Permalänk

Dags att ro ihamn projektet!

Behöver er hjälp!

Sitter och velar mellan 3x phlips 40 tummare 4k (kommer dock aldrig kunna lira i 4k)
3x Benq 1080ST projektorer + dukar
3x Benq 3200PT
eller helt sonika 3x 40" TV.

Det jag vill uppnå är 3x 40 tum helst, 32 tummarna är med lite som jokrar om det är så att de är mkt bättre än de andra alternativen.
kommer lira allt möjligt, inte pro-gamer utan mer ute efter inlevelse.
har en obutto revolution cockpit idag men kommer förmodligen bygga om / bygga in den i skärmlösningen.

Har också kikat en del på Icarus Avenger, därav projektorerna.

Är mest orolig för:
4k skärmarna, kommer 1080p se förjäkligt ut? kommer jag få andra problem?
projektorerna, aldrig lirat på projektor förut, är det ungefär samma som en TV i inputlag osv. isf. kan jag lika gärna ta 3x 40" tv
3200pt, räcker 32", tanken är som sagt att det skall byggas in i MDF så hela "cockpiten" blir omsluten, mörk, härlig gömma!

Sitter med en Dell 34" 21:9 idag, kom från 3x 1080 27" och tycker det känns för litet...

Permalänk
Medlem

Min första tanke blir nog att 3x40" kommer bli som att sitta på första raden i en biosalong. Man får ju nackspärr av att försöka hänga med i handlingen och helt ärligt vem vill se Tom cruise snorbuse i närbild

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk

Förstår hur du menar, insperationen kommer till en del från.
https://www.youtube.com/watch?v=XEFDzQF6uBs

tror däremot jag vill ha "bättre bild" därav fler till antalet ;), samt att skärmkanter inte stör.

Permalänk

det här är starten: http://imgur.com/nQPNLZb, endast obutton monterad, kommer såklart lägga upp bilder i tråden när allt är klart!

tanken var att göra klart allt runtom feb/våras, men har förgäves väntat på G-sync / IPS 32/34" som inte verkar dyka upp iöht. så nu är det väl dags o köra!

Permalänk
Medlem

Är det star citizen grabben din sitter o spelar? Ser ut att bli råläckert, blir kul att se slutresultatet sen !

Permalänk

Är det omslutande du vill ha, kolla in 40" curved från samsung, 3 såna och du har ett rätt behagligt synfält antar jag
Finns i 4k 60hz, men lär behöva en hel del kräm i burken för att kunna köras!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av helas:

Är mest orolig för:
4k skärmarna, kommer 1080p se förjäkligt ut? kommer jag få andra problem?

4k är dubbelt så stort som 1080p i höjd och bredd så en pixel i 1080 blir 4st i 4k, så du kommer inte märka någon skillnad. Omvandlingen blir så gott som identisk (kanske bättre eftersom avståndet mellan pixlarna är mindre)

Permalänk

Hmm, mätt väggarna lite, och det ser ut som att 40" arna kommer sticka ut ca 25 cm mitt i ett fönster (förutsatt att jag räknat rätt och kör 45 graders vinkel) var ju ett tag sedan man använde pythagoras, men har en vägg (den korta) som är 121 cm, där 40 tummarna som sagt sticker ut 25 cm, men 32 tummarna ger 6 cm tillgodo, den andra väggen e längre så den är förmodligen inget problem.

däremot verkar 40 tummarna ge bättre inputlag osv. än 32 tummarna (lusläst tftcentral), behöver man vara orolig för ghosting på Benq skärmarna?

Permalänk
Skrivet av joehow:

Är det star citizen grabben din sitter o spelar? Ser ut att bli råläckert, blir kul att se slutresultatet sen !

Jepp!, spakar Arena Commander för fullt!

Permalänk

when in doubt, go big!

Ska försöka sätta ihop lite bilder o bygga ihop alltihopa (måste nog trixa lite med Revolution skärmstället för att få in 40").

Lägger upp bilder och annat så fort det går, har två små som blir sjukt uttråkade i det härliga svenska vädret så...

Permalänk

Lite bilder för den som var intresserad, helt omöjligt däremot att få skärmarna i "linje" med obuttos skärmställ däremot!

http://imgur.com/a/lJzMw

Permalänk

Ser riktigt bra ut! Blir lite avis

Har själv gått länge och funderat på de där philips 40" men har alltid varit lite rädd för den blanka ytan på skärmen, känns som att det kan bli väldigt mycket reflektioner, någonting du upplevt?

Permalänk

dagtid nu på sommaren beroende på vad man spelar såklart, Elite är ex. ospelbart dagtid men fantastiskt kvällstid, svärtan som många nämnt tidigare är oslagbar på skärmen.

Mao, reflektionerna är i klass med en vanlig "TV"

Sen att mitt Titan orkar med 3x 4k i elite gör det hela inte sämre heller