Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

*Defekta minnen* Corsair 16GB CL11 2400MHz VENGEANCE PRO

Permalänk
Avstängd

*Defekta minnen* Corsair 16GB CL11 2400MHz VENGEANCE PRO

Köpte för drygt 3 månader sen ett par 2x8gb minnen. Har haft lite problem med bluescreens osv. Jag utesluter att mitt agg inte pallar mina komponenter, samt CPUn då den inte är överklockad.
Läste lite runt om hur man kör ett mem test. Och detta är vad jag fick fram.

http://i.imgur.com/Lt55VEo.jpg
http://i.imgur.com/AeFMUnZ.jpg

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Köpte för drygt 3 månader sen ett par 2x8gb minnen. Har haft lite problem med bluescreens osv. Jag utesluter att mitt agg inte pallar mina komponenter, samt CPUn då den inte är överklockad.
Läste lite runt om hur man kör ett mem test. Och detta är vad jag fick fram.

http://i.imgur.com/Lt55VEo.jpg
http://i.imgur.com/AeFMUnZ.jpg

Tacksam för hjälp!

Har du kvitto så kontakta återförsäljaren så får du nog en ny uppsättning.

Mycket mer kan du nog inte göra

Erik

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erik:

Har du kvitto så kontakta återförsäljaren så får du nog en ny uppsättning.

Mycket mer kan du nog inte göra

Erik

Så det är mer eller mindre fel på mina minnen va?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Så det är mer eller mindre fel på mina minnen va?

Japp. RMA gör du på http://corsair.force.com/!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Så det är mer eller mindre fel på mina minnen va?

Ja, det är fel på minnena

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

Vore det inte bättre via återförsäljaren direkt?

Skrivet av AGI:

Ja, det är fel på minnena

Har ni några rekommendationer gällande minner?.. Helst röda då det ska matcha moderkortet och resten av chassit.. Höga minnen helst dessutom

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Vore det inte bättre via återförsäljaren direkt?

Har ni några rekommendationer gällande minner?.. Helst röda då det ska matcha moderkortet och resten av chassit.. Höga minnen helst dessutom

Du borde göra ett garanti ärende hos återförsäljaren

Annars kan du köra på Gskill Ripjaws minnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Vore det inte bättre via återförsäljaren direkt?

Egentligen ja, men Corsair har ett Express RMA-val, dvs. att de skickar de nya minnena till dig innan du behöver skicka dina för praktiskt taget noll downtime. Nackdelen är att du behöver att betala för frakten av RAM-minnena till Corsair, men det kostar säkert bara runt 52kr.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

Egentligen ja, men Corsair har ett Express RMA-val, dvs. att de skickar de nya minnena till dig innan du behöver skicka dina för praktiskt taget noll downtime. Nackdelen är att du behöver att betala för frakten av RAM-minnena till Corsair, men det kostar säkert bara runt 52kr.

NJaa.. beror på hur de vill ha det.. De vill ju säkert att det ska vara spårbart så då blir det som paket. Är det inom sverige kommer det kosta 155:-. Till utlandet är jag lite mindre säker vad det skulle kosta då det är olika priser från land till land

Har kollat lite på nätet och jag jag helst vill ha röda ram minnen som jag påpekade tidigare kom jag fram till en av dessa..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1598724,1599363,1033646,...

Dock tror jag att den 4e varianten kan uteslutas då det är ÖVER priset jag tänkte mig :P..

Hur som, vad är viktigaste att kolla på när man köper minnen?. Dual/Quad channel, CL, Minneshastighet?.

Tacksam ännu en gång för all hjälp boys

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

NJaa.. beror på hur de vill ha det.. De vill ju säkert att det ska vara spårbart så då blir det som paket. Är det inom sverige kommer det kosta 155:-. Till utlandet är jag lite mindre säker vad det skulle kosta då det är olika priser från land till land

Det finns inga krav alls, jag skickade ett fullstort K95 till dem som brev utan spårbarhet, kostade 150:- men det var ju för att det hela vägde 2-3 kilo. Egentligen så räcker ju ett kuvert för att skicka RAM i originalförpackning, så jag står fast vid 52:- max

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

Det finns inga krav alls, jag skickade ett fullstort K95 till dem som brev utan spårbarhet, kostade 150:- men det var ju för att det hela vägde 2-3 kilo. Egentligen så räcker ju ett kuvert för att skicka RAM i originalförpackning, så jag står fast vid 52:- max

