Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ser detta bygget reko ut?

Hejsan, jag tänkte bygga en riktigt fin dator. Det här är mitt allra första bygge på evigheter och jag har ingenting att gå på just nu förutom en skruttig laptop som knappt klarar skyrim i low res utan att låta som en dammsugare på steroider. Dessutom har jag fått en del otäcka brännmärken på benet av skiten så nu har jag tröttnat och tänkte istället överdriva och köpa en fet stationär dator för pengar som ändå bara ligger och skräpar på banken Jag kommer få en fin datorskärm i födelsedagspresent så utgifterna utöver datorn kommer inte bli speciellt höga, ska fixa ett ny musmatta och lite sånt bara

Men så här hade jag tänkt mitt bygge än så länge iaf: http://www.inet.se/kundvagn/visa/8258181/2015-07-31

Jag är lite osäker på vissa saker, dels om kylaren passar i chassit eller om något annat där borde vara annorlunda? Priset är ingen fara, jag vill ha en fin och bra dator som kan spela det mesta på ultra

Uppskattar all feedback jag kan få

Permalänk

Jag tycker att det där ser riktigt bra ut. Kylaren kommer definitivt att få plats i det där chassit.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

Ser jättebra ut! Allt får plats i chassit. Om du kan hålla dig så är det ju inte många dagar tills Skylake släpps, bättre processor till samma pris (enligt dagens nyhet). Visserligen läggs det nog på nån krona på RAM och Moderkort i så fall.

Visa signatur

CPU: I7 3820 GPU: 2x XFX Radeon HD 7970 ghz RAM: 32GB Corsair Vengeance LP MAMMAKORT: MSI X79A-GD45 (8D) PSU: Silverstone 850w SKÄRM: Asus VG248QE
MUS: Steelseries Rival TANGENTBORD: CM Storm quickfire XT Blåa Brytare

Permalänk

Skylake släpps imorgon. Kanske ska vänta?

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk

@warmerspy: Jag kan absolut vänta, tänkte inte göra något förhastat utan tänkte kolla ett tag till

Tack för feedbacken allihop!

EDIT: Skulle intel släpps någon ny processor om några dagar också och kommer det vara värt att köpa en sådan istället må tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hans Sheike:

@warmerspy: Jag kan absolut vänta, tänkte inte göra något förhastat utan tänkte kolla ett tag till

Tack för feedbacken allihop!

EDIT: Skulle intel släpps någon ny processor om några dagar också och kommer det vara värt att köpa en sådan istället må tro?

Du kan kolla in denna länk ang skylake : http://www.sweclockers.com/nyhet/20892-intel-skylake-pa-samma...

Permalänk
Skrivet av Hans Sheike:

@warmerspy: Jag kan absolut vänta, tänkte inte göra något förhastat utan tänkte kolla ett tag till

Tack för feedbacken allihop!

EDIT: Skulle intel släpps någon ny processor om några dagar också och kommer det vara värt att köpa en sådan istället må tro?

Jo det är det vi menar med skylake. Egentligen är det värt att vänta. själv köpte jag nytt förra veckan orkade inte vänta på skylake

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hans Sheike:

@warmerspy: Jag kan absolut vänta, tänkte inte göra något förhastat utan tänkte kolla ett tag till

Tack för feedbacken allihop!

EDIT: Skulle intel släpps någon ny processor om några dagar också och kommer det vara värt att köpa en sådan istället må tro?

Ja precis, Skylake släpps imorgon och kommer nog ha ungefär samma pris som de nuvarande Haswell Refresh CPU:erna. Kanske bättre att vänta till morgondagen och satsa på ett sådant!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hans Sheike:

Skulle intel släpps någon ny processor om några dagar också och kommer det vara värt att köpa en sådan istället må tro?

Jag tror absolut att det är värt att vänta med tanke på prissättningen, Det enda som kanske drar upp priset är att du får kosta på DDR4-stickor som RAM-moduler istället.

Visa signatur

CPU: I7 3820 GPU: 2x XFX Radeon HD 7970 ghz RAM: 32GB Corsair Vengeance LP MAMMAKORT: MSI X79A-GD45 (8D) PSU: Silverstone 850w SKÄRM: Asus VG248QE
MUS: Steelseries Rival TANGENTBORD: CM Storm quickfire XT Blåa Brytare

Permalänk
Medlem

fint paket men skylake 6700K med nån fint moderkort och fina ddr4 minnen så har du nyaste som finns nu om du vill vänta nån dag till som alla säger

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

@warmerspy:

Ahaaa, jag tänkte fel då Men då hänger jag med. Ska kolla in den, tack så mycket!