Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Teamspeak - Port 9987 problem

Permalänk
Medlem

Teamspeak - Port 9987 problem

Hej.

Hade tidigare uppe en TS3 server på en gammal burk som funkade fint. Den har stått och samlat damm nu i några månader så tänkte återuppliva den, men givetvis dök det upp lite hinder.
Under tiden som servern varit nere så har jag bytt router till en D-Link DIR-868L och var därför tvungen att öppna portar igen.
Det går att nå portarna 10011 och 30033 när jag kollar, men INTE port 9987.

Jag har googlat givetvis, men det leder mig inte någonstans förutom DMZ. Är detta nödvändigt? Går det att lösa utan?
Gjorde inget speciellt alls på min förra router förutom portarna.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte ens om du kör Windows på TS-burken men kan det vara så att Windows-brandväggen satt om nätet till Public efter routerbytet? Når du TS internt på nätet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Nu vet jag inte ens om du kör Windows på TS-burken men kan det vara så att Windows-brandväggen satt om nätet till Public efter routerbytet? Når du TS internt på nätet?

Lite dålig information i min beskrivning insåg jag nu.
Ja, "serverdatorn" kör Windows 7. Kollade detta nu och min anslutning var inställt som "Offentligt nätverk". Ändrade till "Hemnätverk" precis, men det gör ingen skillnad vad jag kan se.
Jag kan ansluta till datorns(serverns) IP i TS och det funkar klockrent för mig.

EDIT: Konstigt nog när jag gav ut min IP adress så kunde folk ansluta nu ändå, trots att port 9987 inte går att öppna. Varför?
Spelar väl egentligen ingen roll så länge det rullar på bra.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Hmm, har ju ingen koll på din router men du har inte valt TCP port 9987 istället för UDP port 9987?

EDIT: Problemet redan löst ser jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Hmm, har ju ingen koll på din router men du har inte valt TCP port 9987 istället för UDP port 9987?

EDIT: Problemet redan löst ser jag

Nope, UDP 9987 är det jag har "försökt öppna".
Ja nä, bäst att inte ifrågasätta port numero 9987 då det verkar fungera ändå konstigt nog.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inget om varken din router eller teamspeak. Men fenomenet du beskriver låter som UPnP(fyfan för detta) har varit i farten. Är väldigt vanligt att detta är aktiverat på hemma routrar för att underlätta för dem som inte kan brandväggar. Det kan även vara anledningen till att du inte kan göra en port forward då den redan är konfad för det. Det brukar finnas ett GUI där man kan se vad som öppnats via UPnP.

Visa signatur

write-host ((0..66)|%{if (($_+1)%3 -eq 0){[char][int]("118105107116111114064103105108098101114116115115111110046099111109"[($_-2)..$_] -join "")}}) -separator ""