Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Oneplus 2 utmanar mobiljättarna på nytt

Permalänk
Melding Plague

Oneplus 2 utmanar mobiljättarna på nytt

Under parollen "flaggskeppsdödaren" introduceras Oneplus 2, som med uppdaterad hårdvara och ett sedvanligt pressat pris ska ta plats bland höstens mest påkostade telefoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas jag får en invite innan Google kommer med de nya Nexusarna, annars blir valet jobbigt.
Får jag det så blir detta min nästa lur.

Permalänk
Medlem

Så länge dom har sitt inbjudnings system så kommer dom inte på allvar att utmana.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Knasig växelkurs kan jag tycka..

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Knasig växelkurs kan jag tycka..

Ja, jag vet inte om Sweclockers verkligen har kollat deras hemsida. Går man in på deras svenska sida står det klart och tydligt "Starting at 3199 kr", inte 3 700kr.

Permalänk
Medlem

Detta är ju underbart! Det är tydligt att det saknas utmanare när vissa kan kränga mobiler för 6-7000Kr.. Dock tycker jag det är lite dålig upplösning på skärmen för att vara ett "flaggskepp" från 2015, men men.. För det priset går det väl inte få allt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Såg ju betydligt bättre ut än den där läckta varianten. Kan nog bli att man köper en åt sambon som hela tiden klagar på sin telefon.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Har där gjorts några tester på hur den nya versionen av Qualcomm Snapdragon 810 presterar?

Man får mycket telefon för pengarna och detta lär sätta press på övriga tillverkare som släpper sina flaggskepp för betydligt högre priser.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vad jag saknar i den är NFC och trådlös laddning, annars ser luren riktigt trevlig ut.

Hrm... ingen USB3 på den heller, ännu lite tristare...

Permalänk
Medlem

Sjukt spännande! Jag gillar att de stannade vid en bra 1080p-skärm. Lär blir ruskigt bra prestanda med snapdragon 810 på 1080p, för å inte tala om riktigt bra batteritid också!

Skrivet av Orici:

Så länge dom har sitt inbjudnings system så kommer dom inte på allvar att utmana.

Det beror helt på vad du menar med "utmanar".

Kommer det vara fler ägare av OP2 jämfört med iphone/samsung? Nej.

Kommer OP2 vara BÄTTRE än samsung/iphone? Mycket möjligt

Kommer OP2 vara mer prisvärd än samsung/iphone? 100% garanterat, JA.

Deras motto är att inte spendera en stor del av deras budget på reklam. Hade samsung eller iphone gjort likadant hade de inte sålt lika många telefoner, men deras telefoner skulle vara sjukt mycket bättre och billigare.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Ja, jag vet inte om Sweclockers verkligen har kollat deras hemsida. Går man in på deras svenska sida står det klart och tydligt "Starting at 3199 kr", inte 3 700kr.

https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-2-pricing-for-each...
Där står det även att 64 gb versionen kommer kosta 3799 kr och inga 4400 kr

Permalänk
Geeks
SweClockers

Priset är fixat!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag gillar nya designen. Kan definitivt tänka mig skaffa en One plus telefon!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Har de kvar samma dealbreaker att de inte har kompletta band för 4G så är detta årets besvikelse.

Permalänk
Medlem

Jag hade helt klart kunnat tänka mig att köpa en One+, meeen min Z2 får ändå leva ett tag till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Detta är ju underbart! Det är tydligt att det saknas utmanare när vissa kan kränga mobiler för 6-7000Kr.. Dock tycker jag det är lite dålig upplösning på skärmen för att vara ett "flaggskepp" från 2015, men men.. För det priset går det väl inte få allt.

Jag måste säga att jag föredrar ett flaggskepp med Full HD framför 2K-upplösning. Den högre upplösningen känns mer som en batterislukare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen NFC som jag personligen inte använder ändå är ingen biggie. Men däremot ingen trådlösladdning som jag har fixat på alla ställen jag vill kunna ladda numera är en big downer och placeringen av högtalaren samt att den bara är mono är rätt så stor downer tycker jag. Sedan den kanske största risken är deras buggiga mjukvara. OPO blev aldrig riktigt 100% på Android 5.0+ De va alltid nåt som strulade och det är rätt så oacceptabelt att de inte fått ordning på alla buggar ännu. Sedan hade inte första OPO alla LTE-band i sverige heller, vet inte hur det är för OP2.

