Permalänk
Medlem

Problem med en massa popup fönster

Har nyligen fått ett stort problem med min internet användning. På varje sida jag går till och varje länk jag klickar på så kommer en massa extra fönster upp på min valda websida med olika annonser t.ex. med blinkande varningstexter om att jag ska åtgärda problem. Har inte haft problemet förut. Har kört scanning med mitt Kaspersky anti virus program samt med Malwarebyte. Kaspersky hittade inget men Malwarebyte listade ett hundratal objekt som jag valde att ta bort. Jag har kontrollerat att Firefox är inställt att blockera pop up fönster. Jag har gått igenom mina installerade program och tagit bort en del som jag inte riktigt kände igen. Detta har inte hjälpt. Hur kan jag stoppa detta elände? Det går knappt att använda internet p.g.a. detta otyg

Permalänk
Medlem

Bara fortsätta med det som du har gjort fast i felsäkert läge som admin och bara köra tills det försvinner tyvär hjälpe min kompis tjej med samma problem och jag gjorde så, tredje eller fjärde gången gick det.
Kolla så att ALLT försvinner när du avinstallerar något! Minsta lilla och det kommer garanterat till baka.

Instalera om Windows om du tröttnar och det inte går att få bort det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@jfri: Om problemet inte är fixat efter du har avinstallerat alla misstänkta program som är installerad i Windows och tagit bort alla tillägg i Firefox så kan du testa om återställa Firefox löser problemet genom klicka på knappen Refresh Firefox som finns på denna sida https://support.mozilla.org/sv/kb/reset-preferences-fix-probl...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

@jfri: Om problemet inte är fixat efter du har avinstallerat alla misstänkta program som är installerad i Windows och tagit bort alla tillägg i Firefox så kan du testa om återställa Firefox löser problemet genom klicka på knappen Refresh Firefox som finns på denna sida https://support.mozilla.org/sv/kb/reset-preferences-fix-probl...

Tror att jag löste problemet genom att ta bort ett tillägg i firefox som jag inte medvetet installerat och som inte såg ut som något som skulle vara där