Hittat en billig dator men duger den till cs och kan man uppgradera delarna så att den klarar Gta v i framtiden?

Permalänk
Avstängd

Hittat en billig dator men duger den till cs och kan man uppgradera delarna så att den klarar Gta v i framtiden?

Hejsan. Jag behöver en speldator akut då min gamla bärbara har gått sönder och jag undrar om denna duger för csgo på normala grafik inställningar och om man kan uppgradera den i framtiden med ram, processor, grafikkort utan att behöva byta moderkort. Ska jag köpa den eller är det skräp?

http://www.itsale.se/shop/speldatorer/gamer-dual/

Permalänk

Den duger säkert till CS men uppgraderingsmöjligheter har den inga.

Permalänk
Avstängd

@Melodylekfull: Aj, finns det dator för samma pris som har uppgraderingsmöjligheter? Tänkte om du kände till någon. För jag kollade innan jag frågade och blev osäker, såg dock att man kunde uppgradera ram men vart osäker på grafikkortet då jag vill köra geforce eller nvidia som är lite dyrare men bättre.

Permalänk
Medlem

Med den budgeten skulle jag kika på begagnatmarknaden.

Permalänk
Avstängd

@kronwalled: Yes. Min budget är egentligen 12 tusen för en speldator, då den ska klara Gta v på högsta inställningar men har inte de pengarna just nu tyvärr!

Permalänk
Skrivet av Farbror Krut:

@Melodylekfull: Aj, finns det dator för samma pris som har uppgraderingsmöjligheter? Tänkte om du kände till någon. För jag kollade innan jag frågade och blev osäker, såg dock att man kunde uppgradera ram men vart osäker på grafikkortet då jag vill köra geforce eller nvidia som är lite dyrare men bättre.

Ny? Ytterst tveksam. Jag skulle nog också säga att begagnat är det man får kolla på med den budgeten.

Tog friheten att leta upp ett exempel: http://www.blocket.se/goteborg/Taurus_speldator___Skarm_61606...

Bra dator för pengarna men vill man kunna uppgradera så får man nog satsa på minst ett 1150 chip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melodylekfull:

Ny? Ytterst tveksam. Jag skulle nog också säga att begagnat är det man får kolla på med den budgeten.

Tog friheten att leta upp ett exempel: http://www.blocket.se/goteborg/Taurus_speldator___Skarm_61606...

Bra dator för pengarna men vill man kunna uppgradera så får man nog satsa på minst ett 1150 chip

Bra prestanda i den, bara att byta grafikkortet när man har mera pengar och eventuellt mera minne. Helt okej pris.
Den har ju redan en upplåst i5 och det finns gott om 3770k begagnade om man nu måste ha en i7:a. Ingen vits med 1150 då 4690k/4790k inte är så mycket bättre.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farbror Krut:

@kronwalled: Yes. Min budget är egentligen 12 tusen för en speldator, då den ska klara Gta v på högsta inställningar men har inte de pengarna just nu tyvärr!

Om du inte kan vänta till dess skulle jag ändå köpa begagnat, kan ju uppgradera den när pengarna trillar in.

Köper du nåt i stil med den du länkade till i första posten så blir du tvungen att byta ut i stort sett allt.

Permalänk
Avstängd

Okej tack där. Om jag väljer begagnad så kommer det bli lan dator, vilket gör att den kommer hålla längre eftersom jag inte lanar så himla ofta.

Permalänk
Avstängd

Hej. Någon som sitter på delar från komplett eller Inet så att den är uppgraderingsbar i framtiden? Max budget nu är 6 tusen och den ska klara cs, lol och starcraft 2.