Nice med en bra fingersensor dock. Får hoppas att den blir ett vanligare inslag på mobiler men även att stereo framåtriktade högtalare blir det också. Jag kommer i alla fall vänta på nästa Nexus och hoppas på Stereohögtalare samt schyst fingersensor.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Har de kvar samma dealbreaker att de inte har kompletta band för 4G så är detta årets besvikelse.

Vilka 4G är det som inte funkar på ettan? Kör Telenor själv och får LTE på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scuttle:

Vilka 4G är det som inte funkar på ettan? Kör Telenor själv och får LTE på den.

Om jag inte minns fel är det band 20 på 800MHz som inte funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Jag måste säga att jag föredrar ett flaggskepp med Full HD framför 2K-upplösning. Den högre upplösningen känns mer som en batterislukare.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan nog stämma med vissa tillverkare men med Samsung som referens så har ju deras "flaggskeppsskärmar" blivit snålare för varje generation.

Det som slukar mest batteri på telefonerna är snarare om man låter bloatware vara installerat, alltid har GPS och WiFi och blutooth och sådanna saker påslagna med mera. Högre upplösning ger liksom en skarpare bild och ett bättre flyt på grafiken som i alla fall i mina ögon gör det värt det om det nu skulle vara så att högre upplösning innebär lite sämre batteritid.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scuttle:

Vad jag saknar i den är NFC och trådlös laddning, annars ser luren riktigt trevlig ut.

Hrm... ingen USB3 på den heller, ännu lite tristare...

Saknar inte direkt NFC, men dumt att ta bort det.
USB 3? Är ju USB type C som är framtiden....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

är inte lika imponerad som jag trodde jag skulle bli.
antingen har alla varor blivit mycket dyrare eller så vill dom ha mer för sitt jobb. och bristen på trådlös laddning förstör allt för mig.
har signat upp tidigare för en invite, nu vet jag inte ens om jag kommer skaffa den.
kanske blir så att jag köper en begagnad opo istället

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Snusfri

Tråkigt att dom väljer det buggiga och laggiga Android åter igen.
Hoppas att vi får se en Oneplus 2W senare med Windows 10 Mobile.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

https://oneplus.net/se/2/specs

Här ser ni alla specs på telefonen. Står inget om NFC, så verkar ju inte finnas...vad gäller USB 3 som någon skrev tidigare så stödjer USB type c denna standards, så de är inga problem.
Står också om LTE banden, verkar stödja alla de vanliga svenska va jag förstår, vilket är ett stort plus!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

@anon99339: Inte bara det, det är inte så många som nämner detta, men en 1080p skärm är ju betydligt mindre krävande. Därför borde den nog vara snabbare efter ett par år, än mobiler med samma processor och 1440p skärm.

Permalänk
Medlem

HAHA ja för windows 10 mobile är såå bra..

Jag är besviken angående NFCn, OnePlus påstod att vi som har ettan inte använde det, kan bero på att det aldrig riktigt funkade? Kanske 1 på 10 taggar jag kunde läsa, dom fick massvis med buggrapporter och påstod att dom höll på att lösa det, men det blev ju aldrig något.

Däremot glad att dom stannade vid 1080p-skärmen, onödigt med högre upplösning på så liten yta.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Här ser ni vilka band den stödjer i EU:

EU: 1/3/5/7/8/20

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

En lite OfT fråga:

Jag reserverade en köplats i morse och tänkte att "fan att man inte gjort detta för flera veckor sedan, då hade jag haft en betydligt bättre köplats"

Men kösystemet kanske inte ens var öppet innan, någon som vet när systemet sattes i bruk?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

En lite OfT fråga:

Jag reserverade en köplats i morse och tänkte att "fan att man inte gjort detta för flera veckor sedan, då hade jag haft en betydligt bättre köplats"

Men kösystemet kanske inte ens var öppet innan, någon som vet när systemet sattes i bruk?

Kösystemet kom typ dagen innan eventet, så de gick inte att ställa sig i kö förens alldeles nyligen

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301