Uppgradering till Windows 10, skärmarna slutade fungera

Permalänk
Inaktiv

Uppgradering till Windows 10, skärmarna slutade fungera

Hej

Jag uppdaterade till Windows 10 över natten. När jag nu vaknade funkade bara min gamla Dell skärm. Min nya benQ hade slutat fungera. Det stod att den inte hittade någon signal. Jag testade att byta uttag från datorn, därefter slutade även min andra skärm att sluta fungera. Ett tag stod det att den inte kunde visa 1680p eller liknande. Kan någon hjälpa mig, misstänker att det hat något med drivers att göra

Permalänk
Medlem

Vad har du för gfx ? Kört win update ?

Kolla med windows+p vad du kör för skärmläge.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SpelSjuk:

Hej

Jag uppdaterade till Windows 10 över natten. När jag nu vaknade funkade bara min gamla Dell skärm. Min nya benQ hade slutat fungera. Det stod att den inte hittade någon signal. Jag testade att byta uttag från datorn, därefter slutade även min andra skärm att sluta fungera. Ett tag stod det att den inte kunde visa 1680p eller liknande. Kan någon hjälpa mig, misstänker att det hat något med drivers att göra

Nu lyckats få min gamla Dell skärm att funka... Typ... Extremt låg upplösning, snälla hjälp en gammal man

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan handla om drivrutiner för ditt grafikkort. Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Vad har du för gfx ? Kört win update ?

Kolla med windows+p vad du kör för skärmläge.

Jag kör GTX 680, men Geforce programmet hittade ingen driverupdatering. Windows update hittade inte heller något. Nu kom det dock upp något att den installerar en enhet, som verkar ta lång tid. "vänta medan nödvändiga filer installeras i datorn", hoppas dessa löser det. Tack för hjälpen!

EDIT: windows + p säger att datorn inte kan projicera en annan bildskärm, prova att ominstallera drivrutinen eller köp ett nytt grafikkort.

Kollade om jag kunde dra upp upplösningen men den sitter fast på typ 800x600p eller något liknande..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gothenburg:

Kan handla om drivrutiner för ditt grafikkort. Vad har du för grafikkort?

GTX 680, geforce programet sa att det inte fanns någon ny drivrutin. Nu hoppas jag att den tidigare nämnda enhetsinstallerar-grejen fixar det.

Permalänk
Inaktiv

Det står som sagt att den installerar någon enhet, antar att det kommer fixa problemet. Tex windows utforskaren flimmrar till nu medans den installerar. Hoppas det är en bra sak. Dock verkar installationen ha fastnat.

Permalänk
Medlem

Boota om maskinen jag hade samma fel , laddade ner cc cleaner och stängde av drivers via windows upate.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Boota om maskinen jag hade samma fel , laddade ner cc cleaner och stängde av drivers via windows upate.

Efter att den så kallade "enhetshanteraren" var klar fixade allt sig. Nu ska jag bara försöka göra en clean install