Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Saknar drivern PCI-Styrenhet för enkel kommunikation för W10

Permalänk
Medlem

Saknar drivern PCI-Styrenhet för enkel kommunikation för W10

Tjena

Blåste in Windows 10 via Clean install för några dagar sedan. Men tyvärr så saknar jag denna drivern för mitt moderkort. Har installerat allt som finns till mitt moderkort via Asus hemsida inkl Chipset men antar att jag behöver Intel Management Engine Interface som inte verkar finnas till mitt moderkort på Windows 10 x64 på Asus hemsida. Enhetshanteraren klagar på att jag inte har dessa drivers. Men behöver jag den eller kan jag leva utan dessa tills dem finns eller kan jag ta dem som är till Windows 8 istället och installera dem istället. Har inte haft några problem ännu. Har dock inte spelat nått på datorn än men antar att det borde funka.

Mvh

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

Det lär vara Intel MEI ja, testa ladda hem från Intel eller använda programmet 3DP Chip som letar upp senaste drivrutinerna för dina enheter, pass på att bocka ur oönskad programvara under själva installationen dock (typ Wajam eller PC Technic etc)

Permalänk
Medlem

Hämtade drivrutiner från deras hemsida igår och det var en hel del som saknades för w10. Tog dom som fanns för w8.1 och allt ser ut att fungera som det ska.

Permalänk
Medlem

Hittade den drivern jag behövde för Intel Mei via 3DP Chip. Verkade inte vara från Asus, var inte deras installer i alla fall men jag får väl så hur stabil den är tills Asus släpper bättre drivers i framtiden :). Tack för hjälpen

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4