Everdisplay visar 4K AMOLED på 6 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

ja det är ju därför det är svårt. Det görs inte nya skärmkontrollers till lågupplösta skärmar så det hela blir en spekulativ jämförelse som utgår ifrån att det finns toppmoderna skärmkontrollers till lågupplösta skärmar och det gör det ju inte.

Är det där verkligen sant? Varför skulle det vara så? Jag kan förstå om du menar att det inte görs superbilliga lågupplösta skärmar som använder sig av strömsnåla kontrollers, men till alla enheter som inte ska ha en budgetpanel?

Tror du verkligen att Apple skulle vara okej med att deras telefon eller klocka skulle säljas med en strömslukande skärmkontroller?

Tror du Sharp bygger sina lågupplösta memory LCD-paneler med strömslukande skärmkontrollrar, när hela poängen är att dra lite ström?

Ska du komma med ett sådana påstående får du komma med källor också.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Är det där verkligen sant? Varför skulle det vara så? Jag kan förstå om du menar att det inte görs superbilliga lågupplösta skärmar som använder sig av strömsnåla kontrollers, men till alla enheter som inte ska ha en budgetpanel?

Tror du verkligen att Apple skulle vara okej med att deras telefon eller klocka skulle säljas med en strömslukande skärmkontroller?

Tror du Sharp bygger sina lågupplösta memory LCD-paneler med strömslukande skärmkontrollrar, när hela poängen är att dra lite ström?

Ska du komma med ett sådana påstående får du komma med källor också.

Nej nu misstolkar du det jag säger. Men ta t. ex om Samsung gjort en AMOLED-skärm i 1920x1080, då kör de såklart på den skärmen med den skärmkontrollern och hela kittet. Att pumpa in massa pengar i att förfina tekniken för en given upplösning är inte något man sysslar med då det finns ett driv i att öka upplösningen, så utvecklar man nytt så satsar man också på högre upplösning.

Jag t. ex skulle gärna se en 5:4-skärm i 1280x1024 då jag föredrar det formatet framför Widescreen, med den senaste tekniken.. Men det finns inte att få tag på. Det är antingen gammal skit eller supernichade tillämpningar som finns att köpa.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.