att jag använder osäkra lösenord på siter som Sweclockers är att jag inte bryr mig särskilt mycket ifall kontot blir hackat. Det spelar faktiskt ingen roll om någon kommer in på mitt Sweclockers konto, eller det engångs-gmail konto det är registrerat på. Det kostar inte mig en krona.
Jag har genom åren haft flera hundra konton på olika siter på nätet, det har antagligen de flesta av er som läser det här också. Av alla de kontona, hur många bryr ni er verkligen om? Hur många skulle ni må dåligt om nån hackade och spammade reklam för V1agr4 i ert namn? Hur många skulle ni förlora pengar på?

För mig är svaret "tre eller fyra". Sweclockers är inte ett av dem.

Säkra, och därmed jobbiga, lösningar ska sparas för viktiga siter, framförallt siter där det skulle kosta riktiga pengar om nån kunde komma in -- t.ex. bank, jobbmail, och Steam. Det gäller särskilt tvåfaktor lösningar som BankID.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av karelin:

Vänta här lite nu. Du påstår alltså att det är lika lätt att fånga upp ett lösenord i plaintext (e-post) som när jag går in på httpS://www.sweclockers.com och skriver in mitt lösenord? Om du har insikt så får du hemskt gärna dela med dig av Sweclockers beslut att kategoriskt omdirigera mig till HTTP istället för att lägga lite tid och energi på att fixa SSL/TLS.

Om det är så enkelt som du beskriver det att fånga upp en TLS-session och göra en man-in-the-middle, då skulle internet gått sönder vid det här laget.

Det var inte det jag skrev. Det verkar som att du mixar två olika frågor:

  1. säkerheten i att skicka ett temporärt lösenord över e-post (vilket var det jag svarade på)

  2. skillnaden mellan HTTP och HTTPS i inmatningssteget (som Biberu utvecklade).

Liksom Biberu även poängterade ovan gällande fråga 1 så skulle en attackerare lika gärna kunna fiska upp en återställningslänk som ett lösenord över e-post, vilket var vad jag behandlade i mitt första svar. I båda fallen skulle attackeraren i så fall kunna ta över kontot. Om man behöver anta att användarens e-postkonto är "förlorat" så har man redan tappat bollen. I detta kan man skönja en generell svaghet med egentligen alla liknande system på nätet där man strikt antar att e-post är "säkert" — dvs att bara användaren i fråga kan läsa sina e-post — vilket det fundamentalt inte är om användaren inte driftar sin egen server och kräver krypterade mail med allt bestyr det innebär, men det är en sidodiskussion.

För att undvika osäkerheten över e-postkanalen så skulle SweClockers behöva ha någon form av mobilåterställning eller annan tvåfaktorsautentisering, men det tror jag inte användare skulle gilla/använda i nuläget i någon större utsträckning (jag skulle inte vilja ange mitt mobilnummer på var och varannan nätsida — jag får tillräckligt med oönskade säljsamtal ändå). Denna allmänna inställning hos nätsurfare kanske ändras allteftersom lösningar som exempelvis Yubikey som diskuterats i tråden blir vanligare, men det är en fråga för framtiden. Den uppenbara konsekvensen av att SweClockers skulle ha haft användares mobilnummer lagrade ser jag i nuläget vara att även denna information hade varit på vift.

Skrivet av karelin:

Lösenordsbyte där man verkligen bryr sig om användarnas säkerhet använder HTTPS just av den anledning att användaren ska kunna validera att de är på rätt domän och inte är fått någon ful-länk tillskickad. Där byter du lösenord direkt mot systemet - INTE skicka lösenordet i klartext över e-post.

Detta blir fråga 2, och är inte relaterat till att skicka en länk eller ett temporärt lösenord över e-post. Just SweClockers använder liksom Biberu tydliggjorde ovan HTTPS-anslutningar för exempelvis inloggning (testa exempelvis en lokal nätverkssniffer och se vilken information som skickas vid inloggning; tcpdump -XX dst sweclockers.com) och lösenordsbyte, så lösenordet en användare väljer är ständigt inkapslat i TLS-lagret mellan din webbläsare och SweClockers servrar.

