Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ny dator, drivrutinerna till nätverkskortet strular

Permalänk
Medlem

Ny dator, drivrutinerna till nätverkskortet strular

Har just byggt en ny dator och Windows får inte igång nätverkskortet, behöver alltså ladda ner drivrutinerna till det men det är här jag får problem. Har endast tillgång till min iPhone 6 och den nybyggda datorn (har ingen dvd). Hur kan jag få igång detta på enklast sätt?

Permalänk
Medlem

Finns funktionen internetdelning över USB kvar i iPhone? Kanske kräver iTunes dock :/

Permalänk
Medlem

Kan du inte ladda ner drivrutiner på din telefon och sedan ansluta denna till datorn med sladd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Catchzoo:

Kan du inte ladda ner drivrutiner på din telefon och sedan ansluta denna till datorn med sladd?

Tror inte det lirar på iPhone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catchzoo:

Kan du inte ladda ner drivrutiner på din telefon och sedan ansluta denna till datorn med sladd?

iPhone har inget sätt att spara ner filer så tyvärr. Tror internetdelningen kräver iTunes också som sagt. Knepigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Finns funktionen internetdelning över USB kvar i iPhone? Kanske kräver iTunes dock :/

man ska inte behöva itunes för det, testa att ansluta telefonen med usb sladden och sätt på internetdelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanfors:

man ska inte behöva itunes för det, testa att ansluta telefonen med usb sladden och sätt på internetdelning

Försöker med det, men den verkar inte hugga det nätverket heller. Står bara att inga nätverk är tillgängliga.

Edit: Efter lite googlande så verkar det som att iTunes krävs för stt dela internet ändå, eller i alla fall ett par drivrutiner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittade någon gammal intel LAN driver på en hårddisk men ingen framgång där. Får låna dator av någon granne imorgon, går nog inte att lösa ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com