Permalänk

Ljud Windows 10.

Uppdaterade idag min HP laptop från Windows 7 till Windows 10.

När ju uppdaterat och testade runt så testade jag om spotify funka korrekt osv och då upptäckte jag att det lät skit så gick in i Beats Audio för att kolla så att den var igång och det var den.
Men då ljudet fortsatte vara dåligt slog jag på och av Beats för att se och inget hände och det var ingen skillnad, när jag hade win7 så var det som natt och dag.

Nån som vet vad man kan göra för att fixa det eller finns det nån annan EQ man kan använda sig av?

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är liknande problemet jag hade, men hade iaf problem med att få mitt corsair headset att fungera, avinstallerade drivisarna till de tillslut och installerade på nytt, funkade kanon efter de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chapeR:

Vet inte om det är liknande problemet jag hade, men hade iaf problem med att få mitt corsair headset att fungera, avinstallerade drivisarna till de tillslut och installerade på nytt, funkade kanon efter de.

Fungerade för mitt MSI z87-g45 moderkort. Avsintallerade drivrutinerna till ljudkortet och sen körde "Scan for hardware changes" så installerade drivrutinerna igen. Så fort det var färdig installerad så funkade ljudet!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av chapeR:

Vet inte om det är liknande problemet jag hade, men hade iaf problem med att få mitt corsair headset att fungera, avinstallerade drivisarna till de tillslut och installerade på nytt, funkade kanon efter de.

Testat installera om dem några ggr med olika versioner av codec, även testat tagot bort dem helt och kört med MS ljud codec och allt ger samma usla ljud.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av vallentiin:

Testat installera om dem några ggr med olika versioner av codec, även testat tagot bort dem helt och kört med MS ljud codec och allt ger samma usla ljud.

Hmm låter skumt :/

Permalänk

Jag verkar hittat problemet men kan ej lösa det.
Microsoft har en ljud drivrutin vid namn "high definition audio device", om jag tar bort alla drivers på datorn och sedan installerar IDT codec med Beats så funkar allt, men Windows verkar installera tillbaka sin high definition audio device och då slutar det funka igen.

Hur får man bort high definition audio device?

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2