Möjlighet till HTTPS över hela sidan (även desktopversionen) vore trevligt, men det är en affärsmässig och teknisk avvägning som många sidor på nätet kämpar med, där annonsörer och externt innehåll agerar bromsklossar. Att blanda krypterat och icke-krypterat innehåll ger negativa konsekvenser för användare, och i praktiken äventyrar det en grundtanke med säkerheten i HTTPS. Att okritiskt ta externt innehåll och servera det under eget certifikat är egentligen inte heller helt "ärligt", för om det externa innehållet är elakt (modifierar sidinnehållet, skjuter in farliga skript, etc.) så har man återigen underminerat en av grundtankarna med säkerheten. Sidor kan utöva påtryckningar på annonsörer, men krass verklighet är att polletten inte trillat ned hos alla aktörer. Se vad som händer om man klickar på dessa HTTPS-länkar till DN, SVD, Expressen, Aftonbladet, Blocket, … — det är inte för att webbutvecklare inte vill använda transportsäkerhet, utan snarare för att praktiska konsekvenser hindrar övergången. Att Google har börjat premiera HTTPS-länkar i sina sökresultat (om än bara marginellt än så länge) är något som lägger tryck på externa aktörer, så möjligen kommer detta långsamma skepp ändra kurs inom några år.

För att återgå till lösenordet så bör det återigen klargöras att det lösenord som SweClockers skickar ut när en användare begär återställning alltså inte är användarens egna lösenord (som SweClockers inte har någon kännedom om utöver dess motsvarande hash), utan ett slumpgenererat temporärt lösenord för kontoåterställning. Detta lösenord gör att den som har kontroll över användarens registrerade e-postkonto (vilket SweClockers antar är personen i fråga — man kan se det som en sorts 2FA där identitetskontrollen läggs ut på e-postleverantören) kan logga in och skriva in sitt nya lösenord (vilket alltså sker över HTTPS-protokollet — tryck på "Inställningar" på sidan och se hur hänglåset dyker upp i din webbläsare).

Tanken är inte att detta utskickade lösenord ska vara användarens nya permanenta lösenord. SweClockers kan inte förhindra att en användare väljer att fortsätta använda detta lösenord likväl, eller "123456", eller "abc123", eller "qwerty" (vissa sidor försöker med tekniska lösningar undvika de enklaste kombinationerna för att hjälpa användare, men generellt är det lönlöst att kämpa mot användares ovilja att välja bra lösenord ).

Skrivet av karelin:

Ta gärna rygg och kolla på hur Google/Hotmail eller någon annan större leverantör fixar biffen med lösenordbyte/förlorat lösenord.

Idén med e-poståterställning är att utnyttja just aktörer som Google och Microsofts säkerhet på respektive e-posttjänster, vilket i praktiken gör att även mindre sidor kan få samma säkerhet som varje individuell användare känner är tillräcklig för deras e-postkonto.

Typo.
Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maidos:

off topic: varför använder ni inte SSL för att kryptera trafik?

#15525700

Det används för inloggning, användarinställningar och valbart över mobilsidan. Att desktopvarianten inte stöder HTTPS fullt ut beror enligt Biberus länkade inlägg ovan på komplikationer i samband med inbäddat tredjepartsmaterial — se några allmänna tankar (inte nödvändigtvis överensstämmande med SweClockers resonemang) kring detta i mitt ovanstående inlägg. Det går även att hitta äldre diskussioner kring detta på forumet.

Denna fråga är visserligen relaterad till säkerhet, men högst troligen inte relaterad till intrånget i fråga.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden så detta kanske blivit frågat tidigare, men om jag endast använder lösenordet/namnet på denna sidan är det väl inte någon jättekatastrof?

Tråkigt likförbannat att någon kissluktande snoris kom in. Hoppas ingen blev påverkad på andra sidor.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av kevve1:

Har inte läst hela tråden så detta kanske blivit frågat tidigare, men om jag endast använder lösenordet/namnet på denna sidan är det väl inte någon jättekatastrof?

Tråkigt likförbannat att någon kissluktande snoris kom in. Hoppas ingen blev påverkad på andra sidor.

Har du använt ett unikt lösenord på SweClockers och nu bytt till ett nytt är du säker. Poängen med denna typ av angrepp är att stjäla inloggningsuppgifter från användare som har ovanan att använda samma lösenord på flera olika tjänster.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Har du använt ett unikt lösenord på SweClockers och nu bytt till ett nytt är du säker. Poängen med denna typ av angrepp är att stjäla inloggningsuppgifter från användare som har ovanan att använda samma lösenord på flera olika tjänster.