Dock så kan man inte skicka brev över 2kg :P, Så det blir automatiskt paket, vilket är spårbart.. Sen OM de inte vill ha det spårbart är en annan femma :3
Jag säger det då jag jobbar på posten och vet hur det ligger till
Är deras adress i sverige eller är det utomlands?. för även som vanligt brev kommer det kosta lite mer :P.. men det är inte pengarna. utan tiden det kommer ta. Jag vill helst byta ut de direkt så jag får det överstökat

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Dock så kan man inte skicka brev över 2kg :P, Så det blir automatiskt paket, vilket är spårbart.. Sen OM de inte vill ha det spårbart är en annan femma :3
Jag säger det då jag jobbar på posten och vet hur det ligger till
Är deras adress i sverige eller är det utomlands?. för även som vanligt brev kommer det kosta lite mer :P.. men det är inte pengarna. utan tiden det kommer ta. Jag vill helst byta ut de direkt så jag får det överstökat

Hmm, måste då vart något mindre än 2kg. Skickades som ett brev, men med tillägg för skrymmande. HELT säker på att det inte var paket, för då skulle det bli riktigt, riktigt dyrt

Deras address ligger i Nederländarna, tog 2 dagar för mitt paket att komma fram.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xZistence:

Dock så kan man inte skicka brev över 2kg :P, Så det blir automatiskt paket, vilket är spårbart.. Sen OM de inte vill ha det spårbart är en annan femma :3
Jag säger det då jag jobbar på posten och vet hur det ligger till
Är deras adress i sverige eller är det utomlands?. för även som vanligt brev kommer det kosta lite mer :P.. men det är inte pengarna. utan tiden det kommer ta. Jag vill helst byta ut de direkt så jag får det överstökat

Läser du inte din egen tråd? Jösses.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas1972:

Läser du inte din egen tråd? Jösses.

Har du inget som hjälper mig kan du skippa att skriva nästa gång.

Tack på förhand

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av xZistence:

Köpte för drygt 3 månader sen ett par 2x8gb minnen. Har haft lite problem med bluescreens osv. Jag utesluter att mitt agg inte pallar mina komponenter, samt CPUn då den inte är överklockad.
Läste lite runt om hur man kör ett mem test. Och detta är vad jag fick fram.

http://i.imgur.com/Lt55VEo.jpg
http://i.imgur.com/AeFMUnZ.jpg

Tacksam för hjälp!

Hejsan BullZeye,

Du kan antingen reklamera till butiken du köpte de ifrån eller direkt till oss, vill du göra de direkt till oss så skapar du en ticket här:

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan BullZeye,

Du kan antingen reklamera till butiken du köpte de ifrån eller direkt till oss, vill du göra de direkt till oss så skapar du en ticket här:

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hur det än blir så får det bli om någon månad då jag åker utomlands om 3 dagar. Du johan, angående detta med CL och hastighteter och sånt. Vad är viktigast att tänka på när man köper minnen?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Har corsair venegance. Körde dom ett tag (ca 1- 2 månader) utan problem men körde sen minnestest och hittade några fel på dom enl minnestestet. Fick dom bytta och testade de nya också, de var också felaktiga men orkade inte med ett byte till. De har faktiskt fungerat bra de år jag haft dom. Det var dok inte så många fel som du har på dina.

Permalänk

det du kan prova är ju att ge minnena en lite push på spänningen.

ja får köra mina inställda på 1.514V för av nån anledning dippar spänningen lite och hamnar då på 1.5V nästan exakt strax under.

kör jag dem på default går de på 1.47V och orsakar en och annan blåskärm.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av xZistence:

Hur det än blir så får det bli om någon månad då jag åker utomlands om 3 dagar. Du johan, angående detta med CL och hastighteter och sånt. Vad är viktigast att tänka på när man köper minnen?

Det är väl lite olika utefter ens krav, men när jag personligen köper RAM så kollar jag att de är kompatibelt med mitt moderkort samt CPU. Överklockar man mycket så kan man börja gå in på vad för timings på minnena man ska ha, jag själv överklockar inte längre så jag brukar endast gå efter hastigheten på minnena.

Jag kör DDR3 och brukar inte köra mindre än 2133MHz minnen.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan