Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Misslyckad installation, hjälp!

Permalänk
Inaktiv

Misslyckad installation, hjälp!

Hej,

Jag har gjort det igen... SBS - Skit bakom spakarna. Jag drog ner Windows 10 på usb stickan och startade upp datorn med den, valde avancerad installation för att dra rent hela burken, klickade på formatera alla diskar i menyn och när jag försöker gå vidare så kommer det här meddelandet upp - "Det går inte att installera Windows på den här disken. Den markerade disken har en MBR-partitionstabell. I EFI-baserade system kan Windows endast installeras på GPT-diskar". Jag fattar lika mycket som en guldfisk skulle göra i det här läget.

Problemet är att jag inte kan komma tillbaka till mitt gamla Windows heller (8.1) då den bara står och matar reparering och slutar med att filer saknas för att kunna reparera. Har även testat att sätta in Windows 8.1 skivan och försökt återställa/ominstallera dyngan.

Men i skrivande stund är jag helt jäkla låst och LOST! Snälla människor här på forumet, hjälp mig!

Over and out
K

P.S Admins låt denna tråd vara kvar är ni gulliga!

Permalänk
Medlem

https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn336946.aspx

sen följ det som står under "To manually wipe a drive and convert it to GPT:"

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naga:

https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn336946.aspx

sen följ det som står under "To manually wipe a drive and convert it to GPT:"

Tack för snabbt svar!

Finns denna beskrivning möjligtvis på svenska? Jag blir så jäkla nervös i såna här lägen så engelskan blir ungefär som kinesiska för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naga:

https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn336946.aspx

sen följ det som står under "To manually wipe a drive and convert it to GPT:"

Sorry för dubbelsvar!

Du är helt Amazing, tack så sjukt mycket för hjälpen, jag har fått igång burken nu med Windows 10! <3

EDIT: Ett problem, jag hittar inte mina andra två hårddiskar, hur får jag fram dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

Sorry för dubbelsvar!

Du är helt Amazing, tack så sjukt mycket för hjälpen, jag har fått igång burken nu med Windows 10! <3

EDIT: Ett problem, jag hittar inte mina andra två hårddiskar, hur får jag fram dom?

Öppna diskhanteraren(högerklicka på start) där kan du ge dina diskar bokstäver

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jocke92:

Öppna diskhanteraren(högerklicka på start) där kan du ge dina diskar bokstäver

Får det inte att funka. Diskarna finns där, men kan inte göra mycket med dom utöver avaktivera och uppdatera drivrutin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

Får det inte att funka. Diskarna finns där, men kan inte göra mycket med dom utöver avaktivera och uppdatera drivrutin.

En screenshot kanske gör det lättare att hjälpa dig. Du kan inte högerklicka och välja att ändra enhetsbokstav alltså? Prova att aktivera dem först, det kan man behöva göra på vissa

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

Får det inte att funka. Diskarna finns där, men kan inte göra mycket med dom utöver avaktivera och uppdatera drivrutin.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som att du är i Enhetshanteraren och inte i Diskhantering.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CeciliaB:

Låter som att du är i Enhetshanteraren och inte i Diskhantering.

Haha ja det stämmer nog, you got me!

EDIT: @Jocke92 Om diskarna inte finns där, vad gör man då?