Nice. Det värsta är väl folk som använder samma lösen/namn och mail på andra sidor kan jag gissa? Speciellt om då mailen har samma lösenord. Jaja, nu är det i alla fall bytt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Osis! Var väl iof ändå dags att byta lösenord

Hoppas swec någon gång i framtiden kan avslöja mer om hur hacket skedde, allt för att vi andra ska slippa gå på samma mina.

Permalänk
Medlem

Kanske ni redan svarat på det men vad använda ni för algoritm till hasharna?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av daverstam:

Osis! Var väl iof ändå dags att byta lösenord

Hoppas swec någon gång i framtiden kan avslöja mer om hur hacket skedde, allt för att vi andra ska slippa gå på samma mina.

Har inte läst tråden så det kanske kommit fram: Har du läst tråden? I så fall är det någon som sagt att han/hon blivit påverkad på andra sidor?

Är det så är det så klart inte bra, men ifall det inte blivit så då verkar ju inte lösenorden kommit i "orätta händer" så att säga. (om personen eller personerna inte sköter det snyggt) och då var kanske detta bara bra.

edit: Förresten, läste om någon som fått sin skype kapad så det gav väl svar på min egen fråga. Tror jag? Personen hade väl inte använt den på 5 år eller så så det kan hänt när som.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av JoBu:

Kanske ni redan svarat på det men vad använda ni för algoritm till hasharna?

#15523303

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Har inte läst tråden så det kanske kommit fram: Har du läst tråden? I så fall är det någon som sagt att han/hon blivit påverkad på andra sidor?

Är det så är det så klart inte bra, men ifall det inte blivit så då verkar ju inte lösenorden kommit i "orätta händer" så att säga. (om personen eller personerna inte sköter det snyggt) och då var kanske detta bara bra.

edit: Förresten, läste om någon som fått sin skype kapad så det gav väl svar på min egen fråga. Tror jag? Personen hade väl inte använt den på 5 år eller så så det kan hänt när som.

Jag tänkte mer ur ett "admin" perspektiv, dvs om jag själv driftar en databas med känslig data, så inte den databasen blir hackad på samma sätt som swec blivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daverstam:

Jag tänkte mer ur ett "admin" perspektiv, dvs om jag själv driftar en databas med känslig data, så inte den databasen blir hackad på samma sätt som swec blivit.

Då är jag med dig. Kan väl vara en bra idé att fixa bättre skydd nu när detta ändå hänt, så kan du vara lite kreativ under tiden också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kevve1:

Har inte läst tråden så det kanske kommit fram: Har du läst tråden? I så fall är det någon som sagt att han/hon blivit påverkad på andra sidor?

Är det så är det så klart inte bra, men ifall det inte blivit så då verkar ju inte lösenorden kommit i "orätta händer" så att säga. (om personen eller personerna inte sköter det snyggt) och då var kanske detta bara bra.

edit: Förresten, läste om någon som fått sin skype kapad så det gav väl svar på min egen fråga. Tror jag? Personen hade väl inte använt den på 5 år eller så så det kan hänt när som.

Vad gäller risken för att själva lösenorden hamnat i fel händer kan jag hänvisa till genomgången av hash, salt, etc., jag skrev i inlägg #15524779.

Vid större databasläckor så är det av ren kombinatorik alltid en del som samtidigt ser oväntad aktivitet på alternativa platser. Skype är ett typiskt mål som ständigt är utsatt för attacker från olika håll. Två aktuella attacker som inte kräver mycket efterforskning för att hitta är:

Råkar man ut för något liknande så bör steg 1 vara att göra en malwaregenomsökning, då detta nog generellt är en troligare vektor än databasdumpar.

Vid en läcka så bör det egentligen vara rätt ointressant (utöver morbid nyfikenhet) för en viss individ att veta hur många andra som direkt drabbats: det viktiga är att ta åtgärder för att själv ta bort risken att drabbas. Byt lösenord på alternativa sidor om samma lösenord återanvänts, och om man känner att det är omöjligt jobbigt (100 ställen med samma lösenord, ingen kontroll på vilka sidor som har vilka lösenord, etc.) så kan det vara ett tillfälle att se över sina lösenordsrutiner.

