Permalänk
Medlem

Minnen uppe i 99% - Hittar inte process

Hejsan,

Fick nyss ett problem med nya burken då minnena maxas (99 %) och datorn blir seg som fasen.

Hittar dock ingen process som skulle kunna vara felet.

Det som tar upp mest är Service Host: Local System (Network Restricted) (8) tar upp ~45 MB.

Vad skulle det KUNNA vara? Vet att det funnits problem när Chrome tar upp allt minne men det står ju inte att Chrome gör det i detta fallet?

Mina Specs:

Moderkort: Gigabyte GA Z97MX Gaming 5

Minnen: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP http://www.inet.se/produkt/5315300/corsair-8gb-2x4gb-cl9-1600...

Processor: i5 4690k 3,5 ghz

Grafikkort: GTX 970

Nätagg: EVGA GS Supernova 650w 80+gold

SSD: Crucial 500GB BX100

Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
SpelClockers

Bocka i "Visa processer för alla användare" så bör du se vad som använder minnet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Killer NIC som vanligt. Avinstallera allt som har med Killer NIC att göra och dra ner ENBART drivrutin från den egna hemsidan.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Killer NIC som vanligt. Avinstallera allt som har med Killer NIC att göra och dra ner ENBART drivrutin från den egna hemsidan.

Just det, kan vara detta! Skall pröva, tack!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk

Hade samma hemska problem för 2 månader sedan. Jag laddade ner ADW-cleaner, sökte genom datorn och hittade en hel drös med "konstiga" saker som jag inte vet var de kom ifrån. Sedan klickade jag på rensa-knappen och startade om datorn. Har fungerat felfritt sedan dess.

Permalänk
Medlem

Ominstallerade nätverksdrivrutinerna och nu funkar allt som det ska igen. Det är ju dock de officiella drivrutinerna från MSI:s hemsida=Killer. Vilket betyder att detta säkert kommer hända igen finns de inga andra drivrutiner som är kompatibla?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Ominstallerade nätverksdrivrutinerna och nu funkar allt som det ska igen. Det är ju dock de officiella drivrutinerna från MSI:s hemsida=Killer. Vilket betyder att detta säkert kommer hända igen finns de inga andra drivrutiner som är kompatibla?

Jag tror det är pga att du installerade dem från CD disk. Visserligen är det bästa att installera direkt från KillerNICs hemsida men MSI's borde fungera, händer det inte längre bör det inte dyka upp igen.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.