Som jag nämnde inbakat i något kilometerinlägg tidigare i tråden: det är inte alltid sidor ens rapporterar att de blivit hackade, och det är inte alltid sidor ens har möjlighet att veta att de har blivit hackade. Därtill kan man lägga rent oseriösa sidor som lockar med någon trevlig tjänst, vid registrering utan skam tar en e-postadress, lagrar användarens lösenord i klartext och sedan själv iscensätter attacker mot e-postkonton och annat, eller säljer uppgifter till andra (vet du exakt hur varje sida du registrerat dig på hanterar dina uppgifter internt? Kan man veta detta?). Lösenordsåteranvändning är ett problem som bara väntar på att manifesteras.

Tycker man att smidighet i lösenordsåteranvändning likväl vinner över säkerhetsaspekten så skulle jag åtminstone trycka på att se till att ha ett unikt lösenord för just e-postkontot, då det troligen är det mest värdefulla kontot i och med att det lätt låser upp access till alla ens andra konton på nätet.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Vad gäller risken för att själva lösenorden hamnat i fel händer kan jag hänvisa till genomgången av hash, salt, etc., jag skrev i inlägg #15524779.

Vid större databasläckor så är det av ren kombinatorik alltid en del som samtidigt ser oväntad aktivitet på alternativa platser. Skype är ett typiskt mål som ständigt är utsatt för attacker från olika håll. Två aktuella attacker som inte kräver mycket efterforskning för att hitta är:

Råkar man ut för något liknande så bör steg 1 vara att göra en malwaregenomsökning, då detta nog generellt är en troligare vektor än databasdumpar.

Vid en läcka så bör det egentligen vara rätt ointressant (utöver morbid nyfikenhet) för en viss individ att veta hur många andra som direkt drabbats: det viktiga är att ta åtgärder för att själv ta bort risken att drabbas. Byt lösenord på alternativa sidor om samma lösenord återanvänts, och om man känner att det är omöjligt jobbigt (100 ställen med samma lösenord, ingen kontroll på vilka sidor som har vilka lösenord, etc.) så kan det vara ett tillfälle att se över sina lösenordsrutiner.

Som jag nämnde inbakat i något kilometerinlägg tidigare i tråden: det är inte alltid sidor ens rapporterar att de blivit hackade, och det är inte alltid sidor ens har möjlighet att veta att de har blivit hackade. Därtill kan man lägga rent oseriösa sidor som lockar med någon trevlig tjänst, vid registrering utan skam tar en e-postadress, lagrar användarens lösenord i klartext och sedan själv iscensätter attacker mot e-postkonton och annat, eller säljer uppgifter till andra (vet du exakt hur varje sida du registrerat dig på hanterar dina uppgifter internt? Kan man veta detta?). Lösenordsåteranvändning är ett problem som bara väntar på att manifesteras.

Tycker man att smidighet i lösenordsåteranvändning likväl vinner över säkerhetsaspekten så skulle jag åtminstone trycka på att se till att ha ett unikt lösenord för just e-postkontot, då det troligen är det mest värdefulla kontot i och med att det lätt låser upp access till alla ens andra konton på nätet.

Ska nog ta och läsa igenom tråden och följa diskussionen. Det var i alla fall bra att Sweclockers gick ut men det känns samtidigt som deras "plikt" emot användarna.

Tack för utförligt svar!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Så, jag är säker om jag bytt pass på swec?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk

Hur är det med privata meddelanden man skickat, är de läckta? Kan tänka mej att en del har mycket personlig info där om de sålt eller köpt saker på swec.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Afrosnubben:

Så, jag är säker om jag bytt pass på swec?

Har du använt samma lösenord på andra siter så bör du uppdatera även hos dessa.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Kongokalle:

Hur är det med privata meddelanden man skickat, är de läckta? Kan tänka mej att en del har mycket personlig info där om de sålt eller köpt saker på swec.

Vi förutsätter att de som ligger bakom attacken även har haft möjlighet att komma åt privata meddelanden, men har inte heller fått några indikationer på att de har läckt ut.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Ajdå! Det var ju verkligen inte bra. Fast kom ihåg att den som har rent mjöl i påsen har inget att frukta.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Skrivet av Ilja:

Ajdå! Det var ju verkligen inte bra. Fast kom ihåg att den som har rent mjöl i påsen har inget att frukta.

Vad menas?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrosnubben:

Vad menas?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det värsta som dessa hackers skulle kunna göra med din Sweclockers-inloggning? Någon skulle kunna skriva att du gillar AMD fast du egentligen föredrar Intel. Så du behöver inte alls oroa dig om du är en helt vanlig, reko kille.
***Bort/moderator***

§1
Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com